eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to jest z dieslami?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 207

  • 111. Data: 2011-04-26 13:34:12
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Z całą pewnością policzyli to konstruktorzy silników.

    a lenie jak ja sprawdzily na wlasnej skorze
    ja tam nie czekam specjalnie. jak paluje na szybkiej trasie no to jeszcze ze
    30 sekund mu dam i tyle podczas manewrowania na parkingu. ale normalnie to
    jade palujac zatrzymuje sie, wsiadam jade kawalek dalej zatrzymuje sie itd.
    >40kkm turbina ma sie dobrze a samochod byl kupiony uzywany z nieznana
    >przeszloscia z oficjalnym przebiegiem 170kkm a policzonym z airbagu ok 350
    >jesli mnie pamiec nie myli


  • 112. Data: 2011-04-26 14:05:43
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 21:46:40 +0200, P.B. napisał(a):

    > Inna sprawa jaki zasięg na pełnym zbiorniku ma taka 530d? Co tam jest 250
    > litrów balon, że 1700 kilometrów z butem w podłodze przejedzie bez
    > tankowania? No chyba, że BMW przy 220 to palą 4,5 litra. LOL

    Już tu przecież jeden krajan Filipa (ten od szyby) udowadniał, że te
    auta palą tyle co nic, więc nie rozumiem Twoich podśmiechujków ;)


    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.


  • 113. Data: 2011-04-26 16:48:47
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 11:38:16 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Przede wszystkim trzeba... zatankować ;-))). Bo nie wierzę
    > żeby na jednym zbiorniku nasz sympatyczny kolega-fantasta
    > przejechał 1500 km z taką średnią prędkością ;-)))

    A bo ja wiem? W tym jego wieloktrotnie tjuninkowanym szmelcwagenie mógł
    nawet jakieś tankowanie w biegu wymyśleć, kto go tam wie...
    Może nawet nie gasił podczas tankowania, nauka radziecka zna i takie
    przypadki.
    Ale mimo wszystko żaden tjunink nie przerobił szmelcwagena na amfibię.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 114. Data: 2011-04-26 17:16:36
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-26 13:19, Czarek Daniluk pisze:
    > On 26 Kwi, 12:50, Robson<r...@...pl> wrote:
    >
    >>> masz obrotomierz? jak masz to schodzisz na niskie przez jakis czas nie
    >>> przekraczas 2000 i juz jest oki.
    >>
    >> Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący.
    >
    > TDI 90KM wolnossące - ooo jakaś nowa teoria ??

    Nie przypominam sobie takiego rozwiązania w 1.9, ale tutaj można się
    wielu ciekawych rzeczy dowiedzieć...


  • 115. Data: 2011-04-26 17:24:06
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-26 13:34, Michał Gut pisze:
    >> Z całą pewnością policzyli to konstruktorzy silników.
    >
    > a lenie jak ja sprawdzily na wlasnej skorze
    > ja tam nie czekam specjalnie. jak paluje na szybkiej trasie no to
    > jeszcze ze 30 sekund mu dam i tyle podczas manewrowania na parkingu. ale
    > normalnie to jade palujac zatrzymuje sie, wsiadam jade kawalek dalej
    > zatrzymuje sie itd.
    >> 40kkm turbina ma sie dobrze a samochod byl kupiony uzywany z nieznana
    >> przeszloscia z oficjalnym przebiegiem 170kkm a policzonym z airbagu ok
    >> 350 jesli mnie pamiec nie myli

    Przecież to oczywiste - gdyby było inaczej, to turbiny by padały jak
    muchy w okresie gwarancyjnym, a jedynym krzykiem który słyszałem, to
    'pościgowe' Kie TD (czytać turbodoładowane silniki o zapłonie
    samoczynnym), którymi nie można było ścigać złoczyńców, tylko trzeba
    było czekać minutę aż ostygną. W sumie jedynym tak naprawdę krytycznym
    momentem może być zjazd z autostrady na stację benzynową - choć i tutaj
    trzeba jednak zwolnić i spokojnie do dystrybutora podjechać.



  • 116. Data: 2011-04-26 17:25:42
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Kruszynka, Mon, 25 Apr 2011 10:20:10 +0200, pl.misc.samochody:

    > i
    > chwilę odczekać(przed podróżą) nim ruszymy w trasę.

