eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektryczny zamek - samoróbka - energooszczędnyRe: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.62.MISM
    ATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Date: Sat, 12 Sep 2015 11:27:20 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    References: <msa5ia$vsd$1@dont-email.me> <msa6fv$ogj$1@speranza.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55ea239b$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ea3288$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb1f61$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb27bc$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <55f32630$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <msvhn2$8r7$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <msvhn2$8r7$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 56
    Message-ID: <55f3effa$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ip-5-172-247-239.free.aero2.net.pl
    X-Trace: 1442050044 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8374 5.172.247.239:3523
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4770
    X-Received-Body-CRC: 4284992919
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:685831
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik ACMM-033 napisał:
    >
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnmv6asl.5cf.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    >
    >> Jednak w szpitalach, gdzie prawdopodobieństwo zaszkodzenia komuś windą
    >> jest większe, są systemy zasilania awaryjnego. Bo zapewne jest taki
    >> przepis. A gdyby go nie było, to rozsądek podpowiada. W innych miejscach
    >> przepisu nie ma, a rachunek prawdopodobieństwa wraz z rachunkiem
    >> ekonomicznym podszeptują co innego.
    >
    >
    > Nie bez powodu jednak, redaktorzy spieszący się na program, mają zakaz
    > korzystania z wind. Obiło mi się o uszy nieco szerzej niż w mediach
    > mówili, bo od ludzi tam pracujących, że był conajmniej jeden przypadek,
    > ze redachtórka, windą chciała podjechać i utknęła była. Nie pamiętam
    > zakończenia.
    >
    >> No to wszystko w porządku. Na podstawie tego krótkiego opisu kara
    >> słusznie
    >> się należała. W przepisach prawa używane są często sformułowania takie
    >> jak
    >> "należyta staranność". Widzę, że jej tu zabrakło. Ale są też sądy -- one
    >> są od badania wątpliwości. Widać tu dopatrzyły się jakichś okoliczności
    >> usprawiedliwiających operatora. Ale my ich nie widzimy.
    >
    >
    > Mimo, żem były tepsiarz, też nie widzę usprawiedliwienia. Po to chyba są
    > wszelakie testy, przez co oprogramowanie piorunująco kosztuje.

    Kara została nałożona na operatora a nie producenta oprogramowania.
    Jeżeli kara się należała, to przede wszystkim producentowi. Wtedy TP i
    tak zawsze obrywała. Być może to właśnie sąd uwzględnił.
    Obsługa centrali nie wie co zostało w programie zmienione. Nikt im tego
    nie powie, bo mogliby za wiele się dowiedzieć. Producent zwsze dbał o
    tajemnicę i swój interes. Obsługa wie co najwyżej, że chodzi o
    rozbudowę, zmianę konfiguracji, poprawę błędów ale szczegółów nie
    poprawi. Procedury znam od strony Alcatela, więc nie odnoście tego do
    szczegółów obsługi Siemensa. Operator może co najwyżej rolować program
    do poprzedniej wersji. Testy w małym ruchu (nocą) przechodzą, w dużym
    około 11 rano, w dzień roboczy bywa gorzej. Na makiecie producenta też
    przeszło przy sztucznie generowanym ruchu. Co z tego że obsługa jest w
    pełnym składzie, specjaliści od producenta również gdy nagle wszystko
    głuchnie? Nie zapewnisz alarmowej łączności, przepisując wiązki na
    głuchej centrali - abonenci i tak nie dostaną sygnału. Normalnie jeżeli
    np. jeden numer nie działa, to ruch powinien sie przelać na drugi albo
    operator powinien przepisać ręcznie. Sam tak robiłem, gdy padło
    pogotowie ratunkowe (koparka kontra kabel przed szpitalem), więc
    przepisałem 999 na 998 a strażacy łączyli się przez radio z medykami. Na
    całej martwej centrali nic nie zrobisz. Zwinięcie oprogramowania
    (rolowanie) trwało chyba godzinę, restart to 20 minut. Nie ma cudów - to
    tak działa i tu zapewnienie alarmowej łączności jest niewykonalne. Chyba
    że jak w stanie wojennym, czyli wybiegasz na ulicę, wołasz pomocy i jak
    ZOMO nie potraktowało Ciebie jako cel dla ciosów pałek, to może wezwali
    przez radio karetkę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: