  • Data: 2011-01-09 14:32:30
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Ale to juz wielkie bydle, stadionowe bym rzekl, a stadion kosztuje
    > 700 mln..

    Diody rozmieszczone są co centymetr, ale da się je wcisnąć gęściej,
    na przykład ze trzy razy gęściej. Wtedy powierzchnia będzie rzędu
    nie 100, a 10 metrów kwadratowych. Tyle że wcale taniej nie wyjdzie.
    Dlatego napisałem już na wstępie, że w technologii tej cena jest
    związana z rozdzielczością, a nie powierzchnią ekranu. I dlatego
    używa się tego w zastosowaniach stadionowych, a nie kunkurujących
    z LCD i plazmą.

    > Ale w czerwieni ?

    Pokazują tam zwykły obraz filmowy, we wszystkich kolorach. W białym
    również, a więc czerwonego starcza.

    > Trzeba przyznac ze te niebieskie led "bija po oczach", czerwone
    > niekoniecznie.

    Nie tak dawno musiałem znaleźć firmę i obstalować w niej tablicę
    diodową. Pokazywali mi różne diody, czerwone również. Biły.
    Zresztą ponastawiali tego ostatnio przy drogach potworne ilości.
    Widać jak to kłuje w oczy czerwienią.

    Wracając do diod w telebimach, po przeliczeniu może się okazać, że
    z czwórkami YRGB przy wyświetlaniu typowej treści spadnie średni
    pobór prądu. Tam jest o co walczyć (jak do kogoś nie przemawiają
    zaoszczędzone złotówki, to niech sobie pomyśli o dwutlenku węgla).

    --
    Jarek