  • Data: 2013-05-13 09:59:47
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-05-11 01:25, M.M. wrote:

    > To znaczy minimalizowac ilosc operacji dyskowych poprzez lepsze-fizyczne
    > rozlozenie danych na nosnikach.

    W calym watku to sie pojawia wielokrotnie:
    1. twoje rozwiazania tego nie zapewniaja bo operuja na poziomie systemu
    plikow - a od systemu plikow do fizycznego rozlozenia danych na
    nosnikach jeszcze baaaaaaardzo daleka droga
    2. DBMS jest dokladnie pod to projektowany, by minimalizowac ilosc
    operacji we/wy przy dostepie do danych

    > Obojetnie, byle dzialalo szybko.

    Wziac dobry (odpowiedni do zastosowan) DBMS. NIE probowac robic "lepiej".

    > Jakis link do lektury?

    Na poczatek moze:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Database_design#Types_o
    f_Database_design

    > Nie wiem, moze czegos nie zrozumialem. Jakie inne indeksy
    > umozliwia trzymanie danych obok siebie?

    Kazdy indeks jest po to, zeby minimalizowac czas dostepu do danych.
    Rozne rodzaje indeksow sa przeznaczone do
    a) roznego rodzaju dostepu
    b) roznych rodzajow danych

    Trzymanie danych "obok siebie" niekoniecznie jest najlepsza strategia.
    Sa rozne rodzaje indeksow. Na poczatek:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Database_index

    > Clustered mozna
    > zakladac tylko na jedno pole, wiec odpada, prawda?

    Nieprawda.

    > Ale nnie o to chodzilo, nie mam juz sily powtarzac tego samego.

    > Nie pamietasz tego o czym pisalismy kilka postow wyzej, albo jestes
    > po prostu zlosliwy.

    Jestem - probuje ci chyba bezskutecznie uswiadomic, ze proponowane przez
    ciebie rozwiazania to nic innego jak indeksy w DBMS.

    > Wwiem ze zalatwi, nie wiem tylko jak wolno.

    Prawie na pewno szybciej, niz zrobi to kod pisany przez ciebie.

    --
    Michal