  • Data: 2011-02-01 14:17:42
    Temat: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-02-01, R. P. <r...@w...pl> wrote:

    > Haskel to już inny paradygmat. Trudno jest porówynwać Haskella do C...

    Ę? Dlaczego niby trudno? I jak definiujesz "wysokopoziomowość", że
    C jest dla ciebie poziomem wysokim?

    > Zresztą popularność Haskella mówi dużo o tym języku. Co mówi? Ano to, że
    > jest trudny do opanowania i niewielu programistów go używa.

    A gdy na sprawę spojrzysz inaczej: mówi tyle, że bardzo trudno znaleźć
    kretyna-programistę piszącego w Haskellu.

    To nie ma nic do rzeczy.

    > Wciąż
    > triumfy święci C/C++ i Java.

    A co to ma wspólnego z "wysokopoziomowością" języka, jakkolwiek
    definiowaną?

    > Ale cały base jest też napisany w C. Wszystkie podstawowe narzędzia
    > unixowe, takie jak sort np. są w C.

    No i? Równie dobrze mogłyby być w Adzie. Gdzie jest ta moc assemblera,
    którą dostajesz w C?

    > Ten język jest potęgą właśnie też ze
    > względu na ilość oprogramowania w nim stworzonego.

    Fortran, to jest potęga! Popatrz ile bibliotek obliczeniowych jest w nim
    napisanych!

    > Usiądziesz teraz i
    > przepiszesz linuxowego sorta w haskellu? Będzie szybszy od tego z base
    > napisanego w C? :)

    Może mi jeszcze wyjedziesz z porównaniem wydajności programu robiącego
    "while (1) ;" napisanego w assemblerze, C i Haskellu? W jaki sposób to
    ma świadczyć o potędze jakiegoś języka (jakkolwiek byś tej potęgi nie
    zdefiniował)?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot