  • 1. Data: 2009-02-21 11:33:41
    Temat: Re: jaka karta graficzna ?
    Od: "Gargl" <g...@g...pl>

    Użytkownik "sarna" <sarnea@NO_SPAM.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:gnogoj$70l$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam
    > jaka polecilibyście i dlaczego karte graficzna dla amatora fotografii do
    > takich programow graficznych np. photoshop; takze do odbrobki RAWow etc ?
    > na co zwrocic uwage, czy szybkosc pamieci, czy wielkosc, a moze szyne na
    > jakiej pracuje ?
    > zalezy mi aby karta była cicha - nie koniecznie z pasywnym chlodzeniem
    > z gory dzieki za re
    > Lukasz

    Do obrobki zdjec statycznych zwroc lepiej uwage na
    a) szybki dysk z jak najwiekszym transferem!!!!!
    b) najszybszy procesor na jaki Cie stac z rodziny prockow 2-rdzeniowych!
    c) szybka pamiec RAM w rozmiarze min. 4 GB.

    Karta graficzna ma mniejsze znaczenie w Twoim przypadku!

    --
    G.

  • 2. Data: 2009-02-21 11:42:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gargl napisal:
    > Do obrobki zdjec statycznych zwroc lepiej uwage na
    > a) szybki dysk z jak najwiekszym transferem!!!!!
    > b) najszybszy procesor na jaki Cie stac z rodziny prockow 2-rdzeniowych!

    Nawet czterordzeniowe warto rozwazyc. Nikon Capture NX 2 konsumuje
    wszystkie rdzenie i znaczaco przyspiesza w stosunku do dwurdzeniowych.
    Nie wiem natomiast, na ile rozwatkowanie na cztery rdzenie jest
    skuteczne w Photoshopie.

    > c) szybka pamiec RAM w rozmiarze min. 4 GB.

    4 GB o ile system 32-bitowy. Wiecej, jezeli system 64-bitowy.

    > Karta graficzna ma mniejsze znaczenie w Twoim przypadku!

    No i tu znow zdania sa rozne. Wspomniany NX2 konsumuje
    rozne funkcje karty graficznej za posrednictwem systemu.
    A dowiedzialem sie o tym w momencie, w ktorym rzeczona karta
    zaczela zdychac. Program zaczal zglaszac komunikaty o nieaktywnosci
    poszczegolnych funkcji i przechodzeniu na obrobke na procesorze
    glownym. Nie musze wspominac, o ile spowolnil :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-21 11:49:37
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl>

    > Karta graficzna ma mniejsze znaczenie w Twoim przypadku!
    I tu się będę sprzeczał, bo karta MA znaczenie.
    Np taki GeForce który został zeskalowany po to by zapierniczać
    w 3D nie będzie w stanie podskoczyć karcie stworzonej dla 2D.
    A takimi produktami są np sprzęty Matroxa. Od lat specjalizujące
    się nie w grach (3D)a w aplikacjach biurowo graficznych (2D).
    Ati także zasługuje na uwagę. Ta firma poza ukłonem w kierunku 3D
    dba o to by w 2D nie odstępować od czołówki.

    Szolek
    Verba docent, exempla trahunt
    szolek (at) cyberlan (dot) pl

  • 4. Data: 2009-02-21 11:55:16
    Od: nico <n...@n...pl>

    Szolek pisze:
> [...]
    > Ati także zasługuje na uwagę. Ta firma poza ukłonem w kierunku 3D
    > dba o to by w 2D nie odstępować od czołówki.

    Tylko, że karty graficzne teraz są wykorzystywane też jako procesory
    równoległe do obliczeń. Np technologia CUDA u Nvidii. Niedługo programy
    graficzne będą mocno to wykorzystywać.

    --
    nicość

  • 5. Data: 2009-02-21 12:12:15
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    nico pisze:
    > Tylko, że karty graficzne teraz są wykorzystywane też jako procesory
    > równoległe do obliczeń. Np technologia CUDA u Nvidii. Niedługo programy
    > graficzne będą mocno to wykorzystywać.

    Photoshop CS4 juz wykorzystuje. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2009-02-21 15:57:42
    Od: "sarajevo" <s...@s...com>

    nico napisał:

    > Tylko, że karty graficzne teraz są wykorzystywane też jako procesory
    > równoległe do obliczeń. Np technologia CUDA u Nvidii. Niedługo
    > programy graficzne będą mocno to wykorzystywać.

    http://tinyurl.com/aosgxe

    sarajevo

  • 7. Data: 2009-02-21 16:54:18
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Photoshop CS4 juz wykorzystuje. :)

    Może i wykorzystuje, ale do czego? Czy można odczuć przyśpieszenie
    przy codziennej pracy? Na razie uważam to za kolejny bajer, który ładnie
    w reklamie wygląda. Na realne korzyści z tej technologii przyjdzie nam
    jeszcze sporo poczekać.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 8. Data: 2009-02-21 18:32:04
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:
    > Może i wykorzystuje, ale do czego?

    Glownie do szybszego "rysowania" obrazu w duzych projektach.
    Powiekszanie, przesuwanie, obracanie (nie fizyczne, tylko view -- co
    jest niezlym ulatwieniem przy rysowaniu czy retuszu). Generalnie
    kilkusetmegowy, wielowarstwowy peesdek wyswietla sie jak obrazek w
    rozdzielczosci ekranowej. To juz mimo wszystko daje spora oszczednosc
    czasu. Na pewno wieksza, niz przyspieszenie "gaussian blura" czy innych
    operacji, ktorych podczas pracy uzywa sie maksymalnie kilka razy.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 9. Data: 2009-02-21 22:06:26
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    > 4 GB o ile system 32-bitowy. Wiecej, jezeli system 64-bitowy.

    Raczej 3GB... ja mam 2x2GB i "widzi" tylko 3,25GB

    pozdr
    Rafi

  • 10. Data: 2009-02-21 22:25:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Rafi napisal:
    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Raczej 3GB... ja mam 2x2GB i "widzi" tylko 3,25GB

    Dlatego wlasnie 4 GB. Zeby jeszcze uszczknac te 0,25 GB.
    Niby drobne, ale zawsze troche wiecej :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek