  • 1. Data: 2011-10-22 17:21:22
    Temat: jak zrobić automatyczny włącznik świateł?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Czy wiecie zrobić układ, który po np przekroczeniu napięcia 13V w instalacji
    zasili przekaźnik?

    Chce zeby po odpaleniu silnika zapalił mi światła.

  • 2. Data: 2011-10-22 17:50:08
    Temat: Re: jak zrobić automatyczny włącznik świateł?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 22.10.2011 17:21, Arbiter pisze:
    > Czy wiecie zrobić układ, który po np przekroczeniu napięcia 13V w instalacji
    > zasili przekaźnik?
    >
    > Chce zeby po odpaleniu silnika zapalił mi światła.

    ja bym Ci radził podpiąć przekaźnik (nc) pod "lampkę" ładowania, a
    napięcie brać ze stacyjki. czyli jak masz stacujkę załączoną i świeci
    ładowanie - brak świateł. stacyjka załączona i alterantor ładuje -
    lampka nie świeci - swiatła zapalają sie automatycznie.

    ToMasz

    PS mimo to musisz myśleć przy "Robieniu" układu zebyś auta nie puscił z
    dymem

  • 3. Data: 2011-10-22 17:51:31
    Temat: Re: jak zrobiae automatyczny w??cznik ?wiate??
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-22, Arbiter <n...@h...com> wrote:
    > Czy wiecie zrobiae uk?ad, który po np przekroczeniu napiecia 13V w instalacji
    > zasili przeka 1/4 nik?
    >
    > Chce zeby po odpaleniu silnika zapali? mi ?wiat?a.

    http://obrazki.elektroda.net/63_1239001730.jpg

    Dasz rade okroic/zmontowac to? A jak nie to polutuj calosc, pomiedzy D3
    wstaw przewody od przelacznika wlaczonych swiatel i tyla. Przekaznika
    bym nie wstawial - po co, kolejny element ktory moze sie popsuc,
    wystarczy wpiac sie tak jak napisalem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2011-10-22 18:28:28
    Temat: Re: jak zrobi? automatyczny w??cznik ?wiate??
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Czy wiecie zrobi? uk?ad, kt?ry po np przekroczeniu napi?cia 13V w instalacji
    > zasili przeka?nik?
    >
    > Chce zeby po odpaleniu silnika zapali? mi ?wiat?a.

    jeżeli stawiasz na to żeby to mieć a nie robić samemu
    to najlepiej kupić gotowy moduł na np. na allegro.
    pierwszy lepszy z brzegu:
    http://tnij.org/modulik

  • 5. Data: 2011-10-22 18:42:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
    > Czy wiecie zrobić układ, który po np przekroczeniu napięcia 13V w
    > instalacji zasili przekaźnik?
    >
    > Chce zeby po odpaleniu silnika zapalił mi światła.

    kupić gotowy na allegro za <50zł z przekaźnikiem, kabelkami i instrukcją
    montażu.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 6. Data: 2011-10-22 21:18:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-22, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > kupić gotowy na allegro za <50zł z przekaźnikiem, kabelkami i instrukcją
    > montażu.

    I to wcale nie jest głupie rozwiązanie, a w przypadku braku umiejętności
    może być tańsze od samoróbki o parę-parędziesiąt tysięcy złotych[1]...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

    1 - w zależności od tego jaki samochód się spali i w jakim sąsiedztwie.

  • 7. Data: 2011-10-22 22:39:10
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > I to wcale nie jest głupie rozwiązanie, a w przypadku braku umiejętności
    > może być tańsze od samoróbki o parę-parędziesiąt tysięcy złotych[1]...

    Parędziesiąt tys zł? Sugerujesz że auto po nieudanej próbie odda na złom?

  • 8. Data: 2011-10-22 22:47:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-22, Agent <w...@o...eu> wrote:

    > Parędziesiąt tys zł? Sugerujesz że auto po nieudanej próbie odda na złom?

    Nie. Sugeruję, że nieumiejętne grzebanie w kabelka może się skończyć
    pożarem. Jak na typowym parkingu - może się skończyć spaleniem paru
    samochodów.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2011-10-23 23:57:08
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ja bym Ci radził podpiąć przekaźnik (nc) pod "lampkę" ładowania, a
    > napięcie brać ze stacyjki. czyli jak masz stacujkę załączoną i świeci

    tez bym tak zrobił, tyle że nie mam lampki ładowania, a lampka wtrysku jest
    na diodzie LED. Bo to jest motocykl.

  • 10. Data: 2011-10-23 23:57:58
    Temat: Re: jak zrobia automatyczny w3?cznik ?wiate3?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > http://obrazki.elektroda.net/63_1239001730.jpg
    >
    > Dasz rade okroic/zmontowac to? A jak nie to polutuj calosc, pomiedzy D3

    dzięki.
    Zbyt zamotane. Chodziło o to ze nie moglem kupić w sobotę włącznika na
    alegro, i szukałem pomysłu aby zrobić sam to w domu. Cześci do tej płytki
    tez juz bym nie kupił;)