    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Thu, 3 Sep 2015 21:41:22 +0200

    Pan janusz_k napisał:

    > RFID, mam tak bramkę zrobioną, pradu bierze mało, dopiero elektromagnes
    > bieże trochę przez parę sekund, dobrze jest dać podtrzymanie na 12V na
    > wypadek zaniku sieci.
    > Działa niezawodnie, kupiłem gotowy za około stówę na alle... do tego
    > breloczki po parę zł.

    Hotelowe zamki jakoś sobie radzą z bateryjką, która zasila rygiel i układ
    do karty zbliżeniowej (wcześniej bywały na przeciąganą kartę magnetyczną).
    Bateria starcza na lata, a to jakieś zwykłe paluszki są. Jeśli ktoś nie
    szlaja się po hotelach, może eksponaty obejrzeć tu (pierwsze wyguglane):
    http://www.patronic.pl/technika-drzwiowa/product/id/
    63 lub szukać podobnych.

    Jasne, że zamiast kupować gotowe, można też samemu (nie mam nic przeciwko,
    a wręcz przeciwnie). Warto jednak zbytnio nie odstawać od współczesności.
    Arduino ani przerzutnik na podwójnej triodzie ECC82 nie będzie to raczej
    "układ energooszczędny".

    --
    Jarek