-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
eostrada.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
Date: Fri, 11 Jan 2013 18:04:23 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 106
Message-ID: <kcpgn3$g1f$1@news.vectranet.pl>
References: <kckhnh$8r0$1@news.task.gda.pl>
<50edd11b$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<kckm34$58c$1@news.vectranet.pl>
<50ede7a6$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<kcm3rv$fsr$1@node1.news.atman.pl>
<50eeae7b$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
<kcmgac$snq$1@node1.news.atman.pl>
<50eee11e$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
<50eef2f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1301102135430.420@quad> <kcok93$op$1@node1.news.atman.pl>
<50efeeb6$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
<kcp19o$i0c$1@node2.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1301111436550.4056@quad>
NNTP-Posting-Host: 178235204033.unknown.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1357923876 16431 178.235.204.33 (11 Jan 2013 17:04:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jan 2013 17:04:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
Thunderbird/17.0.2
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1301111436550.4056@quad>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2479077
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-01-11 14:52, Gotfryd Smolik news pisze:
> On Fri, 11 Jan 2013, Artur Maśląg wrote:
>
>> W dniu 2013-01-11 11:51, J.F pisze:
>>> Dlaczego nic ? Mozna pojechac 145, a nawet 159 i sie narazac tylko na
>>> niewielki mandat.
>>
>> W miejscach, gdzie i kiedy warunki nie są ku temu odpowiednie?
>
> Po czym poznajesz "odpowiedniość" warunków?
Ja? To zależy, ale generalnie chodziło raczej o zwolnienie w
specyficznych warunkach, a nie czyjeś widzimisię, że można szybciej.
>> W jakim celu? Kto chce administracyjnego obniżenia do 110 na
>> autostradach?
>
> To ustal kryterium służące ocenie tego limitu.
To nie ja mam ustalać - zresztą pisałem, ze jest to jakość kompromisowo
ustalane, a nie na podstawie czyjegoś widzimisię. Znaczy powinno.
> Jak to ma być czyjeś widzimisię, to też napisz :|
No, tak jak *mądrze* podniesiono prędkość w zabudowanym do 60km/h po
22.
> Nie widzisz podstawowego problemu.
Raz, że tak się Tobie wydaje, a dwa, że uważasz go za podstawowy.
> Myślenia, że to prędkość maksymalna powinna stanowić ogranicznik
> prędkości dla kierowcy, a nie pewien rozsądek ze strony kierowcy.
> Tak, jest możliwe, że tego rozsądku kierowcy nie staje - i miarą
> tego braku są wypadki.
> Tak czy nie?
Tak i nie - świat nie jest binarny i nie bardzo można tak sobie sprawy
upraszczać (choć to bardzo wygodne - szczególnie tutaj).
Dopuszczalna prędkość powinna stanowić pewien ogranicznik prędkości
dla kierowcy. Rozsądek to zupełnie inna kwestia.
> Jeśli tak, to już napisałeś: nie ma danych.
> Czyli teza że to był błąd została wyczytana z sufitu.
Jak sam widzisz, sam sobie stawiasz tezy i sam na nie odpowiadasz.
>> Nie, wręcz bym wrócił do normalności i obniżył do 130km/h i tam
>> gdzie można podwyższył znakami.
>
> Problem w tym, że *przekonanie* co do miejsc (i w ogóle konkretnych
> przyczyn wypadkowości w danym miejscu) nie zawsze ma racjonalne
> podłoże.
Czyje przekonanie? Indywidualnego kierowcy? To nie oni decydują o tych
ograniczeniach, nie oni konstruują samochody, nie oni tworzą fizykę.
> Dlatego brak istotnych danych stanowi poważny problem :(
Hmmm, żeby mieć istotne dane to należałoby mieć odpowiednią
liczbę próbek, przy względnej niezmienności innych czynników.
Najzabawniejsze jest to, że Ty jedynie bawisz się w próbę podważenia
tego co napisałem. Szkoda.
> I - raz jeszcze - nie jest wcale oczywiste, jak krytykowana przez
> Ciebie zmiana wpłynęła na *rzeczywistą* prędkość maksymalną pojazdów.
To znowu jest teza, którą sam wymyśliłeś i próbujesz przypisać mi jej
autorstwo. Nie wiem czy pamiętasz, ale ja pisałem, że ludzie i tak
w większości jeżdżą wolniej, za to przekonanie o tym, że można sporo
więcej (zawsze i wszędzie, mniejszy mandat jak złapią) powoduje jednak
zachowania mocno nieakceptowalne dla innych. No i w sumie niebezpieczne.
> Skoro fakt powszechnego łamania ograniczenia nie jest dla większości
> obecnych niczym dziwnym, to może GŁÓWNIE spowodowała ona (ta zmiana)
> zmniejszenie liczby popełniających wykroczenie, niespecjalnie
> wpływając na maksymalną? (czy też średniokwadratową, albo odpowiednik
> mediany ale dla np. 10% najszybszych lub inną wartość dobrze oddającą
> "istotną część szybciej jadących").
Idąc tym tropem, to każde ograniczenie będzie złe. No, jakieś trzeba
przyjąć, by ludzie jednak mogli się spodziewać, że inni ich
przestrzegają. Takie są zasady.
>> Wolno i wygląda to delikatnie powiedziawszy niezbyt mądrze.
>
> A miarą tej mądrości jest...?
Jak wiem jak to opisać? Sensowne rozwiązania, która są formą
kompromisu (uzasadnione choćby ekonomicznie). Może kwestia
wyrządzanych szkód (to się wprost na wypadki nie przekłada).
Spokój?
> Bo ja bym chciał wiedzieć jak wpłynęła ona na dwie wartości:
> - liczbę i kategorie ofiar i strat
Taka wiedza to nie mądrość i jak wcześniej napisałem, ciężko wprost
to ocenić. Bazować można na danych z innych państw.
> - łatwość włączania się do ruchu
Na autostradzie? To kwestia techniczna, uzależniona od konkretnego
miejsca.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.13 18:06 Artur Maśląg
- 11.01.13 18:35 Artur Maśląg
- 11.01.13 18:41 Artur Maśląg
- 11.01.13 19:10 Artur Maśląg
- 11.01.13 19:32 masti
- 11.01.13 19:49 Tomasz Pyra
- 11.01.13 20:08 Artur Maśląg
- 11.01.13 21:18 Tomasz Pyra
- 11.01.13 21:47 Artur Maśląg
- 11.01.13 22:44 J.F.
- 11.01.13 22:50 J.F.
- 11.01.13 22:58 J.F.
- 11.01.13 23:07 J.F.
- 12.01.13 00:33 RoMan Mandziejewicz
- 12.01.13 02:04 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-09 Ster w trolejbusie.
- 2025-02-09 Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- 2025-02-08 W zyciu warto miec szczescie
- 2025-02-08 Elektryki
- 2025-02-08 Alg. kompresji LZW
- 2025-02-08 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-02-08 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-02-09 Cenzura netu
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Lokaty na nowe środki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=