  • Data: 2011-02-01 14:39:46
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-01 15:34, A.L. pisze:

    > O programowaniu systemowym w Pacalu (a konkretnie w Concurrent
    > Pascalu) pisal Per Brinch Hansen w ruku 1977 (Ksaiazka "Architecture
    > of Concurrent Programs") i zrobil system operacyjnu SOLO napisany
    > calkowice w Concurrent Pascalu. Wirth napisal system operacyjny w
    > Moduli do computera Lilith, i system operacyjny Oberon w jezyku
    > Oberon.
    >
    > Mit ze "systemy operacyjne tzreba pisac w C bo nei ma typowania i jest
    > bliskiasemblerowi" jest jednym z najbardziej idiotycznych mitow jakie
    > sie rozpowszechniaja, a jak juz pisalem, fakt ze wiele programow
> [...]

    Ja nie mówię, że C nie ma wad. Nie twierdzę, że jest najwspanialszy.
    Tyle że stopień skomplikowania obecnych systemów operacyjnych
    (najpopularniejszych: Unix, Linux i Windows) jest tak duży, że wywalenie
    całego kernela który dotychczas był pisany w C i napisanie czegoś od
    nowa w czymś innym jest praktycznie niewykonalne. Ile osobomiesięcy
    byłoby potrzeba żeby tego dokonać? Sam sobie odpowiedz...