  • Data: 2009-12-28 18:45:03
    Temat: Re: kieszonkowy czytnik pdf
    Od: Jacek Kauch <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    On 09-12-28 10:57, in article hh9u0k$jfv$...@n...news.atman.pl, "RadoslawF"
    <r...@w...pl> wrote:

    > To może jeszcze napisz "kolego" do jakiej wielkości są najczęściej
    > generowane pliki PDF ?
    > :-)

    Akurat odpowiedź jest kompletnie bez znaczenia ponieważ pytanie jest bez
    sensu.
    Znaczenie ma to jakiego typu PDF'y będzie czytał inicjator wątku. Ba,
    urządzenie którego będzie używał, kieszonkowe przypominam, może mieć świetny
    system obsługi tychże jak powiększanie/pomniejszanie, przewijanie itp. a
    rozdzielczość wyświetlacza spowoduje, że czytanie nie będzie stanowiło
    problemu. Teraz przeglądam sobie np. manual do typografii Audi, gdzie z
    podglądu całej strony wystarczy dwuklik na bloku tekstu by ów blok wypełnił
    ekran i stał się bardzo czytelny, przewijanie na dotykowym ekranie jest
    bajecznie proste i funkcjonalne. Ponowny dwuklik przywraca podgląd na całą
    stronę. Mam podręczne urządzenie, formatu kieszonkowego z ekranem 3,5", z
    rozdzielczością 480/320 pixeli i mogę bez żadnego problemu korzystać z
    manuala serwisowego do mojego komputera kiedy zachodzi taka potrzeba... albo
    poczytać sobie jakąś gazetę w PDF'ie przygotowaną. :-)
    Jak na razie nie istnieje kieszonkowy wyświetlacz PDF formatu A4 dostępny w
    handlu. Może kiedyś opracują składane jak chusteczka ale to pieśń
    przyszłości.

    > W przypadku czytania lub przeglądania dokumentu gdzie dla każdej
    > linijki trzeba całość przesuwać na boki bo na ekranie się nie
    > mieści można napisać że da się taki wyświetlić, napisanie że da
    > się tak czytać jest nieprawdą zwana przez znawców sloganem
    > marketingowym.

    Magiczne słowo: kieszonkowy. Mało kto chce tachać ze sobą kolejnego klamota
    sugerowanej przez Ciebie wielkości. Jeżeli ktoś zakłada, że ma być
    kieszonkowy to założenia liczy się z ograniczeniami i konsekwencjami. I li
    tylko od urządzenia a przede wszystkim od jego oprogramowania zależy jak
    wygodnie będzie się przeglądać/czytać.

    Odpowiadając, nie pisz na e-maila z nagłówka, wszystko ląduje w koszu.