  • 91. Data: 2011-06-17 16:54:50
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:itfpmp$g7e$1@inews.gazeta.pl...
    > (..)

    tak na koniec tej jakże interesującej dyskusji udowadniania, ze nie jestem
    wielbłądem chcialem zwrócić Ci uwage na dokładność Twojego eksperymentu,
    zwłaszcza dokonanym na odcinku jednego obrotu koła.
    Jeśli chcesz to porównywać z elektronicznym pomiarem dokonywanym przez
    czujniku ABS na iluśset metrowym odcinku - to już świadczy tylko o
    rzetelności podejścia do tematu.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 92. Data: 2011-06-17 17:26:58
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Arek <a...@a...pl> wrote:
    > Jeżeli mamy coś takiego
    >
    > --------------\_______________
    >
    > śnieg asfalt
    >
    > to oczywiste jest, że będzie ściągać i być może tak wyglądała sytuacja o
    > której piszesz.
    >
    > _______________--------------
    > --------------/
    > koleina z wodą asfalt
    >
    > to oczywiście, że tak, ale opory toczenia nie mają tu nic do rzeczy.

    A napisałeś, że uważasz tak: "Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są
    dwie: 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody" - i właśnie tą możliwość
    uznałeś za słuszną. Tymczasem, jak sam pokazujesz na powyższych rysunkach,
    żeby ściągało wcale nie musi to być prawdą.

    wit

  • 93. Data: 2011-06-17 17:42:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Arek,

    Friday, June 17, 2011, 3:27:45 PM, you wrote:

    > Czego nie zrozumiałeś z tego co napisałem? Postaram się prościej jeżeli
    > chcesz.
    > Opory toczenia same w sobie nie powodują skrętu, mogą wpłynąć na
    > prędkość obrotową, czyli pkt. 2. A czy one są na tyle duże, aby jedno z
    > kół zaczęło się wolniej obracać od innych?...

    Czy ty masz pojęcie, jak działa układ kierowniczy w samochodzie?
    Zwiększone opory toczenia z jednej strony powodują powstanie siły
    doprowadzającej do skrętu samochodu, który musisz powstrzymywać
    kierownicą. To się nazywa ściąganie.

    *PLONK!* warning za głupotę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 94. Data: 2011-06-17 17:43:12
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
    > toczenia, ściągania nie odnotowałem.

    skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
    ściągania?!
    Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 95. Data: 2011-06-17 17:46:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    Friday, June 17, 2011, 4:45:49 PM, you wrote:

    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > (...)

    > tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy BMW?
    > Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
    > działąją?

    Sam z sobą już dyskutujesz? Źle z Tobą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 96. Data: 2011-06-17 18:50:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Sam z sobą już dyskutujesz? Źle z Tobą.

    dla czytającego posty w kolejności nie będzie problemu zrozumienie do kogo
    sie odnosze... ale przecież to pms - tu trzeba sie przypierdolić do
    czegokolwiek...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 97. Data: 2011-06-17 19:16:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    Friday, June 17, 2011, 6:50:22 PM, you wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > dla czytającego posty w kolejności nie będzie problemu zrozumienie do kogo
    > sie odnosze... ale przecież to pms - tu trzeba sie przypierdolić do
    > czegokolwiek...

    Zostawiłeś do kogo się odnosisz - nie był to cytat, bo nie było
    znaku cytowania. Czytam posty po kolei właśnie, tylko inaczej rozumiemy
    pojęcie "po kolei".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 98. Data: 2011-06-17 19:22:14
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Zostawiłeś do kogo się odnosisz - nie był to cytat, bo nie było
    > znaku cytowania. Czytam posty po kolei właśnie, tylko inaczej rozumiemy
    > pojęcie "po kolei".

    wlasnie-nie był to cytat, wiec nie odnosiłem sie do siebie. Odpowiedzialem
    na post, a później dopisalem dalszą mysl do swojej wypowiedzi - widzisz w
    tym coś trudnego do pojęcia?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 99. Data: 2011-06-17 22:58:34
    Temat: Re: jak oni to robia ?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Czujniki mierza predkosc obrotowa kola i tyle, komputer to przelicza,
    > usrednia i bada spadki predkosci. NIC wiecej.

    I nic więcej nie potrzeba.
    Jeżeli uśredni się dużą ilość impulsów na powtarzalnej dla każdego koła
    trajektorii (przykładowo jazda na wprost bez deptania/hamowania) to
    spokojnie wykryjesz zmianę obwodu koła. Jak wcześniej pisałem dla pasa
    jest to powiedzmy 20 promili (zadowolę się taką analogią, gdyż nie znam
    się na oponach). Nie wiem jak jest zbudowany czujnik ABS i ile zalicza
    impulsów, ale zakładając że potrafimy wykryć jeden dodatkowy,
    potrzebujemy dokładnie 500 zliczeń. Jeżeli jeden obrót generuje 32
    impulsy, to mamy niecałe 16 obrotów. Dla _typowgo_koła o obwodzie
    powiedzmy 1.8m to zaledwie 30m trasy.
    Nietragedia, budowałem czulsze systemy. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 100. Data: 2011-06-18 06:53:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-17 10:53, Borys Pogoreło pisze:

    > Nie, koła nie poruszają się z jednakowymi oporami toczenia. Auto ma zamiar
    > skręcać, bo ma większy opór z jednej strony.

    I co z tego? Dopuki jade prosto na kolach tej samej srednicy dyfer NIE
    MA PRAWA PRACOWAC. Opor nie ma znaczenia.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl