  • 1. Data: 2011-04-09 08:10:03
    Temat: MACHINERY 2.0 Natural HDR
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    MACHINERY 2.0 Natural HDR

    www.machineryhdr.com/natural

    Wybrane cechy programu:

    * Odczyt wszystkich popularnych formatów obrazu (jpg, tif, raw
    etc.).
    * Edycja plików RAW - korekta ekspozycji, krzywej kontrastu,
    balansu bieli.
    * Automatyczne tworzenie bracketingu z jednego pliku RAW.
    * Wyrównywanie przesunięć zdjęć zrobionych "z ręki".
    * Przetwarzanie wsadowe.
    * Zaawansowana edycja koloru i kontrastu.
    * Usuwanie wad optycznych obiektywów.
    * Wyostrzanie zdjęć.
    * Pełne wsparcie oraz konwersja profili kolorów ICC.
    * Odczyt metadanych EXIF.
    * Obracanie, zmiana rozmiaru obrazu.
    * Możiwość ustawienia rozdzielczości w DPI.
    * Tryb pracy na pełnym ekranie.

    http://img849.imageshack.us/img849/9766/screen01z.jp

    http://img687.imageshack.us/img687/8608/screen03th.j
    pg

    W pakiecie z programem znajduje się dodatkowa aplikacja Machinery
    Explorer usprawniająca wyszukiwanie oraz przeglądanie zdjęć, a także
    tworzenie listy obrazów do przetwarzania wsadowego.

    http://img38.imageshack.us/img38/7277/screen02is.jpg

    www.machineryhdr.com/natural

    Naturalny HDR jeszcze nigdy nie był tak łatwy!

    Naturalnie wyglądające fotografie w technice HDR na wyciągnięcie ręki!
    Wystarczy wczytać serię zdjęć a program resztę zrobi za Ciebie łącząc
    je w fotografię którą trudno odróżnić od pojedynczego zdjęcia prosto z
    aparatu. Jak to możliwe?

    MACHINERY Natural HDR wykorzystuje technikę HDR w odmienny sposób od
    pozostałych programów, które często dają bardzo nienaturalne i
    przerysowane efekty. Program stara się nie ingerować w oryginalne
    fotografie a przede wszystkim łaczyć odpowiednie ich fragmenty w
    całość.

    MACHINERY Natural HDR to doskonale zorganizowany interfejs dający
    komfort pracy, bardzo duże możliwości edycyjne oraz wspaniałe efekty
    od razu na automatycznych ustawieniach.

  • 2. Data: 2011-04-09 12:27:35
    Temat: Re: MACHINERY 2.0 Natural HDR
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "MMM" <d...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Witam!

    > www.machineryhdr.com/natural

    Jestem (podobnie jak pewnie wielu grupowiczow) uzytkownikiem wersji 1.5

    Zgodnie z zapisem w EULA:

    "Maszyneria deklaruje że Oprogramowanie będzie rozwijane a odnalezione błedy
    poprawiane.
    Uaktualnienia do wersji poprzedzających oznaczenie "2.0" będą udostępniane
    bezpłatnie.
    Uaktualnienia, które ukażą się w ciągu roku od momentu zakupu klucza
    licencyjnego będą udostępniane bezpłatnie."

    Rozumiem, ze jako uzytkownik, ktory zakupil oprogramowanie niedawno
    (30.01.2011r.) mam dostep do uaktualnienia do wersji 2.0? Czy tez nie? Bo jednak
    jest to uaktualnienie programu pojawiajace sie w ciagu roku od zakupu licencji.

    Czy tez po prostu doszlo do zmiany nazwy programu (na Natural HDR) i jest to
    traktowane jako odrebny program (ale wtedy czemu wersja 2.0, a nie 1.0)

    Oznaczalo by to, ze musze wydac 99,- zl na zakup kolejnej wersji...

    Pisze na grupe i na priv, bo pewnie wielu uzytkownikow z grupy tez jest
    zainteresowana odpowiedzia na pytanie:)

    Pozdrawiam!
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 3. Data: 2011-04-09 13:50:39
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 9 Kwi, 14:27, "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Oznaczalo by to, ze musze wydac 99,- zl na zakup kolejnej wersji...
    >
    > Pisze na grupe i na priv, bo pewnie wielu uzytkownikow z grupy tez jest

    W tej chwili dostępne są dwa różne programy:

    - MACHINERY HDR Effects 1.5.5 (niedługo update do 2.0)
    - MACHINERY Natural HDR 2.0

    Machinery HDR Effects (w wersji 2.0) będzie miał wszystko to co
    Natural HDR oprócz filtrów krajobrazowych z którymi nie wyrobiłem się
    czasowo w wersji 2.0. Oprócz tego HDR Effects będzie miał dodatkowe
    warstwy z efektami dzięki czemu będzie można "podkręcać" obrazki.

