  • Data: 2013-05-10 12:57:09
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-05-08 18:09, M.M. wrote:
    > Czyli jednak można ingerować w fizyczne ułożenie danych w tabelach.

    A co to znaczy "fizyczne"? Który talerz/sciezka/glowica, czy co tam
    jeszcze w tych dyskach siedzi? A jesli jest RAID? A jesli jest SSD?

    Poczytaj o poziomach abstrakcji.

    > Niby dobrze, ale właśnie...
    > tylko po jednym polu. Pliki csv czy xml mozna zrobic np. w trzech wersjach:
    > po dacie, po nazwie uzytkownika i po nazwie leku.

    Tylko, ze to nic innego jak indeksy w DBMS.

    > Wiadomo jakie to
    > pociaga za soba narzuty, ale moze sie oplacac gdy:
    > 1) malo jest modyfikacji bazy
    > 2) mozna podawac dane troche zdeakutalizowane, a uaktualniac np. raz na dobe.

    Zgadza się - utrzymanie indeksow ma swoj koszt.

    > Nie wiem, to wydaje sie bardzo proste na plikach. Jak dotąd nie miałem z
    > tym żadnych problemów.

    Bez indeksow? Hmm... Kolejny patent?

    > Większe problemy są z aktualizowaniem dużej ilości
    > plików.

    Niewatpliwie. RDBMS to za Ciebie zalatwi.

    --
    Michal