  • Data: 2013-05-12 04:58:42
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 11 maja 2013 21:25:04 UTC+2 użytkownik Bogusław Szczepanowski napisał:
    > To zdecydowanie za dużo. Jeżeli już na początku (serwis jeszcze nie jest
    > popularny = mało danych), na pierwszych stronach serwisu masz zapytania,
    > które trwają po 2 sek, to zdecydowanie coś mocno skaszaniłeś. 200 ms to
    > chyba maksimum, na które sobie możesz pozwolić.
    To oczywiste.

    > Twoja arytmetyka nie jest do końca poprawna, ponieważ serwery potrafią
    > równolegle wykonywać kilkadziesiąt zapytań, bez zauważalnej straty
    > wydajności. A użytkowników jak założyłeś jest wielu.
    To tylko szacowanie, nie znam rozkladu zapytan w czasie i kosztu
    opracowania pojedynczego zapytania.

    > To zależy jak bardzo spójna ta baza musi być. O ile nie robisz systemu
    > finansowego, to chyba można zadowolić się weak consistency.
    Na utrate spojnosci czy bledy nie moge sobie pozwolic. Natomiast moge
    pozwolic sobie na pewnie opoznienia. Dlatego mysle zeby do sekwencyjnych
    zbiorow danych zrzucac dane i uaktualniac je tylko co jakis czas.

    > Facebook zrobił własną bazę danych non-sql, obecnie Apache Cassandra, po
    > tym jak mu MySQL przestał wystarczać. Polecam sprawdzić, w jakim języku
    > jest napisany silnik tej bazy.
    Slyszalem ze w PHP, a potem skompilowane jakims kompilatorem/optymalizatorem.

    > Albo dwa razy za mało: http://goo.gl/79J4
    Chcialbym miec tyle w domu ;-)

    400mln/60tys ~ 7tys userow na kompa, pewnie rzadko korzysta
    przecietny uzytkowik.