eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 253

  • 191. Data: 2011-06-27 20:13:52
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 16:02:18 +0200, Cavallino napisał(a):

    >>> Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup
    >>> powietrza.
    >>
    >> A co mnie obchodzi słup powietrza?
    >
    > A co mnie obchodzi co Ciebie obchodzi?

    Obchodzi mnie wymyślanie durnych założeń, które nie mają wpływu na
    przedmiot dyskusji. Obliczyłeś już, że ziemia jest płaska?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 192. Data: 2011-06-27 20:16:10
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:34:03 +0200, Arek napisał(a):

    >> Jak na razie, to jesteś tutaj przodującym twórcą kretynizmów.
    >
    > No ale musisz przyznać, że doliczanie do promienia wirtualnego
    > zagłębienia opony w asfalcie, jest nową jakością w wymyślaniu głupot:)

    Nie martw się, kiedyś opanujesz matematykę i myślenie abstrakcyjne. Może
    nawet z powodzeniem wyciągniesz pierwiastek z -1 :-)

    >> A co mnie obchodzi słup powietrza? Powietrze jest zamknięte w oponie, ma
    >> stałą objętość, warunkującą geometrię opony.
    >
    > A jak ktoś ma azot? To wtedy jaki będzie miał promień.

    Uroczy jesteś z tym uciekaniem od odpowiedzi. Zrobiłeś już test
    praktyczny?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 193. Data: 2011-06-27 20:18:55
    Temat: Re: jak oni to robiš ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iu975i$upq$1@news.onet.pl...
    > Dnia 2011-06-26 17:34, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>>>>>> Gdzie znikłeś obwód i boki opony,\
    >>>>>> Nie ma ich w interesującym nas miejscu.
    >>>>> A gdzie są?
    >>>> A co za różnica?
    >>>
    >>> Zaraz, a jaka jest teza ?
    >>
    >> Że zmiana ciśnienia powoduję zmianę wskazań licznika na złą.
    >
    > Do tego to wydaje mi się, że już doszliśmy

    Kto doszedł to doszedł, niektórzy nadal nie przyjmują tego do wiadomości.

    (choć to "złą" jest trochę na
    > wyrost) - teraz dyskutujemy z tym:
    >
    > "Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
    > Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
    > Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle
    > zmniejsza
    > się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m
    >
    > Czyli 5% mniej.
    > I o tyle przekłamie licznik. "

    Z odchyłami na inne, nieuwzględnione parametry.


  • 194. Data: 2011-06-27 20:21:23
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:42:46 +0200, Arek napisał(a):

    >>> Dlatego, że jest to okrąg. W trakcie jazdy to jak duży jest "flak" ma
    >>> wpływ tylko i wyłącznie na promień. I promień liczymy pomiędzy środkiem
    >>> a punktem styku z asfaltem. To co się dzieje poza mało nas interesuje.
    >>
    >> Piramidalna bzdura. W ten sposób zaraz udowodnisz, że ziemia jest płaska,
    >> bo to co jest poza horyzontem mało nas interesuje.
    >
    > Poziom argumentacji poniżej piaskownicy. Uzasadnij najpierw gdzie
    > napisałem coś nieprawdziwego.

    Generalnie w całym tym wątku. Bełkoczesz z Cavallino coś o promieniu i
    słupie powietrza, zapominając, że koło samochou jest konstrukcją nieco
    bardziej skomplikowaną. Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się
    porusza po asfalcie obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie
    porozmawiamy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 195. Data: 2011-06-27 21:18:12
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    >>>> Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
    >>>> jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?
    >>>
    >>> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
    >>> jak mniejsze koło.
    >>
    >> Czyli "test RoMana" zaliczony :-)
    >
    > Ke?

    Przestudiowałem cały wątek od początku
    i zauważyłem, że na początku twierdzilłeś, że kapeć będzie się obtaczał 5%
    mniejszym
    promieniem, a potem jednak, że kapeć nie zachowuje się jak mniejsze koło.
    Myślałem, że sprawdziłeś kredą obwód odtaczanego słabo
    napompowanego koła - tak jak proponowano niedowiarkom- i stąd zmiana
    stanowiska.
    Widzę, że przybywa ilosć osób, które mają
    problem z tym zjawiskiem, ale nie niech jedni i drudzy sobie trwają
    na swoich pozycjach.

    PS
    Pewnie niedługo do rozstrzygnięcia sporu trzeba będzie uwzględniać zużycie
    opony po tym jednym obrocie. W końcu bieżnika ubywa z każdym obrotem :-0


  • 196. Data: 2011-06-27 23:00:46
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4e08d772$0$2502$65785112@news.neostrada.pl...
    > Cavallino wrote:
    >
    >>>>> Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
    >>>>> jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?
    >>>>
    >>>> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
    >>>> jak mniejsze koło.
    >>>
    >>> Czyli "test RoMana" zaliczony :-)
    >>
    >> Ke?
    >
    > Przestudiowałem cały wątek od początku
    > i zauważyłem, że na początku twierdzilłeś, że kapeć będzie się obtaczał 5%
    > mniejszym
    > promieniem, a potem jednak, że kapeć nie zachowuje się jak mniejsze koło.

    Chyba jednak nie złapałeś przekazu.


  • 197. Data: 2011-06-27 23:28:29
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 27 Jun 2011, Borys Pogoreło wrote:

    > Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się porusza po asfalcie
    > obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie porozmawiamy.

    Ale sęk w tym, że tych poślizgów właśnie *nie*można* pomijać - opona nie
    jest na stałe "przyklejona" do podłoża w każdym punkcie styczności! :)
    Dziś już nie zdążyłem wykonać planowanego eksperymentu, ale z pewnością
    zrobię to jutro i wyniki umieszczę w necie, to powinno ostatecznie
    rozstrzygnąć kto ma rację :)

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 198. Data: 2011-06-27 23:41:09
    Temat: Re: jak oni to robiš ?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2011-06-27 08:53, Arek napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    > > 1. Guma nie jest rozciągliwa
    >
    > Bingo! guma bieżnika opony jest zbrojona kordem i rozciąga się w
    > bardzo ograniczonym stopniu.

    To ja mam chyba jakieś wadliwe opony, muszę z reklamacją pójść.

    Gdzieś Ty widział stalowy kord w BIEŻNIKU?
    Rozumiem że jak zabuksujesz kołami to sypiesz iskrami?

    --
    Pozdro
    Massai


  • 199. Data: 2011-06-28 01:20:16
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 23:28:29 +0200, Wojtek Borczyk napisał(a):

    >> Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się porusza po asfalcie
    >> obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie porozmawiamy.
    >
    > Ale sęk w tym, że tych poślizgów właśnie *nie*można* pomijać - opona nie
    > jest na stałe "przyklejona" do podłoża w każdym punkcie styczności! :)

    Cicho, nie psuj flejma.

    W sumie sam jestem ciekaw jaki (i czy w ogóle!) będzie uślizg bieżnika w
    funkcji ciśnienia. Test kredowy dla np. pięciu poziomów powinien dać
    ciekawy wynik do analizy. IMO dla niewielkiego ubytku, skutkującego tylko
    ugięciem się opony, nie powinno być zmiany.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 200. Data: 2011-06-28 01:21:29
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 15:18:23 +0200, Arek napisał(a):

    > I jeszcze jedno, wynik wyślij do producentów czujnika, który
    > wykorzystuję zmianę średnicy koła do sygnalizowania mniejszego ciśnienia
    > w kołach. Bo może oni jeszcze nie wiedzą, że sprzedają niedziałający
    > system. Mogą nie czytać pms'a.

    Podobnie jak niektórzy czytają wybiórczo. Wklejony przeze mnie cytat z
    wartościami liczbowymi po cichu opuściłeś?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: