  • 11. Data: 2009-02-22 01:07:43
    Temat: Re: jaka karta graficzna ?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-21 19:32:04 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > Glownie do szybszego "rysowania" obrazu w duzych projektach.
    > Powiekszanie, przesuwanie, obracanie (nie fizyczne, tylko view -- co
    > jest niezlym ulatwieniem przy rysowaniu czy retuszu). Generalnie
    > kilkusetmegowy, wielowarstwowy peesdek wyswietla sie jak obrazek w
    > rozdzielczosci ekranowej. To juz mimo wszystko daje spora oszczednosc
    > czasu.

    Ekhm, CS4 się jeszcze nie bawiłem, ale przy kilkuset megowych plikach
    jakoś nie odczuwam dramatycznego spowolnienia - ot, sporadycznie
    odświeżanie obrazu zajmuje z... bo ja wiem, sekundę? A mam poniekąd
    dość niewypasioną kartę, jaką jest Radek HD2600XT... Na poprzednim
    kompie, z Radkiem 9600 takowoż.
    Obracanie w czasie retuszu? Pierwsze słyszę o potrzebie czegoś takiego.
    Tak więc nie wątpie że jakieś przyśpieszenie jest, ale żeby to był
    jakiś przełomowy ficzer? Nie wydaje mi się. Raczej gadżecik z gatunku
    "first in the world" lub "never seen before" ;-)

    > Na pewno wieksza, niz przyspieszenie "gaussian blura" czy innych
    > operacji, ktorych podczas pracy uzywa sie maksymalnie kilka razy.

    Ja bym wolał żeby takie Adobe (i inni producenci tyż) lepiej się
    przyłożyli do zaprzęgnięcia reszty rdzeni do pracy. Zmieniło się coś
    pod tym względem w CS4? Czy dalej 95% procesów jest przerzucane z
    rdzenia na rdzeń, aby sprawić pozory, że skoro się za nie zapłaciło, to
    przynajmniej raz na jakiś czas każdy popracuje (nie to żeby
    równocześnie z innymi).

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-02-22 09:22:26
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote in message

    >Raczej 3GB... ja mam 2x2GB i "widzi" tylko 3,25GB

    i dajesz się tak skubać ? ;)
    http://support.microsoft.com/kb/291988/pl
    http://support.microsoft.com/kb/237740/pl

    powodzenia

    @

  • 13. Data: 2009-02-22 09:46:02
    Od: "qwe" <q...@q...pl>

    > Może i wykorzystuje, ale do czego? Czy można odczuć przyśpieszenie
    > przy codziennej pracy?

    - nie szczególnie, za to można zauważyć olbrzymi spadek komfortu pracy
    jeżeli nie ma takiej karty :) Obawiam się, że następne wersje softu adobe
    będą pod tym względem jeszcze wredniejsze.

  • 14. Data: 2009-02-22 09:49:20
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    de Fresz pisze:
    > Obracanie w czasie retuszu? Pierwsze słyszę o potrzebie czegoś takiego.

    A ja pierwsze widze taka wypowiedz spod palcow czlowieka, ktory tak
    autorytatywnie sie na ten temat wypowiada. Jesli dla Ciebie retusz
    zdjecia to tylko miachanie suwaczakami, to sie nie dziwie, ze sie
    dziwisz. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 15. Data: 2009-02-22 10:59:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-22 10:49:20 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > A ja pierwsze widze taka wypowiedz spod palcow czlowieka, ktory tak
    > autorytatywnie sie na ten temat wypowiada.

    Świat jest pełen niespodzianek ;-) No dobra, podziel się w takim razie
    racjonalnymi przesłankami do obracania zdjęcia w trakcie retuszu.

    > Jesli dla Ciebie retusz zdjecia to tylko miachanie suwaczakami, to sie
    > nie dziwie, ze sie dziwisz. :)

    A gdzieś tak napisałem? Przestań zmyślać.

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-02-22 11:09:26
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    de Fresz pisze:
    > Świat jest pełen niespodzianek ;-) No dobra, podziel się w takim razie
    > racjonalnymi przesłankami do obracania zdjęcia w trakcie retuszu.

    W kazdej sytuacji kiedy potrzeba pociagnac kreske pod takim katem, pod
    ktorym jest to niewygodne.

    > A gdzieś tak napisałem? Przestań zmyślać.

