  • Data: 2015-09-04 23:00:26
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > Zawsze mnie ciekawiło, co taki zamek robi jak mu bateria padnie...
    > nie da się drzwi otworzyć czy będą otwarte się na stałe?

    Mam wrażenie, że to dość mało prawdopodobne zdarzenie. Bateria nie
    zdycha od razu nagle, tylko słabnie powoli, a to dość dobrze daje się
    obserwować. Te zamki skonstruowane są bardziej na podobieństwo tych
    samochodowych, niż tradycyjnych znanych z domowych drzwi. Czyli jest
    tam jakaś maleńka elektrozapadka, która łączy klamkę z ryglem. A nie
    osobna blokada jak w za przeproszeniem zamku cuhaltowym. Jak zapadka
    zaskoczy, to kalmka otwiera drzwi. Jeśli nie -- to sobie można naciskać
    do woli. Podejrzewam, że gdy bateria kończy swój żywot, to przy kolejnej
    próbie otwarcia w krótkim czasie, zapadka może nie zaskoczyć. Ale jak
    się poczeka z pół godziny, to bateria "odpocznie" i otworzy. Miałem taki
    zamek w budynku przejętym po upadłej fabryce, jeszcze z czasów komuny.
    Był szyfrowy, ale szyfr już mu ktoś zdjął, wystarczyło wcisnąć cokolwiek.
    Do samego końca działał żwawo -- dopiero kilka lat temu został wymieniony
    razem z drzwiami w czasie remontu.

    --
    Jarek