  • 1. Data: 2014-02-22 21:07:06
    Temat: duże pojemności
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Są dosyć drogie. Bawiliście się już nimi?

    Podoba mi się idea dołożenia równolegle do akumulatora. W czasie mrozów
    jak znalazł.

    http://youtu.be/z3x_kYq3mHM
    http://youtu.be/8miq6sDy0wA
    http://youtu.be/GPJao1xLe7w

    --
    Piter

  • 2. Data: 2014-02-22 22:27:08
    Temat: Re: duże pojemności
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-22 21:07, PiteR pisze:
    > Są dosyć drogie. Bawiliście się już nimi?
    >
    > Podoba mi się idea dołożenia równolegle do akumulatora. W czasie mrozów
> [...]
    możliwe to? Nigdy bym nie przypuścił.

  • 3. Data: 2014-02-22 23:10:54
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    A jak taki kondensator zachowa się w czasie mrozu ?

  • 4. Data: 2014-02-23 08:56:46
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 22.02.2014 21:07, PiteR pisze:
    > Są dosyć drogie. Bawiliście się już nimi?
    >
    > Podoba mi się idea dołożenia równolegle do akumulatora. W czasie mrozów
> [...]
    ile to kosztuje?

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-02-23 09:14:27
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5309a9be$0$2205$65785112@news.neostrada.pl...

    > ile to kosztuje?

    http://www.tme.eu/pl/details/bcap3000p270k04/superko
    ndensatory/maxwell-technologies/#

    Pozdr. TC

  • 6. Data: 2014-02-23 09:18:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-02-23 09:14, Ciemny wrote:
    > http://www.tme.eu/pl/details/bcap3000p270k04/superko
    ndensatory/maxwell-technologies/#

    Co jest o tyle zabawne ze koleś z filmu mówi coś o 11 dolarach za
    niebieski i 6 za te długie (ebay).

  • 7. Data: 2014-02-23 10:04:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.02.2014 09:18, Sebastian Biały pisze:
    ndensatory/maxwell-technologies/#

    > Co jest o tyle zabawne ze koleś z filmu mówi coś o 11 dolarach za
    > niebieski i 6 za te długie (ebay).
    245zł razy 6 sztuk daje kwotę która powoduje że to "coś" przestaje być
    ciekawostką.

    jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu, można
    byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach odpalić (3 sek)
    silnik?

    ToMasz

    Ps jak macie linka na ebay do tańszych kondensatorów to dajcie znać.

  • 8. Data: 2014-02-23 11:26:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu,
    > można byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach
    > odpalić (3 sek) silnik?

    Nie chodzi o to żeby cos nosić tylko żeby były w samochodzie na stałe.
    Na mrozie ich wydajność prądowa nie spada tak jak akumulatora.

    --
    Piter

  • 9. Data: 2014-02-23 13:16:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-02-23 10:04, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu, można
    > byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach odpalić (3 sek)

    Musiałbyś je naładować dokładnie do wartości napięcia akumulatora. Gdyby
    napięcie kondensatorów było choćby trochę większe, zaczęłyby ładować
    akumulator, co przy prądzie jaki mogą z siebie dać kondensatory
    skończyłoby się zniszczeniem akumulatora. Dlatego w rachubę wchodzi
    jedynie połączenie kondensatorów na stałe z akumulatorem, żadnych hot
    swapów.

  • 10. Data: 2014-02-23 14:03:19
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Musiałbyś je naładować dokładnie do wartości napięcia akumulatora.
    bez jaj. Mógłbym ładować akumulator samochodowy z kondensatorów, nie
    bezpośrednio, ale przez zarówkę halogenową 500W. mógłbym mieć specjalny
    wejście wejście na pakiet kondensatorów, które odseparowuje kondensatory
    od alkumulatora (jedna dioda i przekaźnik?) i dalej wykorzystywać
    kondensatory. Do momentu aż cena wspomagania nie spadnie do ceny
    akumulatora, to rozważania czysto teoretyczne.

    ToMasz