    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: dokładne poziomowanie
    Date: Mon, 9 Sep 2024 12:36:26 +0200

    On Mon, 9 Sep 2024 12:21:47 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    [...]
    > Doczytałem o co chodzi (poznałem przy tym nowe słowo: gimbal). Nie mam

    Przy czym
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal

    > w tym żadnej praktyki, ale może to i lepiej, bo łatwiej mi uciec z utarych
    > ścieżek, które nie zawsze prowadzą prosto do celu. Co będzie, jeśli dron
    > ma jedną nóżkę bardziej?

    Hm, chyba bardzo dobre pytanie.
    Wewnętrzny akcelerometr się skalibruje źle.
    Będzie uciekał w bok w czasie lotu?
    w drozszych modelach GPS to skoryguje, bo innej metody korekcji to
    chyba nie ma.

    Ale jak to przełożyć na gimbal kamery?
    Nie widzę metody.

    Marcin chyba może sprawdzic - jedna czy dwie podkładki.

    Z drugiej strony ... na panoramę chyba to nie powinno wpływać,
    jesli tylko jest ona obracana wokół stałej osi.
    Najwyżej będzie linia horyzontu na panoramie trochę sfałdowana.
    Ale na lądzie to ona chyba i tak nie jest nigdy czysta.

    J.