  • Data: 2009-11-14 20:25:57
    Temat: Re: kupilem dzisiaj statyw
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    >a praktyka jest taka ze obciazylem tego lekkiego slika 16 kg i ani
    >drgnal , nozki sie nie rozeszly ani o milimetr
    >
    >gdzies przy dwukrotnie wiekszym obciazeniu , ale juz nie mierzylem
    >zaczal sie uginac.
    >manfrotto nie , wytrzymuje z pewnoscia wieksze obciazenia.
    >
    >a wiec jesli aparat z duzym tele waza powiedzmy 5 kg to mam jeszcze
    >sporo zapasu.

    Zapasu ze sie nie zawali. Ala poza ochrona pzred upadnieciem druga wazna
    funkcja statywu jest tlumienie drgan, tak, aby uniknac poruszenia zdjec.

    >[...]
    >co do drgan i samej glowicy-
    >akurat w moim przypadku glowicy panoramicznej jest ona najmniej
    >stabilna , najbardziej wahliwa ( wyobraz sobie aparat zawieszony na
    >kilkunastocentymetrowej szynie umocowanej jedna sruba na koncu).
    >wazna jest tez sztywnosc polaczen czyli glowica zamocowana na
    >statywie ( uzywam dwoch - kulowej i panoramicznej ).
    >Akurat tutaj kulowa , ktora wymienilem jest dobrym optimum pomiedzy
    >sztywnoscia i lekkoscia.

    I co te wywody wnosza w temacie stabilnoisci statywu? Zwlaszcza, ze jeszcze
    niedawno pisales, ze do panoram to w ogóle statyw nie jest Ci potrzebny? W
    sumie - wierze, ze nei jest - jesli uzywasz do nich rybiego oka albo
    ajkiegos ultra szerokiego kata to pzry takim kacie widzenia problem
    poruszenia zdjec wskutek drgan moze w praktyce nie istniec.

    >Glowice kulowe generalnie do uzytkowania aparatu sa mniej wygodne od
    >tych o 3 stopniach swobody ,
    >[...]

    Naprawde? Co Ty wypisujesz? Próbowales kiedys glowica 3D sledzic szybko
    poruszajacy sie motyw? Nie sprowadzaj wszystkiego do Twoich panoram - tam
    moze i faktycznie glowica 3D jest wygodniejsza, wierze tez ze przy
    krajobrazach lub martwej naturze sie sprawdzi, ale juz przy fotografii
    sportowej lub fotografowaniu ptaków jest zupelnie inaczej niz piszesz...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)