    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: iPhone - już mi się nie podoba
    Date: Tue, 16 Jun 2015 20:55:56 +0200

    Użytkownik "Pszemol"

    > Chcę sobie ściągnąć darmowego pasjansa ze sklepu Appla.
    >
    > I co? I każe mi się zalogować - ok, niech będzie.
    > Ale co dalej? Każe mi "uzupełnić dane" i żąda podania pełnego adresu
    > pocztowego! Po co im mój adres przy ściąganiu pasjansa?!
    > Jaja sobie robią?

    A jaki masz problem z podaniem adresu?

    > Aż strach pomyśleć, czego będą żądali, gdy zachce mi się
    > ściągnąć jakiś płatny program... Żonę wezmą w zastaw?

    Jak ściągniesz płatny program to będą chcieli numer karty kredytowej.

    Miliony ludzi na świecie nie mają problemów z podaniem
    ani jednej ani drugiej informacji przy zawieraniu transakcji.
    Czemu Tobie to jakoś szczególnie przeszkadza?
    W Google Play nie trzeba wypełniać podobnych rubryk?

    To, że aplikacja jest darmowa, znaczy tylko że nie musisz za nią
    płacić, ale nie zmienia nic w sytuacji i z punktu widzenia prawnego
    zawierasz transakcję z Apple i oni chcą znac siedzibę swoich
    kontrahentów :-)

    Ale jeśli Ci się to nie podoba to oczywiście masz wiele innych opcji :-)
    ---
    Miliony sklepów na świecie nie pyta kupujących o adresy, więc nie jest to
    wcale takie normalne jak Ci się wydaje. Oni tak robią bo mają
    monopolistyczną pozycję na rynku, że nie da się ich prosto zastąpić innym
    sklepem. Wymuszają także udzielanie informacji o sprzęcie, lokalizacji,
    użytkowniku programu. To jest znacznie większy problem niż np kiedysiejsze
    problemy z brakiem konkurencji dla Internet Explorera.