    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki automat do miasta?
    Date: Mon, 9 Jun 2014 21:25:35 -0500

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    news:5394112f$0$2162$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie bardzo rozumiem, Przecież każdy automat z porządnym silnikiem da się
    > podciągnąć na 3-4-5tce do 5000 obrotów, i więcej. Wystarczy wdusić "gaz do
    > dechy" i tak trzymać.

    Jasne, tylko że momentalnie wtedy przekraczasz limity prędkości :-)

    > Zadziwiające rzeczy prawisz. Różnicowałeś - podobny silnik w podobnej
    > klasie auta - automat-manual, skoro piszesz o "normalnej obsłudze"?

    Normalna obsługa to jest taka, gdzie auto się zachowuje tak jak się
    spodzieważ że się będzie zachowywało - jak naciśniesz pedał gazu
    to będzie przyspieszało a nie wchodziło w obroty bez przyspieszania,
    że będzie automat zmieniał biegi wtedy kiedy to ma sens, nie będzie
    uczucia że coś się ślizga itp, itd...

    > Wręcz z niedowierzaniem czytam czasem pytania kierowców z jakimi obrotami
    > należy jeździć. Przecież takie rzeczy się czuje, no przynajmniej ja czuję,
    > kiedy silnik zaczyna się dławić, bądź jest piłowany.

    Problem z tym, że człowiek łatwo się przyzwyczaja do złych obrotów
    i sądzi, że "taki hałas z silnika jest normalny" gdy według mnie np.
    ktoś zarzyna silnik na 2 biegu jadąc 40km/h - chodzi o normalne
    okoliczności, a nie np. uciekanie przed pościgiem czy wyścigi gdzie
    zależy Ci na maksymalnych przyspieszeniach a nie ekonomice jazdy :-)

    > Powiedz że żartujesz..?

    Nie, nie żartuję... Mówimy o jeździe po mieście... Staram się przy
    jednolitej prędkości (gdzie nie jedziesz pod górkę ani nie przyspieszasz)
    trzymać obroty ciut wyższe niż obroty na biegu jałowym...

    > Nie ważne czy w wyprzedzaniu czy w spokojnej jeździe, przy prędkości
    > 100km/h i na piątce obroty są takie same.. :-)

    No nie bardzo, bo na piątce nie wyprzedzasz i te 3200 obrotów będzie na
    4 lub 3. Poza tym - te 100k/h to wnioskuję że przestałeś mówić o jeździe po
    mieście i zaczynasz mylić temat z jazdą i wyprzedzaniem na autostradzie...