  • Data: 2015-06-27 15:13:37
    Temat: Re: ludzie nie placa
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Karocki" <p...@i...org> napisał w wiadomości
    news:XnsA4C68C9E9F331pkarieeeorg@193.110.121.168...
    > Skoro dopisanie adresow to dzielo windykatora, to on jest winien - on nie
    > wykazal sie starannoscia. Dlaczego mialaby to byc wina sedziego? Przeciez
    > wina jest przede wszystkim tego, kto popelnil blad, a nie tego, kto
    > ewentualnie mogl skontrolowac ale tego nie zrobil.

    Nie neguję, że firma windykacyjna jest winna i powinna odpowiadać za
    skuteczne oszustwo, fałszywe zeznania i wprowadzenie w błąd wymiaru
    sprawiedliwości. Ale winny jest też sędzia, który przepuścił ewidentny
    szwindel przez swoje ręce.
    Sędzia nie jest od ewentualnego kontrolowania tylko od orzeczenia o winie. W
    dokumentach jest winny Jan Kowalski, PESEL xxxxxxx. Przed sądem stawiają w
    roli winnego Jana Kowalskiego PESEL yyyyyyy. Sędzia stwierdza czy Jan
    kowaslki PESEL yyyyyyy jest winny czy niewinny. Jeśli sędzia olewa taki
    drobny szczegół jak PESEL i adres i stweirdza, że winnym jest zupełnie
    przypadkowy człowiek, to ja dziękuję za taki wymiar sprawiedliwości RP ver.
    3.0. Najwyższy czas zrobić upgrade.

    > Plac budowy jest ogrodzony, sa tabliczki "nie wchodzic". Jak ktos wlezie,
    > i sobie zrobi krzywde, to jest to jego wina. Jesli zas powiemy ze to nie
    > on
    > jest winien, tylko inwestor, ktory powinien postawic policjanta co 10
    > metrow ogrodzenia, to stwierdzamy tym samym ze ten co wlazł nie jest
    > odpowiedzialny za swoje czyny, czyli traktujemy go jako zwierze ktorym
    > trzeba sie zaopiekowac, a nie jako czlowieka.

    Trochę nietrafiona analogia. W tym wypadku winnym wypadku orzeknięto
    przypadkowego przechodnia z przechodzącego w tym czasie po drugiej strony
    ulicy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba