-
251. Data: 2011-07-01 08:08:21
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1107010040050.97998@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Fri, 1 Jul 2011, Cavallino wrote:
>
>> A wystarczyło zrobić 10 pełnych obrotów kołem i sprawdzić przebytą
>> odległość......
>
> Dobra, następnym razem poproszę Ciebie, żebyś osobiście tym kołem kręcił,
> patrząc równocześnie na kątomierz i zatrzymując koło w określonym
> położeniu z dokładnością do jednego stopnia ;-)
W sumie racja, przeprowadzenie testu w taki sposób mogło by się okazać
trudniejsze.
-
252. Data: 2011-07-01 20:01:08
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "marek" <k...@o...bn>
odnosnie zmiany cisnienia i zwiazanej z tym rzekomej predkosci obrotowe
kola. mam pytanie do tutjeszych ekspertow ktorzy twierdza ze zmienia sie
promien, droga itp.
czy jesli kolo samochodu jest w sporym tzw negatywie/pozytywie czyli nie
jest prostopadle do podloza, spuscimy troche powietrze i strona na ktora
kolo jest pochylone, jest bardziej dociazona i tym samym wg ekspertow
promien jest mniejszy wiec:
czy wg waszych teorii ta strona kola kreci sie szybciej od drugiej ? :D
-
253. Data: 2011-07-02 22:24:39
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-06-29 19:19, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Wojtek,
>
> Wednesday, June 29, 2011, 7:03:48 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>> Wszystko wskazuje na to, że droga przebywana przez koło podczas jednego
>> obrotu bynajmniej nie jest równa (jak to było do przewidzenia) 2*pi*R,
>> gdzie R jest odległością od osi obrotu do podłoża :)
>
> Ufff...
Też mi ulżyło :)