  • Data: 2013-05-10 12:33:49
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: darekm <d...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-09 02:10, M.M. pisze:

> [...]
    > dziala szybciej. Domniemam ze wynika to z ulozenia danych w tabelach.
    > Jesli na lapku dane sa obok siebie, to zapytanie bedzie dzialalo
    > szybciej niz nawet na serwerze z prawdziwego zdarzenia - zaraz ktos mi
    > zarzuci ze pisze oczywiste rzeczy :D
    >
    > Czy da sie z 10s zejsc do 0.1s tylko dzieki:
    > 1) lepszej konfiguracji (np. indeksy, buforowanie w RAM)
    > 2) zastosowaniu lepszego sprzetu
    > 3) zastosowaniu wiekszej ilosci komputerow?
    >
    > AD1) powiedzmy ze indeksy juz mam dobre, a buforow RAM nie bede zwiekszal,
    > bo w koncu i tak i tak zabraknie.
    > AD2) nie mam pod reka dyskow SSD zeby sprawdzic.

    tymi sposobami nie osiągniesz dwóch rzędów przyspieszenia.
    a przy przyroście danych możesz się spodziewać kwadratowego przyrostu czasu.
    > AD3) nie wiem jak sie zachowuje postgres uruchomiony na klastrze,
    > zdaje sie ze jest taka mozliwosc, ale nigdy nie korzystalem z niej.

    Bazy SQL średnio się zrównoleglają, aby spełnic ACID ma zwoje wymagania.

    Masz dwie możliwości.
    1. Zmienić architekturę rozwiązania. Zamiast za każdym razem pytać bazę
    buforować tabele z danymi pośrednimi, łatwiej kupić dodatkowy dysk niż
    zwiększyć moc obliczeniową
    2.Drastycznie zmienić podejście : MapReduce , noSQL itp

    Dzięki rozluźnieniu reguł ACID można efektywnie podejść do
    zrównoleglenia, tym bardziej że 10 zwykłych komputerów jest tańszych niż
    jeden dwa razy szybszy.

    > Pewnie sie skonczy tak, ze gdzies wykupie jakas chmure do testow,
    > zainstaluje baze i pomierze czasy. Tez nie wiem jakie operacje bazodanowe w
    > jakim stopniu sie zrownoleglaja. Szukac w necie i czytac az sie boje,
    > trduno odroznic co jest przechwalkami producentow, a co rzetelnym testem.

    Popatrz na Google, ma miliony razy większą bazę, miliony razy więcej
    zapytać a odpowiada w czasie krótszym od 0.1 s

    --
    Darek