    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaka karta graficzna ?
    Date: Sun, 22 Feb 2009 21:55:14 +0100

    On 2009-02-22 20:43:38 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > w jakiej
    >
    > Zaraz, zaraz... Mam usiasc do retuszu i liczyc wszystkie mazniecia
    > narzedziami, zeby Ci napisac? :)

    Nie, tylko te niewygodne, które dla Ciebie są takim horrorem. Bo
    pardone, używam Szopa od wersji 3., tabletu niewiele krócej i wciąż nie
    wiem o czym tu sobie tak radośnie pitolisz.

    > Wystarczyc powinno Ci to, ze jest tego duzo, i obrot podgladu dokumentu
    > jest dla mnie ulatwieniem. Chcesz dyskutowac z _moimi_
    > przyzwyczajeniami i potrzebami?

    Nikt nie kwestionuje że Tobie akurat może być z czymś wygodniej, ja bym
    jednak chciał się dowiedzieć DLACZEGO wg. Ciebie jest to wygodniejsze.
    Albo potrafisz to jakoś sensownie uargumentować, albo napisz jak
    blondynka "bo tak" i wtedy, jak to z rasową blondynką, nie będzie o
    czym dalej gadać.

    > a kąt z
    >
    > Wez to lepiej przecwicz, bo ta demagogia nijak mi nie przystaje do praktyki.

    Sprawdź może chłopie co oznaczają trudniejsze słowa, których używasz.

    > Obrot tabletu przeklada sie na zmiane kierunku ciagniecia kreski na ekranie.

    Doskonała obserwacja. Czyż nie o to chodzi, gdy akurat kierunek
    pociągnięć piórkiem jest wyjątkowo niewygodny (co mi osobiście zdaża
    się _niezwykle_rzadko_)?

    > Tylko dlatego ludzie potrafia sie nauczyc pracowac z tabletem, ze ruch
    > reki przeklada sie dokladnie na obserwowany ruch na ekranie. Kazda
    > odchylka w ulozeniu tabletu powoduje abstrakcje w przelozeniu ruchu
    > reki na kreske, co jest wrecz niemozliwe do opanowania -- a na pewno
    > nie jest _wygodniejsze_. :)

    Poćwicz chwilę, zamiast wygłaszać wydumane teorie. Ruch kursora
    obserwujesz na ekranie, adaptacja mózgu do kierunku ruchów ręki, to
    moment. I właśnie o to chodzi, że ciągniesz piórkiem np. w poziomie, a
    pędzel sunie po obrazku pod jakimś tam dziwnym kątem, który był
    niewygodny. I przy tej metodzie nie przekręcam tabletu o więcej, niż
    20-30°, często mniej.

    > Latanie po menu? A skroty klawiszowe to do czego sa? Dla ozdoby? Jeden
    > klawisz i juz sobie dokument obracam. Nie kumam o co Ci chodzi...

    O jaki stopień? Żeby było wygodnie, przydałyby się 3 skróty. Później
    jeszcze odwrócić z powrotem. A co, jeśli wpisany kąt dalej będzie
    niewygodny? A do następnych pociągnięć znów obracać? Wygląda conajmniej
    absurdalnie. Zresztą wciąż nie mogę pojąć, ile tych "niewygodnych"
    pociągnięć wykonujesz w czasie jednego retuszu?

    Ciach głupotki ad personam.
    Wiesz, jak chcę, to naprawdę potrafię się całkiem nieźle przypierdalać
    i robić osobiste wycieczki, ale zazwyczaj po prostu się mi nie chce (bo
    juznet to nie miejsce do takich szczeniackich zagrywek). Więc bądź
    uprzejmy mnie nie prowokować.

    > I EOT, bo nie mam ochoty czytac juz tych bredni, w ktorych probujesz mi
    > wmowic, ze opcja na ktora (m.in.) czekalem kilka lat, zrealizowana w
    > sposob jaki chcialem, jest do dupy, bo latwiej tablet obrocic. :D

    Ja Ci coś wmawiam? Następny dla którego odmienność poglądów jest
    osobistą obrazą? Załóż se lepiej własne forum, gdzie wszyscy zapisani
    będą musieli się z Tobą zgadzać, bo inaczej wypad. Tam nie będziesz
    musiał udowadniać żadnych swoich śmiałych teorii, stado klakierów i tak
    przyklaśnie.

    de Fresz