  • Data: 2015-09-05 02:36:01
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    yabba pisze:

    > Dopytam się, ale z tego co usłyszałem (i zrozumiałem) w zaprzyjaźnionym
    > hotelu, to tak własnie jest: nie ma prądu - nie działa zamek - nie ma
    > wejścia.

    Jakie znowu "nie ma prądu"?! Przecież to jest na baterię! Nie tylko
    po to, żeby nie ciągnąć bezsensownych kabli do drzwi, ale tównież po
    to, by dwudziesty stopień zasilania nie był straszny.

    > Inaczej byłoby bez sensu, ponieważ drzwi byłyby otwarte dla wszystkich.

    Tak, wszystkie systemy inne niż bateryjne są bez sensu.

    > W tych okuciach co widziałem, to albo jest miejsce na klucz, żeby awaryjnie
    > otworzyć. Albo jest ukryte gniazdo, żeby nietypowym wtykiem podłączyć
    > zewnętrzną bateryjkę.

    Nadmierna ostrożność nie nigdy nie wadzi. Potrójny system bezpieczeństwa
    jest rzeczą dobrą. Ale nie stoi w sprzeczności z tym, by nie tylko
    elektryk i ślusarz w zespole R&D producenta zamków byli inteligentni,
    ale elektronik również. Mikrokontroler powinien być zaprojektowany tak,
    by po *pierwszym* wykryciu słabnięcia zasilania odblokowywał zamek zaraz
    po każdej próbie jego zablokowania. Aż do utraty zasilania związanej
    z wymianą baterii. Oczywiście w praktyce to nigdy nie powinno mieć
    miejsca -- jeśli prognozowana żywotnośc baterii wynosi pięć lat, to
    i tak hotel stać na zakup paluszków i rutynową wymianę co rok albo dwa.

    Jarek

    --
    I remember you well in the Chelsea Hotel,
    you were talking so brave and so sweet,