-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: folcwagen w tedeikó
Date: Thu, 24 Sep 2015 09:59:48 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 45
Message-ID: <mu0ah1$pcu$1@node1.news.atman.pl>
References: <55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<mtpegf$tu7$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<560048fc$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
<1gnliaypqzbfx$.1tn7n1uzarb9r.dlg@40tude.net>
<mtsiu4$fsf$1@srv.chmurka.net>
<1kkrn5ofzey4h$.18j7c8wtfgy1b$.dlg@40tude.net>
<5602447c$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
<1ry33o0y90w8q.nbn3gfpaf0v7$.dlg@40tude.net>
<mtv603$mne$1@node1.news.atman.pl>
<t6obt8i5fi2g$.91r43l4apj7p$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1443081570 26014 46.21.210.209 (24 Sep 2015 07:59:30
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Sep 2015 07:59:30 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <t6obt8i5fi2g$.91r43l4apj7p$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569117
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-09-24 o 00:29, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:36:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
>
>> W dniu 2015-09-23 o 19:55, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>>>> Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
>>>>> kombinowali jak tu go oszukać.
>>>>
>>>> Zauważ jednak, ze VW przyznał się bez bicia, ze problem dotyczy większej
>>>> liczby aut niż amerykanie podali, ale nie podał nic o innych silnikach, wiec
>>>> być może rzeczywiście sprawa dotyczy tylko tego jednego silnika przynajmniej
>>>> w takiej nomen omen sile.
>>>
>>> Trudno zgadnąć jaka jest historia tego patentu.
>>> Może VW nie potrafił spełnić wymaganych norm i rzutem na taśmę zrobili taki
>>> patent tylko w jednym typie silnika.
>>>
>> Nie da się zachować dzisiejszych norm i równocześnie sprzedać pojazd w
>> opłacalnej liczbie egzemplarzy. Stąd permanentne różnice między
>> spalaniem rzeczywistym a deklarowanym przez producenta.
>
> Dać to się pewnie da - sami producenci są największymi beneficjentami tych
> norm i to oni je stymuluja, bo dzięki nim nie wyrośnie im jakaś konkurencja
> (np. z Chin).
>
> Co do różnic w spalaniu to jest to jeszcze inna sprawa - emisja CO2 za
> którą producent płaci i która przerzucana jest na kupującego samochód. Więc
> im bardziej uda im się ściemnić tym lepiej, bo auto może być tańsze.
>
> Jeśli chodzi o aferę z VW to chodziło z kolei o emisję tlenków azotu -
> związków charakterystycznych dla spalania ubogiej mieszanki, czyli pewnie
> występujących podczas jazdy z niewielkimi obciążeniami przy dmuchającym
> turbo. Dzięki temu pewnie auto ma lepszą reakcję na pedał gazu, lepsze
> osiągi przy niższych obrotach.
>
> Spełnić normę pewnie się dało, ale kosztem np. turbodziury.
>
Ale tak kiepsko przyspieszającego samochodu wiekszość
potencjalnych klientów nie kupi. Wyda pieniądza na coś
co niekonieczne spełnia wyśrubowane i bzdurne normy ale
za to dzięki lepszej reakcji na gaz sprawia przyjemność
z jazdy.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.15 12:45 J.F.
- 24.09.15 13:08 Shrek
- 24.09.15 13:40 r...@k...pl
- 24.09.15 13:52 J.F.
- 24.09.15 14:24 r...@k...pl
- 24.09.15 17:10 J.F.
- 24.09.15 17:12 Cavallino
- 24.09.15 17:15 Cavallino
- 24.09.15 17:47 Tomasz Pyra
- 24.09.15 17:53 Tomasz Pyra
- 24.09.15 18:22 J.F.
- 24.09.15 18:25 Cavallino
- 24.09.15 18:26 Cavallino
- 24.09.15 18:28 Cavallino
- 24.09.15 20:26 janusz_k
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe