  • 31. Data: 2011-04-09 17:59:57
    Temat: Re: internetowe fotogalerie - mała zagadka ;-)
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Jeszcze raz, dzieki za uznanie.

    No i widzisz ile masz do powiedzenia. Jedno jedyne słowo dziękuję.

    marek

  • 32. Data: 2011-04-09 18:04:22
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 9, 1:59 pm, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > No i widzisz ile masz do powiedzenia. Jedno jedyne s owo dzi kuj .

    Juz mnie tak nie wychwalaj - dobrze wiem, ze nie kazdego tu stac na
    takie slowo.

  • 33. Data: 2011-04-09 18:20:20
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Dalem znac, jak chciales wczesniej.
    > Zmieniasz zasady.
    > Wygladasz na takiego, ktoremy sie nie dogodzi.
    > Jakbym dal teraz tu gdzie sie domagasz, to bys pewnie zechcial, zeby
    > bylo polskie nazwisko zaczynajace sie na X lub Q :)
    >
    > Na razie dzieki za fajne linki - poczekaj troche, to ci wyjasnie o
    > Horowitzu.

    Fakt, wybredny jestem.
    Z tym, ze sam na wstepie wspomnialem o Dawidzie Szymanskim.
    Pytajac o polskiego fotografa mialem na mysli kogos zakorzenionego
    tutaj.
    Wymieniles Horowitza a czemu nie Tomasza Gudzowatego?
    Jest widoczny na arenie miedzynarodowej.

    Tych co mialem na mysli to raczej Bulhak, Hartwig, Kosidowski,
    Pierscniski. To jest dla mnie "Polska Fotografia" i mam dla szacunek/
    uznanie.

    Jezeli chodzi o trzech ostatnich z wymienionych to mysle, ze gdyby nie
    komuna to rozwineliby sie bardziej. (Kosidowski to przeciez
    amerykanska szkola, czemu tu wrocil po wojnie.) A moze zwyczajnie brak
    szczescia tzn. np. polskim krajobrazom brak rozmachu (patrz. Ansel
    Adams).

    Jakos tak wyszlo, ze zle miejsce albo zly czas. Typowo polskiej
    fotografii brak "tego czegos" co nadaloby jej uniwersalny charakter.
    Moze to z powodu braku konkurencji i braku odbiorcow. Podsumowujac
    brak wyzwan dla tworcow.

    Do tego smutna historia z negatywami Pierscinskiego. W przypadku
    Gudzowatego, ile jest polskich albumow z jego zdjeciami?
    Polska fotografia pelza, czasem ma przeblyski ale srednio rzecz biorac
    to raczej jej nie ma.

  • 34. Data: 2011-04-09 18:55:45
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 9, 2:20 pm, mg <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Fakt, wybredny jestem.

    Ja to rozumie - mam tak samo ;)

    > Z tym, ze sam na wstepie wspomnialem o Dawidzie Szymanskim.
    > Pytajac o polskiego fotografa mialem na mysli kogos zakorzenionego
    > tutaj.

    Dla mnie "tutaj", jest gdzie indziej, niz dla Ciebie.

    > Wymieniles Horowitza a czemu nie Tomasza Gudzowatego?

    Przed Gudzowatym, wolalbym wymienic jeszcze kilku innych.

    > Jest widoczny na arenie miedzynarodowej.

    Jak bedziesz mial pieniadze, to tez bedziesz widoczny.

    > Tych co mialem na mysli to raczej Bulhak, Hartwig, Kosidowski,
    > Pierscniski. To jest dla mnie "Polska Fotografia" i mam dla szacunek/
    > uznanie.

    Myslalem, ze wykluczamy "zombich" - Pierscinski tez juz do nich
    nalezy, po tych negatywach.

> [...]
    > amerykanska szkola, czemu tu wrocil po wojnie.) A moze zwyczajnie brak
    > szczescia tzn. np. polskim krajobrazom brak rozmachu (patrz. Ansel

    Szkoda rozmyslan nad tym, kim by byla babcia, gdyby miala wasy.
    Jesli chodzi o Adamsa, to mial czas, pieniadze i Yosemite, jedno z
    najpiekniejszych miejsc na ziemi.

    > Jakos tak wyszlo, ze zle miejsce albo zly czas.

    Masz racje.

    > Typowo polskiej
    > fotografii brak "tego czegos" co nadaloby jej uniwersalny charakter.
    > Moze to z powodu braku konkurencji i braku odbiorcow.

    Przede wszystkim, brak odbiorcow.
    Najwazniejsze zas, ze polscy "ludzie z dobrym gustem", poswieca wiele,
    zeby drugiego upierdolic, zupelnie bezinteresownie.

    Nie było w Polsce człowieka, co by się o milimetr wysunął ponad ogólny
    poziom, by całego błota na niego nie rzucić.

    Polacy są od improwizacji, może to jest nasze nieszczęście, ale jakby
    i tego nie było, niewiele by zostało.

    Gdy Polacy będa umieć siebie samych cenić w kraju, będą ich cenić i za
    granicą.

    Itp, itd.

    > Podsumowujac
    > brak wyzwan dla tworcow.

    Podsumowujac, tacy ktorzy mogliby cos znaczyc, zostali zgnojeni w
    kraju.

    > Do tego smutna historia z negatywami Pierscinskiego. W przypadku
    > Gudzowatego, ile jest polskich albumow z jego zdjeciami?

    Pewnie tyle, za ile zaplacil, ale stac go na wiecej.

