  • 1. Data: 2009-02-21 11:23:36
    Temat: jaka karta graficzna ?
    Od: "sarna" <sarnea@NO_SPAM.wp.pl>

    Witam
    jaka polecilibyście i dlaczego karte graficzna dla amatora fotografii do
    takich programow graficznych np. photoshop; takze do odbrobki RAWow etc ?
    na co zwrocic uwage, czy szybkosc pamieci, czy wielkosc, a moze szyne na
    jakiej pracuje ?
    zalezy mi aby karta była cicha - nie koniecznie z pasywnym chlodzeniem
    z gory dzieki za re
    Lukasz

  • 2. Data: 2009-02-21 12:02:20
    Temat: Re: jaka karta graficzna ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    sarna pisze:
    > jaka polecilibyście i dlaczego karte graficzna dla amatora fotografii do
    > takich programow graficznych np. photoshop; takze do odbrobki RAWow etc ?

    W tej chwili wszytko jedno. Byle była w miarę nowa, stabilna i bez
    wiatraków.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-02-21 21:01:26
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Nie wiem co głupsze w tym wątku, pytanie, czy odpowiedzi.

    Do obróbki zdjęć najwazniejszy jest monitor, który te zdjęcia wyświetla, prawie
    na 100% masz monitor z matrycą TN, która kaszani kolory.

    Każdy komputerowy expert od grania wmówi Ci, że potrzebujesz bardzo silnej
    karty graficznej (z odkurzaczem na pokładzie), bardzo silnego procesora
    kilkurdzeniowego (z jeszcze większym odkurzaczem), wiele gigabajtów RAM a
    monitor... no jakiś w sumie dowolny, byle z matrycą TN, aby gry nie smużyły ;)

    PS. Mam chłodzenie pasywne na procesorze, kartę graficzną chłodzą pasywnie i
    monitor PVA, RAWy obrabiam ufrawem a potem juz standardowo Gimpem, no ale ja
    się nie znam ;)

  • 4. Data: 2009-02-22 10:11:00
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    sarna wrote:
> [...]
    > a moze szyne na jakiej pracuje ?
    > zalezy mi aby karta była cicha - nie koniecznie z pasywnym chlodzeniem

    Ja uzywam takiej (wersja z 512MB):
    http://www.allegro.pl/search.php?from_form=1&sg=0&st
    ring=6200LE+512MB&search_type=1&description=1

    Kupujac szukalem karty z wyjsciem d-sub do CRT.
    Karta dziala jak trzeba - jakosc obrazu nie ustepuje Matroxowi,
    ktorego mialem wczesniej. Programy wykorzystujace moc karty jak
    Gogle Earth dzialaja szybko. W porownaniu ze starym Matroxem,
    to nawet bardzo szybko ;)

    W najnowsze gry nie gram, wiec nie powiem Ci jakie sa efekty.
    Probowalem tylko odpalic NFS Undercover ale bez sukcesu -
    pisali go jacys programistyczni kretyni najwyrazniej...

    PS oczywiscie smiga, ale to raczej zasluga procesora (2x3.4GHz).
    Podobnie odtwarzanie video HD nie sprawia problemow.

  • 5. Data: 2009-02-22 13:03:49
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Jacek Popławski pisze:
> [...]
    > monitor PVA, RAWy obrabiam ufrawem a potem juz standardowo Gimpem, no ale ja

    To co dobre dla jednego nie jest dobre dla wszystkich.
    Na tym twoim sprzecie skladanie panoramy z np. 20 zdjec tez bedzie takie
    bezproblemowe?