-
1. Data: 2014-02-20 23:39:57
Temat: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: AlexY <a...@i...pl>
Jest zadanie jak w temacie, założenia:
1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika elektrycznego
2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną selekcję i
wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
3. przetwornica ma być podpięta do oryginalnie zamontowanych
akumulatorów ołowiowych, istotne by ich nie ładowała a jedynie reagowała
na spadek napięcia spowodowany załączeniem napędu.
4. moc napędu to max: ~13kW, nominalnie ~3kW, średnio 1.7kW, interesuje
mnie w zasadzie ta ostatnia wartość, 3kW też bym nie pogardził ale nie
jest to krytyczne.
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym szeregu
coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Jako że przetwornic nie lubię i za bardzo nie rozumiem wszelkie
konstruktywne wskazówki i uwagi mile widziane.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
2. Data: 2014-02-21 12:30:28
Temat: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
>Jest zadanie jak w temacie, założenia:
>1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika
>elektrycznego
>2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną
>selekcję i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
Sprzedac na allegro.
>Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
>zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
>szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
beda jeszcze przepiecia.
Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
energetyczne na setki kV ..
J.
-
3. Data: 2014-02-21 12:48:32
Temat: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Friday, February 21, 2014, 12:30:28 PM, you wrote:
>>Jest zadanie jak w temacie, założenia:
>>1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika
>>elektrycznego
>>2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną
>>selekcję i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
> Sprzedac na allegro.
>>Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
>>zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
>>szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
> Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
> beda jeszcze przepiecia.
> Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
> energetyczne na setki kV ..
Techniczny absurd - jak zbalansować 450 ogniw w szeregu podczas
ładowania? Jak zabezpieczy przed repolaryzacją pojedynczych ogniw
podczas rozładowania?
Zdecydowanie prościej załatwić całość połączeniem
szeregowo-równoległym z zabezpieczeniem każdej gałęzi bezpiecznikiem
topikowym. Prądy się i tak wyrównają automagicznie.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
4. Data: 2014-02-21 19:00:37
Temat: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik J.F napisał:
> Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
>> Jest zadanie jak w temacie, założenia:
>> 1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika elektrycznego
>> 2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną selekcję
>> i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
>
> Sprzedac na allegro.
>
>> Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
>> zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
>> szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
>
> Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez beda
> jeszcze przepiecia.
To że elementy mają swoje parametry to ja wiem, kwestia do praktyków czy
przetwornica na tak wysokie napięcie nie wyjdzie po prostu
astronomicznie droga.
> Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
> energetyczne na setki kV ..
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
5. Data: 2014-02-21 19:06:45
Temat: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> Hello J.F,
>
> Friday, February 21, 2014, 12:30:28 PM, you wrote:
>
>>> Jest zadanie jak w temacie, założenia:
>>> 1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika
>>> elektrycznego
>>> 2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną
>>> selekcję i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
>
>> Sprzedac na allegro.
>
>>> Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
>>> zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
>>> szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
>
>> Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
>> beda jeszcze przepiecia.
>
>> Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
>> energetyczne na setki kV ..
>
> Techniczny absurd - jak zbalansować 450 ogniw w szeregu podczas
> ładowania? Jak zabezpieczy przed repolaryzacją pojedynczych ogniw
> podczas rozładowania?
Żaden problem. To już mam z grubsza opracowane.
> Zdecydowanie prościej załatwić całość połączeniem
> szeregowo-równoległym z zabezpieczeniem każdej gałęzi bezpiecznikiem
> topikowym. Prądy się i tak wyrównają automagicznie.
No właśnie nie, każda gałąź musiałaby mieć osobny obwód
odcinający/stabilizujący prąd a przetwornica w zależności od ilości
gałęzi odciętych musiałaby ograniczyć moc. zdecydowanie prościej jeden
szereg. Z prób na tych ogniwach wychodzi że nie mogę przekroczyć 2A bo
zaczynają się grzać, ponieważ są to ogniwa miękkie (w sensie bez obudowy
ciśnieniowej) temperatury muszę unikać bo spuchną i dopiero się narobi.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
6. Data: 2014-02-21 19:06:46
Temat: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
Użytkownik J.F napisał:
>>> Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
>>> zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
>>> szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
>
>> Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
>> beda
>> jeszcze przepiecia.
>To że elementy mają swoje parametry to ja wiem, kwestia do praktyków
>czy przetwornica na tak wysokie napięcie nie wyjdzie po prostu
>astronomicznie droga.
Wyjdzie.
O ile w ogole uda ci sie ja zrobic.
A oprocz klopotow z projektem, grozi jeszcze zwyczajne smiertelne
porazenie pradem.
J.
-
7. Data: 2014-02-21 20:54:37
Temat: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik J.F napisał:
> Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
> Użytkownik J.F napisał:
>>>> Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
>>>> zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
>>>> szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
>>
>>> Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez beda
>>> jeszcze przepiecia.
>
>> To że elementy mają swoje parametry to ja wiem, kwestia do praktyków
>> czy przetwornica na tak wysokie napięcie nie wyjdzie po prostu
>> astronomicznie droga.
>
> Wyjdzie.
> O ile w ogole uda ci sie ja zrobic.
Jakie zatem napięcie maksymalne jest realne (z technicznego i
finansowego punktu widzenia)?
> A oprocz klopotow z projektem, grozi jeszcze zwyczajne smiertelne
> porazenie pradem.
Oj tam, oj tam. Moja żona nawet tak nie jojczy...
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
8. Data: 2014-02-21 23:49:05
Temat: Re: Przetwornica Uwy ~48V, P ~1.7kW rozważania
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Fri, 21 Feb 2014 12:30:28 +0100, J.F napisał(a):
> Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
> energetyczne na setki kV ..
Na wyższe napięcia to na ogół tyrystory. Lokomotyw z przekształtnikami
bezpośrednio zasilanymi z 15 czy 25kV póki co chyba się nie produkuje -
cały czas wożą one na pokładzie transformator. W przypadku pojazdów
wielosysteowych po przejściu na zasilanie DC pełni on rolę dławika
wygładzającego a tak czy siak gdyby w ogóle z niego zrezygnować to i tak
trzeba by czymś go zastąpić by masa lokomotywy nie była zbyt mała.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066