    > Polska fotografia pelza, czasem ma przeblyski ale srednio rzecz biorac
    > to raczej jej nie ma.

    Polska fotografia, nie ma szans zaistniec, bo zostaje zgnojona przez
    tak zwanych "ludzi z dobrym gustem", a snobow ceniacych sztuke
    fotograficzna, i mogacych ja sponsorowac, chyba jeszcze nie ma -
    pomijajac Gudzowatego.

    Fajny temat na osobny watek.
    Kiedys probowalem pociagnac kilka watkow o polskiej fotografii i
    osiagnieciach, ale...

  • 35. Data: 2011-04-09 19:09:33
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Zygmunt Dariusz" napisał w wiadomości grup
    4g2000yqe.googlegroups.com...

    Myslalem, ze wykluczamy "zombich" - Pierscinski tez juz do nich
    nalezy, po tych negatywach.

    Umarł???
    A o tych negatywach to pewnie tylko z news'ów się dowiedziałeś,
    a to wiedza niepełna.
    --
    JD

  • 36. Data: 2011-04-09 19:24:06
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 9, 3:09 pm, "JD" <j...@g...com> wrote:
> [...]
    4g2000yqe.googlegroups.com...

    > Myslalem, ze wykluczamy "zombich" - Pierscinski tez juz do nich

    Popelnil samobojstwo fotograficzne.

    > A o tych negatywach to pewnie tylko z news' w  si dowiedzia e ,
    > a to wiedza niepe na.
    Niestety.
    Gdybym wiedzial wczesniej, to bym zaproponowal nawet zaplacic mu za te
    negatywy, albo jakos dofinansowac.
    Pawla Pierscinskiego znam osobiscie a z jego bratem pracowalem ponad 4
    lata w Instytucie Badawczo Rozwojowym ZREMB, w ktorym wygralem konkurs
    na stanowisko fotografa.

  • 37. Data: 2011-04-09 19:25:24
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Fakt, wybredny jestem.
    > Z tym, ze sam na wstepie wspomnialem o Dawidzie Szymanskim.

    Dawid Szymin. Polak pochodzenia zydowskiego.
    przecietny

    > Pytajac o polskiego fotografa mialem na mysli kogos zakorzenionego
    > tutaj.
    > Wymieniles Horowitza

    Polak pochodzenia żydowskiego
    pacykarz
    beznadziejny

    > a czemu nie Tomasza Gudzowatego?

    efekciarz
    beznadziejny

    > Jest widoczny na arenie miedzynarodowej.
    >
    > Tych co mialem na mysli to raczej Bulhak

    przecietny (za czasy w ktorych tworzyl)

    > Hartwig

    niezły

    ?

    > Pierscniski

    zupełnie przeciętny (po prostu)

    > . To jest dla mnie "Polska Fotografia" i mam dla szacunek/
    > uznanie.
    >
    > Jezeli chodzi o trzech ostatnich z wymienionych to mysle, ze gdyby nie
    > komuna to rozwineliby sie bardziej.

    Byliby jedynie mniej amatorscy.

> [...]
    > fotografii brak "tego czegos" co nadaloby jej uniwersalny charakter.
    > Moze to z powodu braku konkurencji i braku odbiorcow. Podsumowujac

    Po czesci na pewno.

> [...]
    > Gudzowatego, ile jest polskich albumow z jego zdjeciami?
    > Polska fotografia pelza, czasem ma przeblyski ale srednio rzecz biorac

    Polska fotografia ma posmak drewna, jest toporna, tak jak polskie malarstwo i
    kino. Jestesmy toporni.

    marek

  • 38. Data: 2011-04-09 19:35:14
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 9, 3:25 pm, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > Po czesci na pewno.

    > Polska fotografia ma posmak drewna, jest toporna, tak jak polskie malarstwo i

    I tu sie z toba zgadzam.
    Wlasnie o tym pochodzeniu mialem zamiar napisac, kiedy pisalem, ze
    Horowitzu napisze pozniej.
    Taki on Polak, jak ze mnie biskup.
    Ciekawe tylko, czemu wszyscy mnie malo nie zagryzli, gdy kiedys
    pisalem o takich polakach i ich slawie za granica?
    Wszystko po czasie wychodzi, ze mialem racje.

  • 39. Data: 2011-04-09 19:39:18
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Zygmunt Dariusz" napisał w wiadomości grup
    g2000yqj.googlegroups.com...

    On Apr 9, 3:09 pm, "JD" <j...@g...com> wrote:
> [...]
    4g2000yqe.googlegroups.com...

    > Myslalem, ze wykluczamy "zombich" - Pierscinski tez juz do nich

    *****
    nie
> [...]
    > a to wiedza niepe na.
    Niestety.
    Gdybym wiedzial wczesniej, to bym zaproponowal nawet zaplacic mu za te
    *************
    A on właśnie takim siurkom nie chciał tego oddać.

    --
    JD

  • 40. Data: 2011-04-09 19:50:13
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 9, 3:39 pm, "JD" <j...@g...com> wrote:
    > Użytkownik "Zygmunt Dariusz"  napisał w wiadomości grup
    g2000yqj.googlegroups.com...

> [...]
    > negatywy, albo jakos dofinansowac.
    > A on właśnie takim siurkom nie chciał tego oddać.

    Tak wlasnie myslalem, ze nie mogl znalezc w polsce jakiegokolwiek "nie
    siurka".
    Dlatego napisalem "niestety", ze dowiedzialem sie po czasie.
    Wspolczuje facetowi, ze mieszka wsrod siurkow, na ktorych nie mogl
    liczyc.