  • 11. Data: 2014-02-23 15:28:20
    Temat: Re: duże pojemności
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-02-23 14:03, ToMasz pisze:

    > Do momentu aż cena wspomagania nie spadnie
    > do ceny akumulatora, to rozważania czysto teoretyczne.

    To już niebawem :)

    http://phys.org/news/2011-08-energy-storage-device-r
    echarge-electric.html#nRlv

    http://elektronikab2b.pl/biznes/1459-superkondensato
    ry-w-samochodzie

    Pozdr.PK

  • 12. Data: 2014-02-23 15:34:32
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://www.tme.eu/pl/details/bcap3000p270k04/superko
    ndensatory/maxwell-technologies/#

    No to przy masie prawie pol kg ma pojemnosc mniejsza niz akumulatorek
    AA. Jest sie czym podniecac? OK, pradem chwilowym moze zaimponowac,
    well, jak ktos robi zgrzewarke... Pytanie tylko ile takich udarow ten
    kondziolek wytrzyma. 5mA prad uplywu, niejednemu prockowi to wystarczy
    do zwawego dzialania, a tu idzie jak do ZUSu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2014-02-23 17:33:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-23 10:04, ToMasz pisze:
    ndensatory/maxwell-technologies/#

    > 245zł razy 6 sztuk daje kwotę która powoduje że to "coś" przestaje być
    > ciekawostką.
    >
    > jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu, można
    > byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach odpalić (3 sek)
    > silnik?
    Pytanie jeszcze, jaki silnik. Bo do odpalenia sprawnego benzynowego albo
    niewielkiego diesla (typu 1.6) - bez problemu dawałem radę z aku
    "upsowego" 17Ah

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2014-02-23 17:48:49
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lutego 2014 10:04:45 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > silnik?
    >

    > ToMasz
    >

    > Ps jak macie linka na ebay do tańszych kondensatorów to dajcie znać.

    Policz sobie jakie duże. Możesz wyjść do obliczeń z tego ile amperogodzin ubywa w
    akumulatorze przy odpalaniu.

  • 15. Data: 2014-02-23 18:02:19
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Do momentu aż cena wspomagania nie spadnie
    > do ceny akumulatora, to rozważania czysto teoretyczne.

    To już niebawem :)

    Coś mi się obiło, że takim kondensatorom to bliżej do akumulatora niż do
    kondensatora.
    Chyba nawet konstrukcyjnie to są akumulatory, tylko że szybko się dają
    ładować i rozładowywać.
    Może się okazać, że na mrozie to jednak akumulator - nie kondensator.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2014-02-23 18:45:09
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    ndensatory/maxwell-technologies/#

    > Co jest o tyle zabawne ze koleś z filmu mówi coś o 11 dolarach za
    > niebieski i 6 za te długie (ebay).

    I się nie myli:
    http://www.digikey.com/product-search/en?x=19&y=16&l
    ang=en&site=us&KeyWords=1182-1016-ND

    Ciekawe skąd takie ceny u nas, bo nawet uwzględniając cła, jakieś opłaty
    środowiskowe
    i inne pseudopodatki to powinno kosztować max jakieś 70 zł/szt.

    PS.:
    Jest niby dwóch oficjalnych przedstawicieli na Polskę (żaden to TME),
    jeden wymaga zalogowania aby zobaczyc cenę, a strona przekierowuje na
    Google.
    Nieźle dba się o potencjalnegho klienta w tym kraju.

    Pozdr. TC

  • 17. Data: 2014-02-23 19:06:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
    > jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu, można
    > byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach odpalić (3 sek)
    > silnik?

    Ale po co tak kombinować, skoro możesz kupić to:
    http://www.amazon.com/Black-Decker-Low-Profile-Jump-
    Starter/dp/B001F1U5D0/
    albo to:
    http://www.amazon.com/gp/product/B004EIDD2Q/

  • 18. Data: 2014-02-23 19:29:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Nie chodzi o to żeby cos nosić tylko żeby były w samochodzie na stałe.
    > Na mrozie ich wydajność prądowa nie spada tak jak akumulatora.

    Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
    Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

  • 19. Data: 2014-02-23 19:36:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > ładować i rozładowywać.
    > Może się okazać, że na mrozie to jednak akumulator - nie kondensator.

    Chyba Ci się jednak źle obiło... Popatrz na krzywą rozładowania.
    Czy przypomina Ci to krzywą znaną z chemicznych ogniw/akumulatorów?

  • 20. Data: 2014-02-23 20:50:56
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Chyba Ci się jednak źle obiło... Popatrz na krzywą rozładowania.
    > Czy przypomina Ci to krzywą znaną z chemicznych ogniw/akumulatorów?

    A zauważyłeś, że mają napięcie pracy takie same jak akumulator kwasowy?

    Tutaj:
    http://www.ozewortal.pl/files/prezentacje/iwaszkiewi
    cz_superkondensator.pdf

    Kondensatory o masie 10kg, prąd max 630A taki do odpalenia diesla ma Rwew
    9mR przy 25*C
    i 54mR przy -45*C
    czyli 6x więcej

    --