eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej › Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Date: Mon, 7 Jun 2010 22:30:37 -0500
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 56
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <huilqu$l7u$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hujhbm$345$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hujonm$e0d$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hujqrm$ip2$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-76-217-96-243.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1275967881 20875 76.217.96.243 (8 Jun 2010 03:31:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Jun 2010 03:31:21 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    X-Priority: 3
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    X-User: pszemol
    X-MSMail-Priority: Normal
    In-Reply-To: <hujqrm$ip2$1@news.onet.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2286727
    [ ukryj nagłówki ]

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:hujqrm$ip2$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    > news:huj813.8ps.0@poczta.onet.pl...
    >> "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message
    >> news:hujonm$e0d$1@mx1.internetia.pl...
    >>> Użytkownik "Pszemol"
    >>>> Nikt przez bagnet nic nie odsysa - po prostu autem wjeżdżają na
    >>>> warsztat i odkręcają na wyczucie na moment śrubę spustową na
    >>>> misce oleju...
    >>>
    >>> Być może mechanik by się posikał patrząc jak poradziłem sobie z
    >>> nadmiarem oleju, jednak równie ubawiony byłby, gdybym stojąc obok
    >>> maszyny do ossysania odkręcał korek spustowy. Myślę, że powinieneś
    >>> zrozumieć, że jeśli czegoś nie widziałeś nie znaczy, że to nie istnieje,
    >>> tym bardziej, że to dość popularne w warsztatach zajmujących się
    >>> wymianami oleju urządzenie.
    >>
    >> Maszyny do odsysania?? :-))) A kto takie maszyny produkuje?
    >> Znasz jakieś auta które nie mają śruby spustowej na misce oleju?
    >
    > Takiego sposobu wymiany oleju używano w moim Punto HGT.
    > Ponoć z powodu kłopotów z korkiem spustowym w tym silniku, który
    > miał tendencję do psucia się podczas odkręcania - zerwanie gwintu.

    Gdzie Wy znajdujecie tych mechaników, panowie???

    Od wielu lat sam sobie wymieniam olej w swoich samochodach
    i naprawdę nie widzę powodów aby sobie utrudniać życie jakimś
    odsysaniem oleju do góry...

    A zerwanie gwintu??? To się dzieje przy dokręcaniu śruby na chama,
    gdy mechanik jest dupa i nie ma wyczucia w ręce lub używa narzędzi
    pneumatycznych tam gdzie ich nie powinien używać... Albo mu się
    "pomyrdało" w którą stronę się śruby odkręca - to się zdarza,
    zwłaszcza gdy się pracuje z rękami do góry i leży pod samochodem :-)

    Jak ktoś nie ma wyczucia albo ma ołowiane łapki niedźwiedzia to warto
    kilka pierwszych dokręceń takiej śruby zrobić kluczem dynamometrycznym
    i pamiętać aby zawsze dać nową podkładkę jednorazową wykonaną
    z miękkiego aluminium i służącą do uszczelniania spustu bez potrzeby
    jego nadmiernego dokręcania... Wtedy nie ma problemów z gwintem.

    Producent zaleca w moich autach bardzo małe siły dokręcania tych śrub.
    Aby nie być gołosłownym podaję wartości z serwisówek producenta:
    2007 Acura TL-S, silnik 6 cylindrów, 3,5 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
    2004 Honda Accord, silnik 4 cylindry, 2,4 litra: spust dokręcamy do 44 Nm
    Przykład auta z innej stajni które już sprzedałem w zeszłym roku:
    1995 Toyota Camry, silnik 4 cylindry, 2,2 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
    Jestem pewny że Punto czy inne auta nie są tu wyjątkiem i siły które
    producent podaje są wystarczające do uszczelnienia spustu oleju...
    To są wszystko małe siły które uzyskujesz kluczem trzymanym luźno w ręce.
    Oczywiście warunkiem koniecznym jest wymiana uszczelki na nową,
    mam na myśli tej podkładki z miękkiego aluminium zalecaną przez
    producenta. Nie używa się jej ponownie. Ale to chyba każdy wie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: