  • 151. Data: 2009-02-05 16:52:42
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > 30/1.4 to jedno z ulubionych szkieł we wszystkich cropach.

    Co kto lubi to jego sprawa.
    Sigma ta nie jest ósmym cudem świata i na 4/3 nagle nie robi się
    ostrzejsza i lepsza jakkolwiek głoszą to niektórzy na forach, że olek
    akurat "dostaje lepsze".

    > O kurczę, to straszne! No jak można porównywać RÓŻNE ZDJĘCIA. Przecież
    > liczy się tylko wynik z kalkulatorka który kadruje po przekątnej, a ten
    > jednoznacznie wskazuje że kupujący 4/3 to debile.

    To straszne, że cokolwiek można stwierdzić bez robienia miliarda zdjęć
    linijki, a znając po prostu wzór. Zaznaczam, że o debilach z 4/3 Ty
    piszesz, a nie ja.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 152. Data: 2009-02-05 16:54:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Wymieńcie się numerami GG i toczcie dyskusję tam. Tego już nikt chyba
    > nie śledzi. Ze mną włącznie. TYlko patrzę jak przyrastają wasze posty i
    > oznaczam je jako przeczytany :P

    W thunderbirdzie, którego używasz literka "k" jak "kill" lub "r" jak
    "read" :-)
    Co mi z tego, że Mateusz mnie zwyzywa na privie? To przynajmniej mam
    zabawę z tego jak beznadziejne argumenty wyciąga i nie potrafi ich
    bronić :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 153. Data: 2009-02-05 16:58:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale to nie ma żadnego znaczenia, bo to co się otrzymuje w obu
    > przypadkach na tej granicy jest nieodróżnialne,

    Nieprawda :)

    > chyba że zrobi się
    > zdjęcie linijki z pół metra i policzy mm GO.

    Czyli przyznajesz, że wyżej piszesz głupoty bo jednak jest różnica.

    > Nie z bliska - wtedy GO
    > jest maksymalnie papierowa, ale tu przecież wygra 4/3, bo zbliży się
    > jeszcze bardziej niż na to pozwala minimalna odległość w APS-C.

    Że niby minimalna odległość zależy od formatu matrycy? :)

    > Więc
    > musimy być trochę dalej, a wtedy znowu różnica przestaje być zauważalna.

    Brednie :)

    > Kolejna nieprawda, w takim razie kompakty nie pozwalają na uzyskanie tak
    > dużej GO jak jest możliwa do uzyskania w APS-C? Nie ośmieszaj się.

    I kto to napisał :D

    > Cały czas kłamiesz

    Po raz setny - sprawdź definicję słowa "kłamstwo", bo go nie rozumiesz.

    Głupoty wypisujesz panie :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 154. Data: 2009-02-05 17:03:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Jaaaaasne :>>>

    Oczywiście.

    > Nie, nie będę przymykał przysłony, bo to bez sensu.

    Różnica w praktyce odpowiada mniej więcej temu. Wpisz sobie w google
    szukanie kalkulatorka ekwiwalentów - jak wpiszesz f/2.8 to na olku
    wyjdzie f/1.9 :)

    > Korzystając z 4/3
    > użyję innego kadru niż z APS-C, więc przymykanie o działkę tego nie
    > symyluje.

    Albo musisz odejść albo zmienić ogniskową. W obu przypadkach zmiana
    powiększa GO o tyle, że odpowiada do przymknięciu o jedną działkę. Taka
    jest fizyka i nic na to nie poradzisz :]

    > Wiem czemu boisz się pokazać przykłady - bo są one właśnie na minimalnej
    > odległości ostrzenia i efekt uzyskany w 4/3 byłby LEPSZY.

    Nie boję się czegokolwiek, ale nie mam ochoty używać argumentów, z
    których nie wynika nic konkretnego i nie stanowią ogólnej zasady dla
    czegoś.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 155. Data: 2009-02-05 17:10:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Bo ty mówisz o 1.4.
    > Ja sobie mogę podpiać Zuiko 50/1.2 i też będę miał jaśnej niż 1.4

    Możesz podpiąć pewnie nawet canonowskie 50/1 czy co tam mieli
    najjaśniejszego, ale co z tego? :)

    > Bo po prostu nie potrafisz wskazać miejsca gdzie wynik z kalkulatorka
    > miałby jakikolwiek wpływ na zdjęcie.

    Oczekujesz ode mnie czegoś co sprowadzi dyskusję na manowce. Tak jak Ci
    pisałem - różnica to mniej więcej działka. Jak nie rozumiesz dlaczego
    ludzie jednak kupują obiektywy o działkę jaśniejsze a o wiele droższe to
    trudno :)

    > No to pokaż takie zdjęcia. Proszę o to od miesięcy.