    Pan posiada wersję HDR Effects, dlatego uaktualnienie do Natural HDR
    nie jest dostępne.
    Update do HDR Effects 2.0 będzie w ciągu roku od zakupu klucza
    bezpłatne. Jedynie z powodów czasowych nie wypuściłem obu programów
    równocześnie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2011-04-09 14:35:53
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2011 06:50:39 -0700 (PDT), MMM napisał(a):

    > - MACHINERY HDR Effects 1.5.5 (niedługo update do 2.0)

    Tak przy okazji zapytam, czy zgłaszał ktoś panu problemy z plikami RAW z
    aparatu Pentax K-5? U mnie nie otwiera takich plików ani pojedynczo ani też
    jak wrzucam 1 plik. Mam DEMO, ale myślałem kupić pełną wersję. Ta sama
    wersja widzi inne rawy, np. z poprzedniego modelu K20D.
    Pozdrawiam.

    --
    Krasnal...

  • 5. Data: 2011-04-09 14:39:21
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2011 16:35:53 +0200, Krasnal napisał(a):

    > jak wrzucam 1 plik.

    Miałem na myśli ani pojedynczo ani też gdy wrzucam serię 3 plików z różnym
    EV :).

    --
    Krasnal...

  • 6. Data: 2011-04-09 16:56:56
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "MMM" <d...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    Czyli tak po ludzku, HDR Effects jest rozszerzoną wersją Natural HDR, albo
    odwrotnie Natural jest zubożoną wersją Effects, ale w takim razie dlaczego
    Natural jest droższy? I po jaką cholerę taki kombinowanie i tworzenie na
    silę drugiego w zasadzie identycznego programu z historią zmian zaczynającą
    sięod 2.0 (a gdzie wcześniejsze wersje?). Tylko dla dodatkowej kasy, czy
    stoją za tym jakieś inne względy?

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2011-04-10 16:44:20
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    > Czyli tak po ludzku, HDR Effects jest rozszerzon wersj Natural HDR, albo
    > odwrotnie Natural jest zubo on wersj Effects, ale w takim razie dlaczego
    > Natural jest dro szy? I po jak choler taki kombinowanie i tworzenie na
    > sil drugiego w zasadzie identycznego  programu z histori zmian zaczynaj c
    > si od 2.0 (a gdzie wcze niejsze wersje?). Tylko dla dodatkowej kasy, czy
    > stoj za tym jakie inne wzgl dy?
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    Wersja Effects 2.0 będzie droższa niż Natural 2.0.
    Wszystko bierze się z tego że wersja Effects 2.0 będzie znacznie
    bardziej rozbudowanym programem i odpowiednio dużo więcej będzie
    kosztować.
    Natural 2.0 jest tańszą opcją dla tych, którzy nie potrzebują efektów,
    podkręcania etc. a jedynie złożenia kilku normalnie wyglądających
    hdrów w jedną fotografię i nie chcą płacić za zbędne bajery.

  • 8. Data: 2011-04-11 08:38:29
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    Edytor:

    * Dodana możliwość wprowadzania korekty ekspozycji oraz bracketingu w
    plikach innego typu niż RAW (jpeg, tiff).

    Taka korekcja przydaje się szczególnie przy tworzeniu bracketingu i
    składania hdr z jednego pliku. Cudów oczywiście nie spodziewajcie się,
    jeśli obniży się ekspozycję w jpg to szczegóły w prześwietleniach się
    nie pojawią :-)

    www.machineryhdr.com/natural

  • 9. Data: 2011-04-13 10:54:38
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam,
    mam pytanie - do Autora i do Uzytkownikow Machinery.
    Jak bardzo ten program jest podobny lub jak bardzo rozni sie od softu
    C1Pro, np. w wersji 4,5?
    Wiem, ze najprosciej sciagnac demo i porownac, ale w tej chwili brak
    mi na to weny i czasu.
    Czy Machinery to klasyczna wolaczka rawow plus HDR?
    W C1Pro uzywam wlasciwie podstawowych funkcji - temperatura barwna,
    kolor, jasnosc/kontrast, kadrowanie/obrot, profil. Moze ktos, kto
    pracowal na obu programach wypunktuje podstawowe roznice i wady/
    zalety?

    pozdr
    leniwy
    Piotr

[...]