  • Data: 2011-02-01 11:41:43
    Temat: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 31, 7:03 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Jaka "nowa era"?... C to popsuty Pascal.

    Nawet jeśli, to jakie ma to znaczenie?

    [...]
    > Naprawde?...

    Ja bym powiedział, że niezależnie od aktualnych zastosowań ma duże
    znaczenie historyczne.

    Patrzysz na języki z punktu widzenia "features" i tu faktycznie C
    niczego ciekawego nie wprowadza, ale wybór języka to też kwestia
    pewnych przyzwyczajeń i, powiedzmy, estetyki. Prawdopodobnie większość
    powstającego dzisiaj kodu jest pisana w językach, których składnia
    jest wzorowana na C bezpośrednio, lub za pośrednictwem C++: użycie
    nawiasów klamrowych, sposób deklarowania i definiowania zmiennych,
    funkcji, typów, sposób zapisu instrukcji warunkowych i pętli, case-
    sensitivity.

    Abstrahując od tego, czy to dobrze, czy niedobrze, fgakt jest taki, że
    język C ukształtował przyzwyczajenia estetyczne współczesnego
    programisty.