  • Data: 2010-06-08 05:30:37
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:hujqrm$ip2$1@news.onet.pl...

    > Takiego sposobu wymiany oleju używano w moim Punto HGT.
    > Ponoć z powodu kłopotów z korkiem spustowym w tym silniku, który
    > miał tendencję do psucia się podczas odkręcania - zerwanie gwintu.

    Gdzie Wy znajdujecie tych mechaników, panowie???

    Od wielu lat sam sobie wymieniam olej w swoich samochodach
    i naprawdę nie widzę powodów aby sobie utrudniać życie jakimś
    odsysaniem oleju do góry...

    A zerwanie gwintu??? To się dzieje przy dokręcaniu śruby na chama,
    gdy mechanik jest dupa i nie ma wyczucia w ręce lub używa narzędzi
    pneumatycznych tam gdzie ich nie powinien używać... Albo mu się
    "pomyrdało" w którą stronę się śruby odkręca - to się zdarza,
    zwłaszcza gdy się pracuje z rękami do góry i leży pod samochodem :-)

    Jak ktoś nie ma wyczucia albo ma ołowiane łapki niedźwiedzia to warto
    kilka pierwszych dokręceń takiej śruby zrobić kluczem dynamometrycznym
    i pamiętać aby zawsze dać nową podkładkę jednorazową wykonaną
    z miękkiego aluminium i służącą do uszczelniania spustu bez potrzeby
    jego nadmiernego dokręcania... Wtedy nie ma problemów z gwintem.

    Producent zaleca w moich autach bardzo małe siły dokręcania tych śrub.
    Aby nie być gołosłownym podaję wartości z serwisówek producenta:
    2007 Acura TL-S, silnik 6 cylindrów, 3,5 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
    2004 Honda Accord, silnik 4 cylindry, 2,4 litra: spust dokręcamy do 44 Nm
    Przykład auta z innej stajni które już sprzedałem w zeszłym roku:
    1995 Toyota Camry, silnik 4 cylindry, 2,2 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
    Jestem pewny że Punto czy inne auta nie są tu wyjątkiem i siły które
    producent podaje są wystarczające do uszczelnienia spustu oleju...
    To są wszystko małe siły które uzyskujesz kluczem trzymanym luźno w ręce.
    Oczywiście warunkiem koniecznym jest wymiana uszczelki na nową,
    mam na myśli tej podkładki z miękkiego aluminium zalecaną przez
    producenta. Nie używa się jej ponownie. Ale to chyba każdy wie?