  • 1. Data: 2009-02-20 22:35:31
    Temat: Ja tez, ja tez - dorzuce
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Wyszedlem z psem na spacer i zobaczylem.
    Wrocilem po statyw i zrobilem zdjecie. Podobaja mi sie zdjecia nocne.
    To fota - jpg z aparatu bez obrobki.(zmniejszony w Irfanie)
    http://www.fotografia.aktis.alpha.pl/zdjecie/sosna.j
    pg
    ps. Od 3 dni czytam o kompensacji ekspozycji, robie rozne foty i wydaje mi
    sie, ze ta kompensacja opisana na "szeroki kadr" jest do bani. Wywolujac NEF
    i tak sobie moge zrobic co chce.
    Zauwazylem tez, ze jpegi z nikona juz mi wychodza lepsze niz nefy obrabiane
    w RT. Mozna powiedziec, ze nie radze sobie z RT. Ale to temat na inny watek,
    jak wszystko obcykam.
    Pozdr
    MarekF

  • 2. Data: 2009-02-21 06:39:00
    Temat: Re: Ja tez, ja tez - dorzuce
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    MarekF pisze:
    [...]
> [...]
    > sie, ze ta kompensacja opisana na "szeroki kadr" jest do bani. Wywolujac

    Niestety, nie do końca. Jeżeli coś mocno prześwietlisz lub mocno
    niedoświetlisz, to nawet z NEF-a nie uzyskasz zadowalającego efektu. Po
    prostu w takiej sytuacji brak danych, pozwalajacych na uzyskanie obrazu
    w miejscach mocno prześwietlonych lub mocno niedoświetlonych.

    [...]
    > Zauwazylem tez, ze jpegi z nikona juz mi wychodza lepsze niz nefy obrabiane
    > w RT.
    [...]

    A to nic dziwnego. Algorytmy zaszyte w korpusach Nikona są całkiem
    przyzwoite i dają niezłe efekty. Wywoływanie NEF-ów daje wiele stopni
    swobody i rzeczywiście może prowadzić do niezwykłych efektów, jeżeli
    robi to ktoś bez doświadczenia, lub stosując program inny niż
    dedykowany. Ale po uzyskaniu doświadczenia, wywoływanie NEF-ów dobrym
    narzędziem daje efekty zdecydowanie lepsze niż przetwarzanie do jpg w
    korpusie.

    [...]

    Jakub

    http://www.roguski.eu

  • 3. Data: 2009-02-21 11:36:08
    Od: "Niedzwiedz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "MarekF" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wrocilem po statyw i zrobilem zdjecie. Podobaja mi sie zdjecia nocne.
    > To fota - jpg z aparatu bez obrobki.(zmniejszony w Irfanie)

    no nie bylo latwo czes za duzo przepalona inna czesc jest okej
    jeszcze pionowo szara polowka i cos by juz bylo :D

    --
    Niedzwiedz
    www.mariuszspruch.blogspot.com - fotoblog

  • 4. Data: 2009-02-23 08:24:38
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Wyszedlem z psem na spacer i zobaczylem.
    > Wrocilem po statyw i zrobilem zdjecie.

    No ale gdzie ten pies?? ;-)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 5. Data: 2009-02-23 11:20:58
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:24:38 +0100, Waldemarrr napisał(a):

    > No ale gdzie ten pies?? ;-)

    Rozencwajgowa zdążyła sprzedać. Poszedł chyba razem z tartakiem.
    Nie pamiętam jak rasa.

    ;)

    --
    Pozdr.