  • 21. Data: 2014-02-23 21:29:54
    Temat: Re: duże pojemności
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.02.2014 19:06, Pszemol pisze:
    > "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
    >
    > Ale po co tak kombinować, skoro możesz kupić to:
    > http://www.amazon.com/Black-Decker-Low-Profile-Jump-
    Starter/dp/B001F1U5D0/
    > albo to:
    > http://www.amazon.com/gp/product/B004EIDD2Q/
    daj spokój. My tu żyjemy w świecie gdzie 10 letni diesel z pół milionem
    kilometrów to przeciętne dobre auto. Połowa takich aut marnie odpala, a
    naprawić niebardzo jest co, bo trzeba by poprawić kompresje, ciśnienie
    paliwa, wtryski, a nie rozrusznik i akumulator. Padają zimą, więc jeśli
    jeden z parametrów da się poprawić, będzie lepiej, a Polacy za to
    zapłacą chętniej niż za nic nie wartą poradę mechanika z testerem
    diagnostycznym z ebaya. Akumulatorkiem 17ah to można sobie matiza
    odpalić nie dwulitrowego klekota.
    Moje auto po wymianie rozrusznika w miarę zaczęło palić, ale i tak na
    początku kręcenia rozrusznikiem napięcie spada poniżej 10 V. Tu widzę
    możliwość poprawy parametrów przez zastosowanie takich kondensatorów.
    ToMasz

  • 22. Data: 2014-02-23 21:31:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

    > A zauważyłeś, że mają napięcie pracy takie same jak akumulator kwasowy?

    Nie, nie zauważyłem... Mają?

    > Tutaj:
    > http://www.ozewortal.pl/files/prezentacje/iwaszkiewi
    cz_superkondensator.pdf

    > Kondensatory o masie 10kg, prąd max 630A taki do odpalenia diesla ma Rwew
    > 9mR przy 25*C
    > i 54mR przy -45*C
    > czyli 6x więcej

    No i co z tego wynika dla tezy "Chyba nawet konstrukcyjnie to są
    akumulatory"?

  • 23. Data: 2014-02-23 21:45:40
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-23 21:29, ToMasz pisze:
> [...]
    > kilometrów to przeciętne dobre auto. Połowa takich aut marnie odpala, a
    > naprawić niebardzo jest co, bo trzeba by poprawić kompresje, ciśnienie
    W miarę nowe (3 letnie) auto z silnikiem na benzynę, wsiada żona odpala
    kręcąc 2 - 3 razy. Odpala i jedzie.
    Tego samego dnia o tej samej porze, po dłuższym postoju (10 dni) postoju
    mój dizelek (12 latek), pali od przekręcenia stacyjki, w obu aku 3 letnie.
    Jestem w pracy, a tam kilka osób nie przyjechało autami, chyba prawie
    wszystkie benzynowe i w miarę nowe, bo na dworze -15 było.

    Ale dziś reklama i producent nam określa nasze potrzeby.

  • 24. Data: 2014-02-23 22:47:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pszemol pisze tak:

    > Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
    > Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

    po jajco

    --
    Piter

  • 25. Data: 2014-02-23 23:49:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    [..]
    > Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
    > Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

    Weź wróć do epoki kamienia łupanego.
    Jeśli taki kondensator starczyłby na cały okres życia pojazdu (a na to
    wygląda) to jestem za.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 26. Data: 2014-02-23 23:53:06
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-02-23 11:26, PiteR pisze:

    > Nie chodzi o to żeby cos nosić tylko żeby były w samochodzie na stałe.
    > Na mrozie ich wydajność prądowa nie spada tak jak akumulatora.

    Pojemność mniejsza, a upływ zapewne większy.
    łączymy tylko szeregowo, by dobić do napiecia.
    Nota katalogowa podaje 5mA (po trzech dniach, wcześniej
    większe;)). 3000F, 2.7V na ogniwo.
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=3000Farad*2.7V%
    2F5mA
    To daje 18 dni. Do pełnego rozładowania, użytkowo pewnie
    z 10dni. Słabo.

    A do tego jakiś autoalarm, czujniki, coś, co powoduje, że
    zwykły akumulator moze nie odpalić po miesiącu.
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=3000farad+*2.7V
    ++in+Ah
    2 Amperogodziny, z tego pewnie 1/4 przy zbyt niskim napięciu.

    Kilkudziesięciu takich zestawów raczej nie użyjemy.

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2014-02-24 00:10:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik Pszemol napisał:
    > [..]
    >
    > Weź wróć do epoki kamienia łupanego.
    > Jeśli taki kondensator starczyłby na cały okres życia pojazdu
    > (a na to wygląda) to jestem za.

    A obiecują że ma starczyć?
    Elektrolity na płycie głównej Twojego peceta na ile starczyły?

  • 28. Data: 2014-02-24 00:54:01
    Od: morghul <m...@t...pl>

    > Ciekawe skąd takie ceny u nas, bo nawet uwzględniając cła, jakieś opłaty
    > środowiskowe
    > i inne pseudopodatki to powinno kosztować max jakieś 70 zł/szt.

    Ale kolego na TME był link do 3000F a ty podałeś do 350F. Tutaj:
    http://www.digikey.com/product-detail/en/BCAP3000%20
    P270%20K04/1182-1021-ND/3079285
    ten sam model jest w cenie 65 USD więc różnica po uwzględnieniu VAT i
    cła żadna.

    morghul

  • 29. Data: 2014-02-24 06:41:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > http://www.wolframalpha.com/input/?i=3000Farad*2.7V%
    2F5mA
    > To daje 18 dni. Do pełnego rozładowania, użytkowo pewnie

    I jednocześnie nota (między wierszami) zabrania łączenia szeregowego
    kondensatorów o ile nie zastosuje się układu wyrównywania napięć - a ten
    raczej zwiększy kilkukrotnie upływ całości...

    Drugie rozwiązanie - nie wyrównywać tylko ograniczyć napięcie na ogniwie
    tak żeby mimo różnic parametrów na żadnym z ogniw stosu nie wystąpiło
    napięcie nadmierne. Jak nie kijem go - to pałką...

    --
    Darek

  • 30. Data: 2014-02-24 19:33:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    > A obiecują że ma starczyć?
    > Elektrolity na płycie głównej Twojego peceta na ile starczyły?

    Wedle parametrów katalogowych powinny, w samochodzie dojone będą tylko
    przy rozruchu, więc jeśli to nie jest jakiś pojazd z automatycznym
    start-stop to masz powiedzmy 10 rozruchów dziennie gdzie żaden z nich
    nie wydoi całego kondziołka. Aku kwasowy ma niby tylko 300 cykli i
    starczy na kilka lat, ile pożyje kondensator o wytrzymałości liczonej w
    setkach tysięcy cykli?