    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Date: Sun, 9 Jan 2011 01:08:36 +0000 (UTC)

    Pan J.F napisał:

    > Cii, kalkulator musisz zmienic :-)

    Zupełnie możliwę. Wezmę drugi i policzę jeszcze raz.

    640 px × 2 cm = 1280 cm -- zgadza się.
    360 px × 2 cm = 720 cm -- również.

    1280 cm = 12,8 m -- to pamiętam ze szkoły.
    720 cm = 7,2 m -- inaczej być nie może.

    12,8 m × 7,2 m = 92,16 m^2 -- tak pokazuje mój kalkulator.

    92,16 m^2 × 6 kPLN/m^2 = 552,96 kPLN
    92,16 m^2 × 7 kPLN/m^2 = 645,12 kPLN

    Wyszło mi tak samo. Mogę poprosić o wskazanie jakiejś solidnej marki
    kalkulatorów? Bo ta chińszczyzna, to się chyba do niczego nie nadaje.

    > Akurat wydaje sie (po spojrzeniu na diagram CIE) ze zolty jest pieknie
    > realizowany przez mieszanie RG. Spojrzenie na monitor to potwierdza.

    Ani spojrzenie na diagram niczego nie daje, anie spojrzenie na monitor
    niczego nie potwierdza. Trzeba by do tego wiedzieć, co to jest ten
    "żółty", "czerwony" i "zielony". I jeszcze co to jest "pięknie".

    > A jesli tam jest RRGB ... to moze dwie R sa potrzebne ?
    > Jaka efektywnosc osiagaja obecnie diody R - wydaje mi sie ze mala...

    Ile razy taki telebim widuję (zwykle koło warszawskiej "Riviery"),
    to mam wrażenie, że ma nadmiar jasności, a nie niedobór. Czyli co
    do potrzeby, nie jestem do końca przekonany. Może w okresie minionym
    ta czerwień by się przydała w większych ilościach, teraz nie aż tak.
    A rozszerzenie palety kolorów, to zawsze można uznać za zaletę.

    --
    Jarek