    Może jeszcze swoje i zaczniesz oceniać moje argumenty po tym zdjęciu? :)
    Fajny jesteś :D

    > Kupujesz jasne zoomy nie dla możliwości robienia zdjęć w trudnych
    > warunkach tylko w celu stosowania możliwie minimalnej GO? Czy brałes już
    > dziś leki?

    No jakoś moje zoomy mają naprawdę spore użycie na f/2.8, a jak bym miał
    i f/2 to bym używał :)
    I wierz mi - większość w słoneczny dzień gdzie nie ma znaczenia czy
    1/1000 czy 1/200 :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 156. Data: 2009-02-05 17:12:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Jest to niezauważalne na zdjęciach.

    Każde zdjęcie np. na f/2.8 jest niezauważalnie inne od takich na f/4? :)
    A Ci ludzie kupują te drogie elki z światłem f/2.8 zamiast tańszych z
    f/4 :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 157. Data: 2009-02-05 17:30:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    m...@a...net.pl pisze:
    > Nie zauwazylem, zeby na prfc nikonowcy za specjalnie
    > sie wywyzszali nad canonowcami z powodu roznic
    > w zakresie kontroli nad GO.

    Dobrałeś sobie parametry tak, żeby wyszło Ci coś dziwnego :)
    Wybacz, ale nie będę wskazywał Ci błędu, ale pokażę różnicę w szkłach
    które użyjesz dla konkretnej sytuacji:

    Nikon: 50mm f/1.4 -> Canon: 47mm, f/1.3
    Albo
    Canon: 50mm f/1.4 -> Nikon: 53mm, f/1.5

    Z tego samego miejsca, robiąc te zdjęcia przy takich parametrach wyjdą
    takie same - niewielka różnica w jasności niech będzie pokryta czasem
    i/lub iso w zależności od warunków.

    A patrz teraz:
    Canon: 50mm f/1.4 -> Olek: 40mm f/1.1
    Albo
    Olek: 50mm f/1.4 -> Canon: 62mm f/1.7

    Co do cropa 1.5x będzie różnica o wiele większa:
    Nikon 50mm f/1.4 -> Olek: 38mm f/1.1
    Albo:
    Olek: 50mm f/1,4 -> Nikon: 50mm f/1.9

    Dla porządku podam jeszcze dla pełnej klatki:
    FF: 50/1.4 f/1.4 -> Olek 25mm f/0.7
    Albo
    Olek: 50mm f/1.4 -> FF: 100mm f/2.8

    Powtarzam raz jeszcze link do kalkulatorka:
    http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/digital-c
    amera-sensor-size.htm

    W powyższym porównaniu masz jasno pokazane jakiego obiektywu musisz użyć
    w jednym systemie, żeby z tego samego miejsca dostać ten sam kadr w
    drugim. Widać jasno jaka jest różnica pomiędzy 1.6x a 1.5x - no nie taka
    wielka - jakiś ułamek działki. Zobaczyć to pewnie się da ale byćmoże
    nawet nie będzie dało się tego ustawić w aparacie.

    > Czy ktos moglby mi wytlumaczyc, z jakiego powodu
    > przy porownaniach nikona z kanonem zadna ze stron
    > nie podnosi tego jakze przeciez waznego argumentu?

    Bo ta różnica jest jeszcze mniejsza. Pokazałem Ci dokładnie jakie
    wartości trzeba ustawić aby mieć ten sam kadr dokładnie w canonie i
    nikonie. Przy olku z dokładnością do proporcji. Cięcie do jakiegoś
    ustalonego formatu - np kwadratu jest sporym nadużyciem w porównaniu bo
    z 2:3 wytniesz o wiele więcej niż z 3:4.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 158. Data: 2009-02-05 17:31:07
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Tak, obecnie używa się manuali. So what?

    Jeżeli tej Sigmy faktycznie jeszcze nie ma,
    to kto inny mija się tu z prawdą... Poza
    tym jeżeli masz na myśli obiektywy FF typu
    Helios 85/1.5, to przecież pole obrazowania
    takowego sięga znacznie szerzej za matrycę
    4/3 i 1, 2 działki światła i tak są
    tracone.

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 159. Data: 2009-02-05 17:38:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    jerzy szczudlowski pisze:
> [...]
    > tym jeżeli masz na myśli obiektywy FF typu
    > Helios 85/1.5, to przecież pole obrazowania
    > takowego sięga znacznie szerzej za matrycę

    Przeczytaj proszę jakim wymiarem jest jasność obiektywu i co ona określa :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 160. Data: 2009-02-05 17:55:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Grzegorz Krukowski napisal:
    > Paweł, ale ja tego nie krytykuję - to jest cecha technologii.

    No jasne :)

    It's not a bug, it's a feature
    --
    Pozdrawiam,