  • 121. Data: 2011-04-26 19:01:58
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > ale wiesz, ze nawet prawo zabrania pozostawiać uruchomiony samochód na
    > postoju...

    Jestem gotów zapłacić mandat w wysokości 100 zł i odczekać 20 minut po
    dłuuugiej trasie, w której osiągałem przez wiele godzin prędkości
    maxymalne. Turbosprężarka więcej mnie wyniesie jak mandat za
    zanieczyszczanie powietrza.

  • 122. Data: 2011-04-26 19:04:25
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-26 06:44, MarcinJM pisze:

    > Nie da sie do Londynu dojechac w 8h.
    > Nawet z trojmiasta.

    No nie da się, ale piszą mi że da się. Więc zapraszam do testu. W samym
    Hamburgu stałem ze 2 albo nawet 3 godziny w tunelu. Takie były korki,
    żeby przejechać to miasto... Więc cały czas włączony silnik przez 20
    godzin. A jak wyleciałem na międzykrajówkę, to prędkości maksymalne
    osiągałem. Więc nikt mi nie powie, że silnik mi się zdążył wychłodzić w
    tym czasie kiedy były takie postoje w głównych miastach.

  • 123. Data: 2011-04-26 19:05:26
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-26 11:49, Robert_J pisze:

    > Widzę że każda grupa ma swojego grupowego idiotę ;-). Człowieku,
    > najpierw gadasz że przejechałeś 1700 km jadąc 220-240 km/h i zwalniałeś
    > do 180 "jedząc kanapki", a potem kwestionujesz wyliczenia grupy że
    > jechałeś 8 godzin. Zdecyduj się może...

    Jechałem 20 godzin, nie 8. Trzeba być cymbałem, żeby wmawiać mi że
    jechałem 8 godzin 1700 km.

  • 124. Data: 2011-04-26 19:31:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 10:40:55 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Co ty, płaszczycogranady są wieczne i niezniszczalne - żadnych pasków
    > nigdy nie trzeba wymieniać,

    W sumie prawda, bo paska rozrządu nie ma, a te od alternatora strzeliły raz
    i tyle.

    > nawet po milionie kilometrów alternator nie
    > będzie wymagał wymiany/regeneracji

    No nie będzie. Jedynie cio jakiś czas wymiany szczotek. Nie wiem jak
    miałaby przebiegać regulacja alternatora?

    > będzie wymagał wymiany, nawet po 15 latach użytkowania - aż dziw, że w
    > ogóle paliwo trzeba dolewać!

    No widzisz - dla posiadacza opla (tfu!) corsy (tfu!) to niezrozumiałe ;D

    --
    ___________ (R)

  • 125. Data: 2011-04-26 19:31:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:01:56 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Chyba, że się zagotuje. O czym pisał Maciej.

    Dalej tak samo.

    --
    ___________ (R)

  • 126. Data: 2011-04-26 19:35:06
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    > Za to Ty tak doskonale śledziłeś wątek, że odpowiedziałeś mi za Kubę, w
    > dodatku nie w temacie.

    Ależ ja za nikogo nie odpowiadałem, ja się tylko zaciekawiłem, jakich to
    możesz wymagać testów, sam podając jako kryterium oceny jedynie czas
    przypadkowej drzemki. Ale ok, rozumiem, każdy ma swoje zaufane źródła ;)

    wit

  • 127. Data: 2011-04-26 19:39:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:21:21 +0200, n...@o...pl
    napisał(a):
    > Moje doświadczenie z materiałami uczy, że dwie h. to na pewno nie będą, ale skąd
    > wiadomo, że minuta? Ktoś jest w stanie policzyć, że temperatura turbiny jest w
    > stanie spaść w ciągu minuty przez łożyskowanie i otoczenie z tych ponad 700 czy
    > nawet 1000st. C. poniżej 200st. C, aby się nie przypiekło?

    Pomyśl chwilę - turbina waży może z 300g. Przelatują przez nią spaliny non
    stop. Ile tych spalin? Oszacujmy. Silnik o pojemności skokowej 2 litry,
    prędkość obrotowa 6000obr/min co daje 100 obr/sek. Z policzenia samej
    pojemności masz 200 litrów na sekundę. Z jednej strony napełnienei
    cylindrów nigdy nei jest na 100% pojemności skokowej, z drugiej - spaliny
    mają wyższą temperaturę, a co za tym idzie objętość.
    Na biegu jałowym masz około 1/10 z tego na cykl pracy, a prędkość obrotowa
    800obr/min. Czyli na sekundę przelatuje 0,2l*800/60=2,6l
    W czasie 3 minut przepłynie prawie pół metra sześciennego stosunkowo
    chłodnych spalin. Bez większego problemu taka ilość gazu odbierze ciepło od
    turbiny mającej bardzo duży stosunek powierzchni do masy chłodząc ją.

    --
    ___________ (R)

  • 128. Data: 2011-04-26 19:55:33
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Pomyśl chwilę - turbina waży może z 300g. Przelatują przez nią spaliny non
    > stop. Ile tych spalin? Oszacujmy. Silnik o pojemności skokowej 2 litry,
    > prędkość obrotowa 6000obr/min co daje 100 obr/sek.

    6000?
    jak na silnik diesla to raczej dużo..

    > Z policzenia samej pojemności masz 200 litrów na sekundę.

    a nie połowa tego? To silnik 4-suwowy..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 129. Data: 2011-04-26 20:07:47
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Zgadza sie , to nie wolnossacy ale z turbina i chyba nawet ze zmienną
    geometrią łopatek. W tym momencie nie mam jeszcze tego silnika ale to
    Octavia z 2005 roku, modelowo 2006 Tour. Wolnossaki to sdi

  • 130. Data: 2011-04-26 20:42:27
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-26 19:35, wit pisze:

    > Ależ ja za nikogo nie odpowiadałem, ja się tylko zaciekawiłem, jakich to
    > możesz wymagać testów, sam podając jako kryterium oceny jedynie czas
    > przypadkowej drzemki. Ale ok, rozumiem, każdy ma swoje zaufane źródła ;)

    To jest Twój źle wysnuty wniosek. Nie moja wina, że nie potrafisz czytać
    ze zrozumieniem... Przepraszam, jeśli Cię zamieszałem moją krótką mało
    wyczerpującą wypowiedzią.