    Mnie tam uczono (z dwóch niezależnych źródeł, na dwóch autach), że jak się
    diesla odpala to trzeba poczekać, aż część kontrolek na desce zgaśnie,
    szczególnie zimą, rzekomo w tym czasie nagrzewają się świecie, które
    podgrzewają paliwo, a zimą może to być potrzebne. I zimą tak robię (oraz
    przestawiam w tym czasie lusterka ;-)). A przed ruszeniem...? Nic takiego
    nie słyszałem.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
    GG:3585538 | JID: m...@j...pl | Najpierw jeden
    Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.


  • 117. Data: 2011-04-26 18:56:27
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-25 23:44, wit pisze:
    > Dykus<d...@s...wp.pl> wrote:
    >> Niech wrzuci przebiegi np. wartości temperatury oleju i powietrza w
    >
    > Ale czemu piszesz to do mnie? Coś mi mówi, że nie śledziłeś wątku od
    > początku...
    >
    Za to Ty tak doskonale śledziłeś wątek, że odpowiedziałeś mi za Kubę, w
    dodatku nie w temacie.

    Prosiłem o testy, jakie? Wyjaśnił Dykus pod Twoim postem. Bo mówienie,
    że wystarczy wyłączyć silnik po 2 minuach gdy się przejechało prawie 2
    tys km BEZ GASZENIA SILNIKA, czyli ciągła praca przez 20 godzin, gdzie w
    trasie osiągano praktycznie cały czas prędkości rzędu maksymalnych, to
    jest tylko subiektywne.. Może 2 minuty to być stanowczo za mało, a może
    być wystarczająco. W BMW jest tak sprawny układ chłodzenia, że ten czas
    na pewno jest krótszy jak w przypadku innych konstrukcji. Ale może być
    też tak, że 20 minut będzie potrzebne by wychłodzić olej do nominalnej
    temp. w rozgrzanym silniku.. Albo i dłużej... Chodzi głównie o to, by
    olej nie zapiekł się w turbosprężarce, czy w kanalikach chłodzenia głowicy.


  • 118. Data: 2011-04-26 18:57:52
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:ip4mha$csj$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 2011-04-25 20:05, Filip KK pisze:
    >
    >> Potwierdź to jakimiś testami.
    >
    > Przecież było potwierdzone wiele razy. Ja podałem przykład, gościu miał
    > kręcone 1.9TDI i nie zabił go przez długą jazdę tylko przez to, że
    > zagotował olej. A zagotować olej można jadąc ~50km non stop ponad 200km/h
    > ostro zmodzonym 1.9. Zagotuje się = słabsze właściwości smarne oleju =
    > klops i nic tu nie da 2 godzinne studzenie.


    ja mam wskaźnik temp oleju na desce...


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 119. Data: 2011-04-26 18:58:43
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-25 22:45, Maciej Browarczyk pisze:

    >> Potwierdź to jakimiś testami.
    >
    > Przecież było potwierdzone wiele razy.

    Dlatego poprosiłem o takie testy, tym bardziej jeśli były potwierdzone
    wiele razy...

    A przypomnę do czego prosiłem o testy:
    "nie ma większego znaczenia dla turbo, czy zrobisz kilkanascie czy 20
    kilometrów na ostrym bucie, czy 1000 km z dużą prędkością. Osiągnie
    pewnie w przybliżeniu tą samą temperature.
    Chłodzenie jej nie polega na schłodzeniu do temp pokojowej, a do zbicia
    jakiegoś tam procentu temperatury, dlatego minuty wystarczają.. "

    Żeby nad czymś dyskutować, trzeba mieć testy. Bo dla mnie Kuba nie jest
    autorytetem, by zapamiętać to co napisał i stosować się do tego.
    Gwarancji mi nie dał pisemnej ani rzeczowej, że nic się nie stanie i że
    jest tak jak pisze.


  • 120. Data: 2011-04-26 19:00:39
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-26 18:57, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > ja mam wskaźnik temp oleju na desce...
    >
    A wiesz gdzie się znajduje czujnik? Jeśli nie, to zapraszam do
    technicznej lektury Twojego pojazdu. Następnie przyjdź i napisz gdzie
    się znajduje czujnik, jeśli w turbosprężarce, to czapka z głowy.
    Oczywiście jeśli jeszcze będziesz potrafił odczytywać wartości i
    wiedział przy jakich można gasić silnik.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: