-
191. Data: 2011-06-27 20:13:52
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Sun, 26 Jun 2011 16:02:18 +0200, Cavallino napisał(a):
>>> Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup
>>> powietrza.
>>
>> A co mnie obchodzi słup powietrza?
>
> A co mnie obchodzi co Ciebie obchodzi?
Obchodzi mnie wymyślanie durnych założeń, które nie mają wpływu na
przedmiot dyskusji. Obliczyłeś już, że ziemia jest płaska?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
192. Data: 2011-06-27 20:16:10
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:34:03 +0200, Arek napisał(a):
>> Jak na razie, to jesteś tutaj przodującym twórcą kretynizmów.
>
> No ale musisz przyznać, że doliczanie do promienia wirtualnego
> zagłębienia opony w asfalcie, jest nową jakością w wymyślaniu głupot:)
Nie martw się, kiedyś opanujesz matematykę i myślenie abstrakcyjne. Może
nawet z powodzeniem wyciągniesz pierwiastek z -1 :-)
>> A co mnie obchodzi słup powietrza? Powietrze jest zamknięte w oponie, ma
>> stałą objętość, warunkującą geometrię opony.
>
> A jak ktoś ma azot? To wtedy jaki będzie miał promień.
Uroczy jesteś z tym uciekaniem od odpowiedzi. Zrobiłeś już test
praktyczny?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
193. Data: 2011-06-27 20:18:55
Temat: Re: jak oni to robiš ?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:iu975i$upq$1@news.onet.pl...
> Dnia 2011-06-26 17:34, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>>>>>> Gdzie znikłeś obwód i boki opony,\
>>>>>> Nie ma ich w interesującym nas miejscu.
>>>>> A gdzie są?
>>>> A co za różnica?
>>>
>>> Zaraz, a jaka jest teza ?
>>
>> Że zmiana ciśnienia powoduję zmianę wskazań licznika na złą.
>
> Do tego to wydaje mi się, że już doszliśmy
Kto doszedł to doszedł, niektórzy nadal nie przyjmują tego do wiadomości.
(choć to "złą" jest trochę na
> wyrost) - teraz dyskutujemy z tym:
>
> "Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
> Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
> Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle
> zmniejsza
> się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m
>
> Czyli 5% mniej.
> I o tyle przekłamie licznik. "
Z odchyłami na inne, nieuwzględnione parametry.
-
194. Data: 2011-06-27 20:21:23
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:42:46 +0200, Arek napisał(a):
>>> Dlatego, że jest to okrąg. W trakcie jazdy to jak duży jest "flak" ma
>>> wpływ tylko i wyłącznie na promień. I promień liczymy pomiędzy środkiem
>>> a punktem styku z asfaltem. To co się dzieje poza mało nas interesuje.
>>
>> Piramidalna bzdura. W ten sposób zaraz udowodnisz, że ziemia jest płaska,
>> bo to co jest poza horyzontem mało nas interesuje.
>
> Poziom argumentacji poniżej piaskownicy. Uzasadnij najpierw gdzie
> napisałem coś nieprawdziwego.
Generalnie w całym tym wątku. Bełkoczesz z Cavallino coś o promieniu i
słupie powietrza, zapominając, że koło samochou jest konstrukcją nieco
bardziej skomplikowaną. Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się
porusza po asfalcie obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie
porozmawiamy.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
195. Data: 2011-06-27 21:18:12
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "cef" <c...@i...pl>
Cavallino wrote:
>>>> Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
>>>> jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?
>>>
>>> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
>>> jak mniejsze koło.
>>
>> Czyli "test RoMana" zaliczony :-)
>
> Ke?
Przestudiowałem cały wątek od początku
i zauważyłem, że na początku twierdzilłeś, że kapeć będzie się obtaczał 5%
mniejszym
promieniem, a potem jednak, że kapeć nie zachowuje się jak mniejsze koło.
Myślałem, że sprawdziłeś kredą obwód odtaczanego słabo
napompowanego koła - tak jak proponowano niedowiarkom- i stąd zmiana
stanowiska.
Widzę, że przybywa ilosć osób, które mają
problem z tym zjawiskiem, ale nie niech jedni i drudzy sobie trwają
na swoich pozycjach.
PS
Pewnie niedługo do rozstrzygnięcia sporu trzeba będzie uwzględniać zużycie
opony po tym jednym obrocie. W końcu bieżnika ubywa z każdym obrotem :-0
-
196. Data: 2011-06-27 23:00:46
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4e08d772$0$2502$65785112@news.neostrada.pl...
> Cavallino wrote:
>
>>>>> Pytam na ile wg Ciebie znacząca dla pomiaru pokonanej odległosci
>>>>> jest zmiana geometrii koła wynikająca z mniejszej ilości powietrza?
>>>>
>>>> Na pewno nie liniowo, jeśli o to Ci chodzi, kapeć nie zachowuje się
>>>> jak mniejsze koło.
>>>
>>> Czyli "test RoMana" zaliczony :-)
>>
>> Ke?
>
> Przestudiowałem cały wątek od początku
> i zauważyłem, że na początku twierdzilłeś, że kapeć będzie się obtaczał 5%
> mniejszym
> promieniem, a potem jednak, że kapeć nie zachowuje się jak mniejsze koło.
Chyba jednak nie złapałeś przekazu.
-
197. Data: 2011-06-27 23:28:29
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Mon, 27 Jun 2011, Borys Pogoreło wrote:
> Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się porusza po asfalcie
> obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie porozmawiamy.
Ale sęk w tym, że tych poślizgów właśnie *nie*można* pomijać - opona nie
jest na stałe "przyklejona" do podłoża w każdym punkcie styczności! :)
Dziś już nie zdążyłem wykonać planowanego eksperymentu, ale z pewnością
zrobię to jutro i wyniki umieszczę w necie, to powinno ostatecznie
rozstrzygnąć kto ma rację :)
Pozdrawiam :)
W.
-
198. Data: 2011-06-27 23:41:09
Temat: Re: jak oni to robiš ?
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Mirek Ptak wrote:
> Dnia 2011-06-27 08:53, Arek napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
> > 1. Guma nie jest rozciągliwa
>
> Bingo! guma bieżnika opony jest zbrojona kordem i rozciąga się w
> bardzo ograniczonym stopniu.
To ja mam chyba jakieś wadliwe opony, muszę z reklamacją pójść.
Gdzieś Ty widział stalowy kord w BIEŻNIKU?
Rozumiem że jak zabuksujesz kołami to sypiesz iskrami?
--
Pozdro
Massai
-
199. Data: 2011-06-28 01:20:16
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Mon, 27 Jun 2011 23:28:29 +0200, Wojtek Borczyk napisał(a):
>> Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się porusza po asfalcie
>> obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie porozmawiamy.
>
> Ale sęk w tym, że tych poślizgów właśnie *nie*można* pomijać - opona nie
> jest na stałe "przyklejona" do podłoża w każdym punkcie styczności! :)
Cicho, nie psuj flejma.
W sumie sam jestem ciekaw jaki (i czy w ogóle!) będzie uślizg bieżnika w
funkcji ciśnienia. Test kredowy dla np. pięciu poziomów powinien dać
ciekawy wynik do analizy. IMO dla niewielkiego ubytku, skutkującego tylko
ugięciem się opony, nie powinno być zmiany.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
200. Data: 2011-06-28 01:21:29
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Mon, 27 Jun 2011 15:18:23 +0200, Arek napisał(a):
> I jeszcze jedno, wynik wyślij do producentów czujnika, który
> wykorzystuję zmianę średnicy koła do sygnalizowania mniejszego ciśnienia
> w kołach. Bo może oni jeszcze nie wiedzą, że sprzedają niedziałający
> system. Mogą nie czytać pms'a.
Podobnie jak niektórzy czytają wybiórczo. Wklejony przeze mnie cytat z
wartościami liczbowymi po cichu opuściłeś?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl