  • Data: 2011-02-01 11:57:06
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    R. P. wrote:

    > Nikt normalny nie będzie pisał aplikacji
    > finansowej w C...

    Jak masz dobre narzędzia do robienia interfejsu
    użytkownika i współpracy z bazą danych, to czemu nie?

    Jest takie finansowo-księgowe cudo, które osiągnęło spory
    sukces finansowy na rynku korporacyjnym. Nadal jest
    w paru dużych i znanych firmach używane. Decyzje
    o wdrożeniach oczywiście podejmowano w swiatowych
    centralach, bez zważania na protesty lokalnych popychadeł IT.
    Oryginalnie było napisane w BASICU. Nie, nie chodzi o jakieś
    VBA, tylko coś jak BASICA czy Gw BASIC.
    Był też implementacje w C. Robione crosskompilatorem ;)

    Co więcej, podejrzewam, że w pierwszych implementacjach,
    to coś miało własny basicowy "napęd" do obsługi danych.
    Ja widziałem tą bazę już w wersji SQLowej, ale wszystkie tabelki
    i pola miały nazwy w rodzaju A85, B49, B177 etc... :)
    Do pisania query przydały by się autystyczne zdolności...
    Widziałem przy pracy konsultantów (koszt usługi rzędu $100/h)
    W jednym ręku grubachna rozpiska, co które pole zawiera,
    druga ręka na klawiaturze, na twarzy ciepły uśmiech pełen
    optymizmu, a wzrok raz na ekranie, raz badawczo skierowany
    na księgową na skraju załamania nerwowego.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka