  • 21. Data: 2009-02-22 19:43:38
    Temat: Re: jaka karta graficzna ?
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    de Fresz pisze:
    > Czekaj, bo coś się plączesz w zeznaniach. Ile pociągnięć i w jakiej
    > sytuacji można wykonywać w niewygodnym kierunku?

    Zaraz, zaraz... Mam usiasc do retuszu i liczyc wszystkie mazniecia
    narzedziami, zeby Ci napisac? :) Wystarczyc powinno Ci to, ze jest tego
    duzo, i obrot podgladu dokumentu jest dla mnie ulatwieniem. Chcesz
    dyskutowac z _moimi_ przyzwyczajeniami i potrzebami?

    > Lekki obrót tabletu i do tego lekka zmiana ułożenia ręki zmienia kąt z
    > niewygodnego w wygodny

    Wez to lepiej przecwicz, bo ta demagogia nijak mi nie przystaje do
    praktyki. Za bardzo sie zagalopowales, i sam chyba nie wiesz co mowisz.
    Obrot tabletu przeklada sie na zmiane kierunku ciagniecia kreski na
    ekranie. Tylko dlatego ludzie potrafia sie nauczyc pracowac z tabletem,
    ze ruch reki przeklada sie dokladnie na obserwowany ruch na ekranie.
    Kazda odchylka w ulozeniu tabletu powoduje abstrakcje w przelozeniu
    ruchu reki na kreske, co jest wrecz niemozliwe do opanowania -- a na
    pewno nie jest _wygodniejsze_. :)

    > - jest to znacznie szybsze i wygodniejsze, niż
    > latanie po menu i zmienianie ułożenia obrazu.

    Latanie po menu? A skroty klawiszowe to do czego sa? Dla ozdoby? Jeden
    klawisz i juz sobie dokument obracam. Nie kumam o co Ci chodzi... Od
    biedy moge to sobie nawet na jakis przyciski tabletu podlozyc. :)
    Oczywiste ulatwienie, a Ty jak zawsze musisz z tym dyskutowac, i motajac
    sie, wymyslac co chwila jakies "ale", ktore kompletnie nie sa trafione.
    Tylko dlatego, ze jak zwykle na poczatku cos palniesz, a pozniej nijak
    nie potrafisz sie przyznac, ze albo nie zrozumiales, albo czegos nie
    wiesz. :)
    Zluzuj, bo uparciuchem mozna byc, ale sa jakies tego granice. Ostatnimi
    czasy ilosc Twoich opozycyjnych komentarzy do jakichkolwiek opinii tutaj
    -- jest wrecz smieszna. Ja rozumiem, ze masz i wiedze i doswiadczenie,
    ale stawanie okoniem do prawie wszystkiego co ludzie napisza (nawet
    kiedy oczywistym jest, ze nie masz racji), wyglada jak Twoj naturalny
    sposob na odreagowanie. Idz sie chlopie wybiegaj, albo rzuc kilkoma
    talerzami o podloge, bo jeszcze troche i bedzie z Ciebie wrak. Serio --
    martwie sie. :)

    > To może też. Ale powiedz mi, jak sobie radziłeś w starszych Szopach -
    > obracałeś Canvas?

    Rzecz nadzwyczaj oczywista. Aczkolwiek Rotate Canvas potrafi czasami
    troche trwac i z racji niecheci do niszczenia sobie dokumentu, obracalem
    o 90 stopni (lub wielokrotnosc). W CS4 jest latwiej, bo dzieki tej
    dedykowanej opcji i wsparciu jej przez procesor karte graficznej, moge
    sobie obracac dokument bez zadnych opoznien i o dowolny kat.

    I EOT, bo nie mam ochoty czytac juz tych bredni, w ktorych probujesz mi
    wmowic, ze opcja na ktora (m.in.) czekalem kilka lat, zrealizowana w
    sposob jaki chcialem, jest do dupy, bo latwiej tablet obrocic. :D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 22. Data: 2009-02-22 20:55:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-22 20:43:38 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > w jakiej
    >
    > Zaraz, zaraz... Mam usiasc do retuszu i liczyc wszystkie mazniecia
    > narzedziami, zeby Ci napisac? :)

    Nie, tylko te niewygodne, które dla Ciebie są takim horrorem. Bo
    pardone, używam Szopa od wersji 3., tabletu niewiele krócej i wciąż nie
    wiem o czym tu sobie tak radośnie pitolisz.

    > Wystarczyc powinno Ci to, ze jest tego duzo, i obrot podgladu dokumentu
    > jest dla mnie ulatwieniem. Chcesz dyskutowac z _moimi_
    > przyzwyczajeniami i potrzebami?

    Nikt nie kwestionuje że Tobie akurat może być z czymś wygodniej, ja bym
    jednak chciał się dowiedzieć DLACZEGO wg. Ciebie jest to wygodniejsze.
    Albo potrafisz to jakoś sensownie uargumentować, albo napisz jak
    blondynka "bo tak" i wtedy, jak to z rasową blondynką, nie będzie o
    czym dalej gadać.

    > a kąt z
    >
    > Wez to lepiej przecwicz, bo ta demagogia nijak mi nie przystaje do praktyki.

    Sprawdź może chłopie co oznaczają trudniejsze słowa, których używasz.

    > Obrot tabletu przeklada sie na zmiane kierunku ciagniecia kreski na ekranie.

    Doskonała obserwacja. Czyż nie o to chodzi, gdy akurat kierunek
    pociągnięć piórkiem jest wyjątkowo niewygodny (co mi osobiście zdaża
    się _niezwykle_rzadko_)?

> [...]
    > odchylka w ulozeniu tabletu powoduje abstrakcje w przelozeniu ruchu
    > reki na kreske, co jest wrecz niemozliwe do opanowania -- a na pewno

    Poćwicz chwilę, zamiast wygłaszać wydumane teorie. Ruch kursora
    obserwujesz na ekranie, adaptacja mózgu do kierunku ruchów ręki, to
    moment. I właśnie o to chodzi, że ciągniesz piórkiem np. w poziomie, a
    pędzel sunie po obrazku pod jakimś tam dziwnym kątem, który był
    niewygodny. I przy tej metodzie nie przekręcam tabletu o więcej, niż
    20-30°, często mniej.

    > Latanie po menu? A skroty klawiszowe to do czego sa? Dla ozdoby? Jeden
    > klawisz i juz sobie dokument obracam. Nie kumam o co Ci chodzi...

    O jaki stopień? Żeby było wygodnie, przydałyby się 3 skróty. Później
    jeszcze odwrócić z powrotem. A co, jeśli wpisany kąt dalej będzie
    niewygodny? A do następnych pociągnięć znów obracać? Wygląda conajmniej
    absurdalnie. Zresztą wciąż nie mogę pojąć, ile tych "niewygodnych"
    pociągnięć wykonujesz w czasie jednego retuszu?

    Ciach głupotki ad personam.
    Wiesz, jak chcę, to naprawdę potrafię się całkiem nieźle przypierdalać
    i robić osobiste wycieczki, ale zazwyczaj po prostu się mi nie chce (bo
    juznet to nie miejsce do takich szczeniackich zagrywek). Więc bądź
    uprzejmy mnie nie prowokować.

    > I EOT, bo nie mam ochoty czytac juz tych bredni, w ktorych probujesz mi
    > wmowic, ze opcja na ktora (m.in.) czekalem kilka lat, zrealizowana w
    > sposob jaki chcialem, jest do dupy, bo latwiej tablet obrocic. :D

    Ja Ci coś wmawiam? Następny dla którego odmienność poglądów jest
    osobistą obrazą? Załóż se lepiej własne forum, gdzie wszyscy zapisani
    będą musieli się z Tobą zgadzać, bo inaczej wypad. Tam nie będziesz
    musiał udowadniać żadnych swoich śmiałych teorii, stado klakierów i tak
    przyklaśnie.

    de Fresz

  • 23. Data: 2009-02-23 13:46:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    marcin.STIG.saldat pisze:

> [...]
    > ze ruch reki przeklada sie dokladnie na obserwowany ruch na ekranie.
    > Kazda odchylka w ulozeniu tabletu powoduje abstrakcje w przelozeniu

    Zapominasz o drobiazgu - ekran też ma pivota :)

  • 24. Data: 2009-02-27 13:55:06
    Od: Kell a <d...@d...pl>

    "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl> wrote:

    >I tu się będę sprzeczał, bo karta MA znaczenie.
    >Np taki GeForce który został zeskalowany po to by zapierniczać
    >w 3D nie będzie w stanie podskoczyć karcie stworzonej dla 2D.
    >A takimi produktami są np sprzęty Matroxa. Od lat specjalizujące
    >się nie w grach (3D)a w aplikacjach biurowo graficznych (2D).
    >Ati także zasługuje na uwagę. Ta firma poza ukłonem w kierunku 3D
    >dba o to by w 2D nie odstępować od czołówki.

    To chyba dane z przed paru dobrych lat.