  • Data: 2013-05-11 00:50:58
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 21:55:04 UTC+2 użytkownik Edek napisał:

    > 3 i pół. Plus problemy typu kto rodziela ruch - są dedykowane
    > rozwiązania failover.
    3 i pol to moze byc calkiem duzo, jesli da sie taki efekt osiagac
    przy pomocy samej konfiguracji i podlaczeniu nowych komputerow.

    > Można podejść bardzo różnie, ale przede wszystkim policzyć. A żeby
    > policzyć trzeba mieć doświadczenie albo fake it till you make it
    > czyli zacząć od google.
    Policzenie wydaje sie trudne, nawet jesli przyblizone.

    > Np. nie wiem czy NAS: ZFS + na SSD: ZIL + duży L2ARC nie załatwiłby
    > jedną maszyną storydżu bazy danych. Stawia się to na dowolnym sprzęcie
    > z dyskami SATA, jednym/dwa ssd i ma się tyle co niezły raid -
    > 10Gb przepustowości co najmniej i opóźnienia niewiele większe
    > niż latency sieci. To znaczy przy dużym ruchu potrzeba tylko
    > ile wlezie RAMu i szybki proc.
    Takie rozwiazanie jest najlepsze na poczatek. Jak wystarczy to good. Jak nie,
    to trzeba dalej szukac.

    > Ale to też zależy od bazy i rodzaju
    > dostępów i jasne, jest jakiś limit, a widzę plany masz typu sky is
    > the limit.
    To sie dopiero okaze za dluzszy czas. Nie mam pewnosci ile pieniedzy
    odwaza sie wpakowac w reklame i na ile bedzie skuteczna.

    > Ja specjalnie mówię o rzeczach dostępnych za free (poza sprzętem).
    > To byłoby skalowaniem w górę.
    Prawdopodobnie nie bede mial innego wyjscia. Zakup srzetu i tak wychodzi
    taniej niz dodatkowy rok rzezbienia w jakims MPI.

    > Może poćwicz na amazonie, na pewno są gotowe rozwiązania nawet
    > jak nie ma benchmarków.
    Na amazonie to chyba jedynie rozwiazania klastrowe. Chcialbym jeszcze
    sprawdzic jak rosnie wydajnosc bazy na jakims RAID z kilku SSD.

    Heh :)