    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: dokładne poziomowanie
    Date: Mon, 09 Sep 2024 12:17:09 GMT

    On 2024-09-09, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Doczytałem o co chodzi (poznałem przy tym nowe słowo: gimbal). Nie mam
    > w tym żadnej praktyki, ale może to i lepiej, bo łatwiej mi uciec z utarych
    > ścieżek, które nie zawsze prowadzą prosto do celu. Co będzie, jeśli dron
    > ma jedną nóżkę bardziej? Chyba nietrudno o to, by nawet na płaskiej
    > powierzchni gibnął się o taki ułamek stopnia. Rozumiem o co chodzi w
    > tej masakrze i panoramach. Może łatwiej zrobić "rozpoznanie bojem"?
    > Z testowych zdjęć powinno dać się wyliczyć, jakie korekty należy zadać
    > temu gimbalowi.

    Problem jest tu taki, że to nie jest jedyny czynnik. Inny czynnik nazywa
    się, że wieje. Żeby to jakoś ogarnąć to trzeba by zrobić sporo tych
    zdjęć. Może by się dało z logów wyciągnąć, czy w momencie wykonania
    zdjęcia wiało, ale trochę wątpie aby się dało łatwo skorelować.

    Rzecz jest ogólnie statystyczna. Panoramy dronowe się dość często
    rozjeżdżają właśnie z powodu wiatru. U mnie na mój gust trochę za często
    (prawie nie mam zadowalających), tym bardziej, że mam też starszy model,
    któremu te panoramy jakby częściej wychodzą poprawne.

    Ale może to być też kwestia szczęścia i paru jeszcze innych czynników
    (np. specyficzne uwarunkowania oprogramowania do panoram). Po prostu
    chcę wyeliminować jeden z potencjalnych powodów.

    Masakra:
    https://tinyurl.com/3vwacrar

    Akceptowalnie:
    https://tinyurl.com/ywwmj8nr

    To samo miejsce, widać pogoda inna, więc może i wiatr...

    Problem osobliwie daje się tym bardziej we znaki im bardziej jest
    zdefiniowana (widoczna) linia horyzontu. Paradoksalnie, bo wydawałoby
    się oprogramowanie do panoram jakoś to mogłoby po tym horyzoncie
    efektywnie korygować.

    --
    Marcin