  • 121. Data: 2011-10-25 10:53:15
    Temat: Re: ..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-24 15:54, kamil pisze:
> [...]
    oz,770.html

    > I według ciebie "urządzenie nie zapisuje" oznacza to samo, co "można jechać"?

    Przecież spytałeś gdzie jest napisane: "nie karać". Dostałeś odpowiedź - ściśle rzecz
    biorąc, gdzie jest napisane "nie rejestrować". Co się sprowadza w tym wypadku do tego
    samego.

    Oczywiście, to nie oznacza że wolno tyle jechać ;)

  • 122. Data: 2011-10-25 11:04:47
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-25, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Bardzo dobra odpowiedź.
    >
    > Idąc Twoim tokiem rozumowania, wskaż przepis, który pozwala mi ubrać
    > niebieską czapkę.

    Masz przepis zabraniający przekraczania prędkości widniejącej na znaku:

    § 27. 1. Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania
    prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę.

    Uważasz, że kogoś/kiedyś nie obowiązuje? Podaj podstawę.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 123. Data: 2011-10-25 11:11:21
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Bo mu nie wolno pokazywać prędkości mniejszej niż rzeczywista.

    No skoro są jakieś przepisy które to specyfikują to ok.

    Tak czy inaczej, dokładność całego układu: licznik+kierowca wnosi
    10km/h. Przynajmniej tak słusznie założył ustawodawca.

    A.

  • 124. Data: 2011-10-25 11:13:25
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > +10/-0 - licznik nie może zaniżać.

    > 10km/h

    Jeżeli jednemu licznik będzie zawyżał o standardowe 10km/h a będzie się
    chciał trzymać licznikowego 70. A drugi z jakiegoś powodu zbliży się do
    granicy za którą się nie karze czyli + 10. To wychodzi ok. 20km/h różnicy.

    A.

  • 125. Data: 2011-10-25 11:29:17
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-25 10:29, Artur Maśląg pisze:

    > Jak nie jak tak?
    > Padło stwierdzenie:
    > "A ten w BMW mógł zgodnie z przepisami jechać 79"

    Aby mówić o konkretnej wartości, należy przejść przez pojęcie pomiaru.
    Bez pomiaru nie ma wartości:

    J. Piotrowski Podstawy miernictwa P.Sl. 1997:
    ,,Pomiarem nazywamy czynnosci, po których wykonaniu możemy stwierdzic, że
    w chwili pomiaru dokonanego w okreslonych warunkach, przy zastosowaniu
    takich to srodków i wykonaniu takich czynnosci wielkosc mierzona miała
    wartosc a <= x <= b".

    Jeżeli błąd pomiaru dla kierowcy wynosi 10km/h. To tak 79km/h jest
    zgodne z przepisami.

    Ja wiem, że Artur i kamil są takimi miszczami, że w ich przypadku błąd
    pomiaru wynosi 0km/h czyli nawet mniej niż urządzenia, które posiada
    policja, ale to są przypadki szczególne.

    A.

  • 126. Data: 2011-10-25 11:32:30
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę.
    >
    > Uważasz, że kogoś/kiedyś nie obowiązuje? Podaj podstawę.

    Kierowca podczas jazdy dokonuje pomiaru swojej prędkości. Dokładność
    jego pomiaru została oszacowana na 10km/h. Czyli prędkość rzeczywista
    79km/h jest zgodna z przepisami. O tym czym jest pomiar wielkości
    odsyłam do odpowiedniej literatury.

    A.

  • 127. Data: 2011-10-25 11:56:26
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-25, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Kierowca podczas jazdy dokonuje pomiaru swojej prędkości. Dokładność
    > jego pomiaru została oszacowana na 10km/h. Czyli prędkość rzeczywista
    > 79km/h jest zgodna z przepisami.

    Podaj podstawę.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 128. Data: 2011-10-25 12:02:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-25, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> wrote:

    > Podaj podstawę.

    Bo kierowca jest niedokladny, nawet ustawodawca to zauwazyl a tegie
    glowy PMS nie potrafia tego pojac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 129. Data: 2011-10-25 12:05:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Podaj podstawę.

    Nie wiesz?
    Teraz szybciej może jeździć ten co ma lepszy licznik, a że "mój licznik
    jako jedyny wskazuje rzeczywistą prędkość" to zawsze może jechać co
    najmniej +10 niż inni.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 130. Data: 2011-10-25 12:25:31