    Nie zmyslam, tylko wyciagam wnioski z tego co sam napisales. :) Skoro
    dziwisz sie, ze potrzebne jest obracanie pracy podczas retuszu, to
    widocznie nie tak rozumiesz retusz. Dla mnie malowanie przy pomocy
    tabletu i narzedzi brush, eraser, dodge, burn, itd. podczas retuszu
    zdjecia, to normalna czesc pracy. I skoro wykorzystuje do tego tak
    "naturalne" narzedzie jakim jest tablet, to znaczy ze moja reka wykonuje
    takie same ruchy jak podczas rysunku. Wiec Twoje "pierwsze slysze",
    mozna wlasnie odebrac w ten sposob -- Twoj retusz, to jedynie ruszanie
    suwaczkami. W przeciwnym wypadku nie widzialbys w tym nic dziwnego.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 17. Data: 2009-02-22 11:20:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-22 12:09:26 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > razie
    >
    > W kazdej sytuacji kiedy potrzeba pociagnac kreske pod takim katem, pod
    > ktorym jest to niewygodne.

    A to nie wiem, się mi nie zdaża, mimo że różnych pędzli używam na
    codzień. Czasem lekko przekręcam tablet i jest to dużo szybsze, niż
    jakiekolwiek manipulacje zdjęciem. Obracać całą fotę w te i wew te, dla
    kilku pociągnięć? Dla mnie brzmi bez sensu.

> [...]
    > widocznie nie tak rozumiesz retusz. Dla mnie malowanie przy pomocy
    > tabletu i narzedzi brush, eraser, dodge, burn, itd. podczas retuszu

    Ja używam tylko brusha i pieczątki, również na tablecie. I dalej sensu
    obracania ekranu nie widzę. Ale może jakiś dziwny jestem? ;-)

    > I skoro wykorzystuje do tego tak "naturalne" narzedzie jakim jest
    > tablet, to znaczy ze moja reka wykonuje takie same ruchy jak podczas
    > rysunku.

    Może to kwestia niewyćwiczonej ręki?

    > Wiec Twoje "pierwsze slysze", mozna wlasnie odebrac w ten sposob --
    > Twoj retusz, to jedynie ruszanie suwaczkami. W przeciwnym wypadku nie
    > widzialbys w tym nic dziwnego.

    Zupełnie nietrafione spostrzeżenie.

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-02-22 11:32:05
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > jakiekolwiek manipulacje zdjęciem. Obracać całą fotę w te i wew te, dla
    > kilku pociągnięć? Dla mnie brzmi bez sensu.

    U mnie to nie jest kilka pociagniec.
    Poza tym co Ci daje obrot tabletu? :) Przeciez to zupelnie zmienia
    orientacje ruchu kursora na ekranie! :D

    > Ja używam tylko brusha i pieczątki, również na tablecie. I dalej sensu
    > obracania ekranu nie widzę. Ale może jakiś dziwny jestem? ;-)

    Najwyrazniej. ;)

    > Może to kwestia niewyćwiczonej ręki?

    Raczej przyzwyczajen.

    > Zupełnie nietrafione spostrzeżenie.

    Taaa... :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 19. Data: 2009-02-22 12:59:31
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > i dajesz się tak skubać ? ;)
    > http://support.microsoft.com/kb/291988/pl
    > http://support.microsoft.com/kb/237740/pl

    Raz, ze pisze, ze w srodowisku produkcyjnym nie powinno to byc uzywane,
    a dwa, ze dla aplikacji i tak pozostaje tyle ile bylo, w 32-bitowym
    systemie ze wzgledu na strukture OS jedna aplikacja nie moze zaalokowac
    wiecej niz 1GB RAM. Dlatego dla PSa to zasadniczo rybka ile ma pamieci,
    chyba, ze autor odpala cos jeszcze w tle.

  • 20. Data: 2009-02-22 14:00:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-22 12:32:05 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > ywam na
    > iż
    > ew te, dla
    >
    > U mnie to nie jest kilka pociagniec.

    Czekaj, bo coś się plączesz w zeznaniach. Ile pociągnięć i w jakiej
    sytuacji można wykonywać w niewygodnym kierunku? Ile jest tych
    niewygodnych dla Ciebie kierunków - biorąć pod uwagę, że w znakomitej
    większości sytuacji (poza "fade" wielkości i przezroczystości - a dla
    mnie to totalna rzadkość) można je ciągnąć pod tym samym kątem w dwóch
    kierunkach?

    > Poza tym co Ci daje obrot tabletu? :) Przeciez to zupelnie zmienia
    > orientacje ruchu kursora na ekranie! :D

    Lekki obrót tabletu i do tego lekka zmiana ułożenia ręki zmienia kąt z
    niewygodnego w wygodny - jest to znacznie szybsze i wygodniejsze, niż
    latanie po menu i zmienianie ułożenia obrazu.

    > j sensu
    >
    > Najwyrazniej. ;)

    Bo ja to leniem jestem, nie chce mi się wykonywać zbędnych ruchów i
    kliknięć ;-)

    > Raczej przyzwyczajen.

    To może też. Ale powiedz mi, jak sobie radziłeś w starszych Szopach -
    obracałeś Canvas?

    de Fresz