-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Date: Mon, 7 Jun 2010 22:30:37 -0500
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 56
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <huilqu$l7u$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
<hujhbm$345$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
<hujonm$e0d$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
<hujqrm$ip2$1@news.onet.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: adsl-76-217-96-243.dsl.emhril.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1275967881 20875 76.217.96.243 (8 Jun 2010 03:31:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Jun 2010 03:31:21 +0000 (UTC)
Importance: Normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
X-Priority: 3
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
X-User: pszemol
X-MSMail-Priority: Normal
In-Reply-To: <hujqrm$ip2$1@news.onet.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2286727
[ ukryj nagłówki ]"Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
news:hujqrm$ip2$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:huj813.8ps.0@poczta.onet.pl...
>> "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message
>> news:hujonm$e0d$1@mx1.internetia.pl...
>>> Użytkownik "Pszemol"
>>>> Nikt przez bagnet nic nie odsysa - po prostu autem wjeżdżają na
>>>> warsztat i odkręcają na wyczucie na moment śrubę spustową na
>>>> misce oleju...
>>>
>>> Być może mechanik by się posikał patrząc jak poradziłem sobie z
>>> nadmiarem oleju, jednak równie ubawiony byłby, gdybym stojąc obok
>>> maszyny do ossysania odkręcał korek spustowy. Myślę, że powinieneś
>>> zrozumieć, że jeśli czegoś nie widziałeś nie znaczy, że to nie istnieje,
>>> tym bardziej, że to dość popularne w warsztatach zajmujących się
>>> wymianami oleju urządzenie.
>>
>> Maszyny do odsysania?? :-))) A kto takie maszyny produkuje?
>> Znasz jakieś auta które nie mają śruby spustowej na misce oleju?
>
> Takiego sposobu wymiany oleju używano w moim Punto HGT.
> Ponoć z powodu kłopotów z korkiem spustowym w tym silniku, który
> miał tendencję do psucia się podczas odkręcania - zerwanie gwintu.
Gdzie Wy znajdujecie tych mechaników, panowie???
Od wielu lat sam sobie wymieniam olej w swoich samochodach
i naprawdę nie widzę powodów aby sobie utrudniać życie jakimś
odsysaniem oleju do góry...
A zerwanie gwintu??? To się dzieje przy dokręcaniu śruby na chama,
gdy mechanik jest dupa i nie ma wyczucia w ręce lub używa narzędzi
pneumatycznych tam gdzie ich nie powinien używać... Albo mu się
"pomyrdało" w którą stronę się śruby odkręca - to się zdarza,
zwłaszcza gdy się pracuje z rękami do góry i leży pod samochodem :-)
Jak ktoś nie ma wyczucia albo ma ołowiane łapki niedźwiedzia to warto
kilka pierwszych dokręceń takiej śruby zrobić kluczem dynamometrycznym
i pamiętać aby zawsze dać nową podkładkę jednorazową wykonaną
z miękkiego aluminium i służącą do uszczelniania spustu bez potrzeby
jego nadmiernego dokręcania... Wtedy nie ma problemów z gwintem.
Producent zaleca w moich autach bardzo małe siły dokręcania tych śrub.
Aby nie być gołosłownym podaję wartości z serwisówek producenta:
2007 Acura TL-S, silnik 6 cylindrów, 3,5 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
2004 Honda Accord, silnik 4 cylindry, 2,4 litra: spust dokręcamy do 44 Nm
Przykład auta z innej stajni które już sprzedałem w zeszłym roku:
1995 Toyota Camry, silnik 4 cylindry, 2,2 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
Jestem pewny że Punto czy inne auta nie są tu wyjątkiem i siły które
producent podaje są wystarczające do uszczelnienia spustu oleju...
To są wszystko małe siły które uzyskujesz kluczem trzymanym luźno w ręce.
Oczywiście warunkiem koniecznym jest wymiana uszczelki na nową,
mam na myśli tej podkładki z miękkiego aluminium zalecaną przez
producenta. Nie używa się jej ponownie. Ale to chyba każdy wie?
Następne wpisy z tego wątku
- 08.06.10 09:29 Cavallino
- 08.06.10 10:45 Olek
- 08.06.10 11:19 DoQ
- 08.06.10 11:47 DoQ
- 08.06.10 12:12 Robert Rędziak
- 08.06.10 12:18 DoQ
- 08.06.10 14:18 kogutek
- 08.06.10 14:32 Sebastian Kaliszewski
- 08.06.10 18:33 Robert Rędziak
- 08.06.10 19:18 Przemysław Czaja
- 08.06.10 18:19 Pszemol
- 08.06.10 18:16 Pszemol
- 08.06.10 18:14 Pszemol
- 08.06.10 18:12 Pszemol
- 08.06.10 20:40 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=