  • 1. Data: 2009-02-05 08:05:14
    Temat: Demony predkosci
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Prędkość działania mnie wyjątkowo interesuje, gdyż marzy mi się aparat
    mały, który mógłbym nosić ze sobą, a jednocześnie na tyle szybki, żeby
    dało się pstryknąć brykające kotki...

    Na imaging resources mierzą resources mierzą prędkość AF aparatów, i
    oto, co wyszło (będę podawać opóźnienie AF dla wide i tele).

    NAJtańsza lustrzanka Nikon D40 (w zeszłym tygodniu poniżej 1000 zł,
    wymaga torby lub plecaka):

    0.26 0.26

    NAJszybsza nie lustrzanka Panasonic G1 (około 2000 zł, wymaga małej torby):

    0.372, 0.357

    NAJlepszy kompakt Canon G10 (około 1500, torebka damska lub duuuża kieszeń)

    0.569 0.671

    Najlepszy aparacik kieszonkowy Canon Ixus (ten z szerokim kątem i 10
    MPix) jeszcze nie jest pomierzony.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 2. Data: 2009-02-05 08:12:09
    Temat: Re: Demony predkosci
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jan Rudziński napisał(a):
> [...]
    >
    > 0.372, 0.357
    >
    > NAJlepszy kompakt Canon G10 (około 1500, torebka damska lub duuuża kieszeń)

    Detekcja fazy, a detekcja kontrastu. Jak aparat wie w którą stronę ma
    lecieć to będzie szybciej niż błądzenie.

    wer

  • 3. Data: 2009-02-05 08:19:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jan Rudziński napisał(a):
> [...]
    >
    > Na imaging resources mierzą resources mierzą prędkość AF aparatów, i
    > oto, co wyszło (będę podawać opóźnienie AF dla wide i tele).

    Wnioski?
    Pytania?

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-02-05 08:23:48
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    John Smith napisał(a):

    > Wnioski?

    Marzenie o małym i szybkim musi jeszcze poczekać...
    Do lustrzanek kompakty i niewiadomoco (G1) się jeszcze nie umywają.

  • 5. Data: 2009-02-05 08:30:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 05 Feb 2009 09:23:48 +0100, Jan Rudziński
    <j...@a...net> wrote:

    >Marzenie o małym i szybkim musi jeszcze poczekać...
    >Do lustrzanek kompakty i niewiadomoco (G1) się jeszcze nie umywają.
    A zobacz Casio, tutaj chwali go Jakub Jewuła - jak już złapie ostrość
    to jest w stanie zrobić kilkadziesiąt klatek na sekundę (podobno).
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 6. Data: 2009-02-05 08:41:09
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > A zobacz Casio, tutaj chwali go Jakub Jewuła - jak już złapie ostrość
    > to jest w stanie zrobić kilkadziesiąt klatek na sekundę (podobno).

    Ale ja chcę mieć szybko *pierwszą* klatkę. Dwie, trzy klatki na sekundę
    zupełnie mi starczą.

  • 7. Data: 2009-02-05 08:43:46
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Marzenie o małym i szybkim musi jeszcze poczekać...
    > Do lustrzanek kompakty i niewiadomoco (G1) się jeszcze nie umywają.

    No tak :)
    Pamietaj, ze bez lustrzanki mozesz tylko
    swiewac "Oj maluski, maluski, maluski" ;-)

  • 8. Data: 2009-02-05 08:47:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Prędkość działania mnie wyjątkowo interesuje, gdyż marzy mi się aparat
    > mały, który mógłbym nosić ze sobą, a jednocześnie na tyle szybki, żeby
    > dało się pstryknąć brykające kotki...

    Z jakiej odległości chcesz fotografować te kotki ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-02-05 08:49:57
    Od: j...@a...at

    On 5 Feb., 09:23, Jan Rudziński <j...@a...net> wrote:
> [...]
    >
    > Marzenie o małym i szybkim musi jeszcze poczekać...
    > Do lustrzanek kompakty i niewiadomoco (G1) się jeszcze nie umywają.

    nie bylbym pewien
    w g1 sa stosowane inne algorytmy niz dotychczas i detekcja kontrastu
    jest rownie szybka jak fazy w dslr - pewnie stalo sie to wogole
    mozliwe po zbudowaniou nowych sensorow bo algorytmy to mozna bylo
    napisac juz 100 lat temu.
    do tego panasy ( choc teraz nie wiem czy G1 ) maja b . skuteczny i
    szybki poscig af za ruchomym obiektem - to funkcjonuje gdyz pobiera
    dane bezposredno z matrycy.

    moim zdaniem juz teraz mozna powiedziec , ze lutra dojrzaly do tego by
    zchodzic z tego swiata.
    nie widze aktualnie czegos co daje lustro a nie moglby dac EV - sa
    jeszcze pewne niedoskonlaosci ev ale jest postep a w pewynch
    aspektach wyrazna przewaga.

  • 10. Data: 2009-02-05 08:50:05
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Paweł W. napisał(a):

    > Z jakiej odległości chcesz fotografować te kotki ???

    O rany, kotki to tylko ekstremalny przykład.
    W ogóle potrzebne mi coś małego, ale szybkiego.
    G1 jest już *tylko* dwa razy gorsze od tanich lustrzanek, ale troszkę za
    duże.