-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <4fe1bd1c$1@news.home.net.pl> <4fe1c119$1@news.home.net.pl>
<jrslff$doo$1@mx1.internetia.pl>
<50f31f24$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
<kd1j6f$p36$1@mx1.internetia.pl>
<50f451b5$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<kd1v87$13a$1@mx1.internetia.pl>
<15uriku0zhtrk.1fzruppds9wtg$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<u...@4...net>
<9...@g...com>
In-Reply-To: <9...@g...com>
Subject: Re: "inny" gwint
Date: Tue, 15 Jan 2013 16:59:36 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 69
Message-ID: <50f57ce9$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.240.175
X-Trace: 1358265578 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1308 83.30.240.175:51407
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32021
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik napisał w wiadomości
W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 08:42:01 UTC+1 użytkownik J.F.
napisał:
>> [...]
>> I myslisz ze taka dbalosc o klienta przejawiaja ? Cos watpie.
>A ja nie wątpię. Prosty przykład z dawnych czasów. W małym fiacie
>tłumik był
>przykręcany do kolanek przykręconych do głowicy. Oryginalne śruby i
>nakrętki
>pomimo że były czasami bardzo skorodowane jeśli przestrzegało się
>fabrycznej
>instrukcji napraw odkręcały się zawsze. Jeśli skorodowaną śrubę albo
>nakrętkę
>wymieniło się na oryginalną to nie było problemów przy następnym
>odkręcaniu.
> Ale Polak co sam naprawiał był mądrzejszy i wkręcał byle co. śruby i
> nakrętki
>były dostępne w sklepach. Ale żeby jakiś domorosły mechanik kupił je
>jak kupował
>tłumik. W życiu. Miał przecież ze dwa pudełka różnych śrub i
>nakrętek. Potem
P.S. te co byly w sklepach wcale niekoniecznie byly takie dobre jak
oryginalne.
>przyjeżdżała taka pizda bo gwint w głowicy zerwał jak wykręcał. I
>płakał że
>drogo naprawa kosztuje bo żeby zrobić zgodnie z zasadami sztuki to
>trzeba
>było głowicę zdjąć.
No dobra, ale powiedz co to producenta obchodzi ?
Pan sobie sam krecil, uzyl zlych czesci, sam zniszczyl silnik, naprawa
bedzie kosztowala 6 tys zl (w przeliczeniu na dzisiejsze).
No dobra, w promocji zrobimy to za 4 tys.
Na drugi raz niech pan przyjedzie do autoryzowanego serwisu,
zamontujemy panu oryginalne dobre czesci, i na pewno nie zaplaci pan
4kzl za wymiane tlumika.
W dodatku - to sie jak rozumiem objawia przy przy drugiej wymianie
tlumika. Czyli wiek samochodu powinien byc juz ok 10 lat.
A co to k* producenta obchodzi ze silnik mozna zniszczyc - klient przy
pierwszej wymianie powinien przyjsc do salonu i kupic nowy ...
samochod.
>Każda śruba w samochodzie jest policzona czy będzie miała w
>konkretnym miejscu odpowiednią wytrzymałość. materiał dobrany jest do
>miejsca w >jakim jest wkręcona. Inny będzie materiał na szpilki przy
>kolektorze wydechowym a inny do poduszki silnika. Jedne będą po
>obróbce cieplnej a inne >nie będą. Jak w fabryce policzą że M6 jest
>za małe a M8 za duże bo M7 spełnia z zapasem wynikającym ze
>współczynnika bezpieczeństwa będzie >w sam raz. To dlaczego mają nie
>wkręcić M7. Przy milionie samochodów jak będzie tańsza o grosz to też
>się warto schylić. Zwłaszcza że w fabryce >nie mają problemów z
>wkręceniem żadnej śruby.
Owszem. A w dodatku, w niektorych miejscach M6 moze byc za slabe, a M8
zwyczajnie za duze i sie nie zmiesci.
To bedzie M7, bo jak mowisz - to zaden problem.
Ale to dlatego ze tak jest im wygodniej, a nie dlatego aby "klient tam
nie mogl zwyklej slabej sruby wkrecic".
A niech sobie wkreca - cos sie uszkodzi to sie wskaze ze to zla sruba
byla, jeszcze sie w prasie opisze jak to stracil zycie bo chcial
zaoszczedzic na fachowym serwisie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.13 19:23 k...@g...com
- 15.01.13 21:32 J.F.
- 15.01.13 23:18 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=