  • Data: 2015-09-05 01:49:47
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:msa5ia$vsd$1@dont-email.me...
    > witam
    >
    > Z nienawiści do pęków kluczy, planuję gdzie tylko się da wprowadzić
    > elektryczne zamki. z samą mechaniką raczej sobie poradzę. Elektronika
    > będzie musiała cały czas czekać na mój sygnał, więc obawiam się że owo
    > oczekiwanie może pochłonąć dużo energii. Na początku myślałem o
    > przesyłaniu sygnału otwarcia GSMem. ale sam telefon będzie już mocno
    > energochłonny. Wifi, bluetooth? Obawiam się że wifi odpada, bo najpierw
    > jakoś magicznie telefon i "zamek" muszą się znaleść w jednej sieci. Może
> [...]

    Z gotowców to masz kilka rozwiązań, w zależności czy są to drzwi
    wewnętrzne/zewnętrze, czy blokujemy tylko klamkę czy główny rygiel w zamku,
    czy element wykonawczy ma być zamontowany w skrzydle drzwi czy w ościeżnicy
    (futrynie), czy można wymienić zamek, okucie, wkładkę, jak odporne na
    włamanie ma być to rozwiązanie. Zastosowanie: domowe, biurowe, hotel, drzwi
    przemysłowe, kancelaria tajna, sejf w banku? Ile jest tych drzwi: czy tylko
    jedno przejście czy system na cały biurowiec? Otwieranie kodem czy kartą
    RFID? A może odciskiem palca lub skanem oka?

    Najprostsze mechanicznie rozwiązanie to wymiana wkładki na wkładkę z
    czytnikiem RFID.
    Np. polski produkt:
    http://www.corral.pl/promocje/wkladka-bebenkowa-r8-d
    etail

    Dalej mamy okucie kodowe/czytnikowe. Klamka nie działa dopóki nie zbliżysz
    karty/nie podasz kodu. Trzeba trochę powiercić w drzwiach, ale nie ciągniemy
    żadnych kabli.
    Polski producentów nie spotkałem, ale jest tego pełno w różnych cenach i
    możliwościach. W wejściu do pokoju biurowego bateria wytrzymała około dwóch
    lat.

    Bardzie inwazyjnie rozwiązanie to wymiana zamka na elektryczny:
    http://www.assaabloy.com.pl/pl/local/pl/produkty/elm
    ech/Zamki-EL/
    I do tego czytnik RFID lub klawiatura kodowa.

    Na koniec mamy rozwiązania najpowszechniejsze, ale i wymagające najwięcej
    okablowania i zmian w stolarce drzwiowej: zwory i elektrozaczepy. Sterowane
    jak wyżej, czytnikiem RFID lub zamkiem kodowym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba