  • 1. Data: 2009-08-21 10:13:35
    Temat: do mieszkajacych w Bieszczadach
    Od: h...@p...onett.pl

    Moze troche OT, ale mam pytanie do tych co mieszkaja w Bieszczadach
    albo czesto tam jezdza. Otoz chcialbym sie
    tam wybrac na plener fotograficzny, a zalezy mi na ladnej polskiej
    i zlotej jesieni w tych gorach. W jakim miesiacu zazwyczaj
    w Bieszczadach zmieniaja sie kolory letnie na jesienne?

    Istotne to jest o tyle, ze nie wiem na jaki termin
    ustalic urlop.

  • 2. Data: 2009-08-21 10:19:59
    Temat: Re: do mieszkajacych w Bieszczadach
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    h...@p...onett.pl pisze:
> [...]
    > i zlotej jesieni w tych gorach. W jakim miesiacu zazwyczaj
    > w Bieszczadach zmieniaja sie kolory letnie na jesienne?

    Ja tak na marginesie - dlaczego akurat Bieszczady? Gór równie urokliwych
    w Polsce od groma, od Karkonoszy przez wszystkie Beskidy. W samych nawet
    Gorcach plenerów od groma i kilometrów samotności, a w październiku poza
    Turbaczem prawie nikogo.
    Bieszczady, góry równie fajne, ale ich atrakcyjność wynika głównie z
    tego, że mówi się o niej wiele, a pozostałe góry zna się z wymienionego
    Turbacza, Babiej i kilku innych ''ikon''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-08-21 10:22:45
    Od: bans <g...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Ja tak na marginesie - dlaczego akurat Bieszczady? Gór równie urokliwych
    > w Polsce od groma, od Karkonoszy przez wszystkie Beskidy.

    E, bez jaj. Szczególnie Beskid Śląski - tłumy, na szczytach przeróżne
    anteny, na szlakach bydło na crossach i quadach, a same szlaki zryte
    ciężkim sprzętem do zrywki drzew pożartych przez korniki.

    --
    bans

  • 4. Data: 2009-08-21 10:26:25
    Od: h...@p...onett.pl

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >tego, że mówi się o niej wiele, a pozostałe góry zna się z wymienionego
    >Turbacza, Babiej i kilku innych ''ikon''.

    Juz tlumacze. Oprocz Bieszczad podobaja mi sie Karkonosze
    i Pieniny, ale jednak te pierwsze wymienione najbardziej mnie ciagna.
    Dwa, ze mam do nich najblizej, co tym razem gra role.
    Trzy, ze w Bieszczadach daaawno nie bylem (czego nie powiem
    o innych gorach) i chcialbym sobie je przypomniec - pamietam je
    jako najladniejsze mi w PL. Stad pomysl,
    ale oczywiscie nie neguje piekna innych gor.

    Podejrzewam, ze "terminy" sa poodobne we wszystkich gorach (no moze oprocz Tatr),
    wiec w sumie plany mozna zmieniac. Pytanie kiedy.

  • 5. Data: 2009-08-21 10:38:16
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    h...@p...onett.pl wrote:
> [...]
    > w Bieszczadach zmieniaja sie kolory letnie na jesienne?
    >
    > Istotne to jest o tyle, ze nie wiem na jaki termin

    Nie mieszkam i nigdy jeszcze nie byłem (!), ale mój brat często po
    Bieszczadach chodzi i mówi, że tak mniej więcej pierwszy tydzień
    października jest najpiękniejszy, kiedy (jak to raz ładnie ujął) "buki
    na zboczach zapłoną jesienną czerwienią"... :D

    A że tak spytam - ten plener fotograficzny, to już z kimś zorganizowany,
    czy póki co plany?
    Ja na taki plener też bym chętnie wyskoczył... nawet samochodu użyczę,
    aby kogoś zabrać ;)
    Ważne, aby nie rozmawiać o fotografii przy kawie... piwie... winie...
    ;-D tylko pobiegać gdzieś wspólnie z aparatem :) A wspólnie zawsze
    raźniej, szczególnie po bieszczadzkich lasach podobno... ;)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 6. Data: 2009-08-21 10:42:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    bans pisze:

    > E, bez jaj. Szczególnie Beskid Śląski - tłumy, na szczytach przeróżne
    > anteny, na szlakach bydło na crossach i quadach, a same szlaki zryte
    > ciężkim sprzętem do zrywki drzew pożartych przez korniki.

    Po Śląskim nie chadzam, bo mam za daleko, ale wszystkie zdjęcia od lat
    na stronie mam z trójkąta Żywiec - Krynica - 50km na północ od Krakowa.
    A w Bieszczadach, mogę się założyć, dziś tłumy nieziemskie. Owszem, w
    październiku będzie pusto... jak wszędzie (oprócz kilku ''gór
    obowiązkowych'')

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 7. Data: 2009-08-21 10:43:03
    Od: h...@p...onett.pl

    syriusz <r...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >października jest najpiękniejszy, kiedy (jak to raz ładnie ujął) "buki
    >na zboczach zapłoną jesienną czerwienią"... :D

    O, dosc pozno, myslalem, ze jednak tak srodek wrzesnia bedzie.
    Chcociaz i tak pewnie zalezy w duzej mierze od poprzedzajacego lata.
    Podejrzewam, ze termin moze falowac z tydzien, dwa w przod lub tyl.
    ALe dzieki, mam punkt zaczepienia :-)

    >A że tak spytam - ten plener fotograficzny, to już z kimś zorganizowany,
    >czy póki co plany?

    Plany, ale jak cos planuje, to w 90% przypadkow sie realizuje.

> [...]
    >;-D tylko pobiegać gdzieś wspólnie z aparatem :) A wspólnie zawsze
    >raźniej, szczególnie po bieszczadzkich lasach podobno... ;)

    Jade z moja druga polowka, musialbym sie jej o zdanie spytac :-)

  • 8. Data: 2009-08-21 10:51:17
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    h...@p...onett.pl wrote:
    > O, dosc pozno, myslalem, ze jednak tak srodek wrzesnia bedzie.

    Na początku września chciałem z kolegą z pracy pojechać, ale się
    ostatnio trochę uszkodziłem ;) i musieliśmy to odłożyć na przyszłość.
    Raczej też nie wydobrzeję na połowę września.
    Dlatego pierwsza połowa października byłaby pewniejsza, no i klimaty
    ponoć lepsze... ;)

    > Jade z moja druga polowka, musialbym sie jej o zdanie spytac :-)

    A to sorry - nie wyłowiłem z pierwszego postu, że pytasz tylko o warunki
    w Bieszczadach.
    Myślałem, że jakiś wspólny plenerek się kroi ;)
    A skoro ma być romantycznie, to się oczywiście nie zamierzam wtryniać... ;-D

    Tak, czy siak - z drugiej ręki mogę polecić początek października...

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 9. Data: 2009-08-21 11:00:14
    Od: h...@p...onett.pl

    syriusz <r...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >Raczej też nie wydobrzeję na połowę września.
    >Dlatego pierwsza połowa października byłaby pewniejsza, no i klimaty

    Mysle .ze poszukam na sieci fotek z bieszczad, moze czesc bedzie miala exify... :-)
    Pewnie okaze jak piszesz, czyli ze pazdziernik bedzie pewniejszy...

> [...]
    >Myślałem, że jakiś wspólny plenerek się kroi ;)
    >A skoro ma być romantycznie, to się oczywiście nie zamierzam wtryniać... ;-D

    Spoko, nie wtryniasz sie :-) ja nie uczestnicze
    w plenerch foto, jestem amatorem i robie zdjecia na swoje
    potrzeby tylko i ciesze sie, kiedys uda mi sie cos utrwalic
    co sie potem bardzo podoba znajomym. Stad pomysl na zolc i czerwien
    Bieszczad. Do tego ze zdjeciami lacze zwykly wypoczynek
    i czasami survival, bo kilkunastu lat jestem jego fanem :)
    Moja 2 polowka podziela moje pasje wiec wyjezdzamy
    razem, ale jakbys chcial w pazdzierniku wypasc w Bieszczady,
    to zapraszam - jesli umowimy sie w jakims miejscu, na pewno
    sie spotkamy na jakis jeden czy drugi wypad :)

  • 10. Data: 2009-08-21 11:12:30
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    h...@p...onett.pl wrote:
    > ja nie uczestnicze
    > w plenerch foto, jestem amatorem i robie zdjecia na swoje
    > potrzeby tylko

    Hmmm... no ja myślałem, że wspólne plenery (takie nie-ślubne ;) to
    właśnie spotkania amatorów są (do których też się zaliczam ;)
    Bo zawodowiec, to pewnie "po robocie" ma dość aparatu i woli zimne piwko
    w cieniu przechylić, albo tyłek w basenie wymoczyć... ;-D

    No chyba, że tak jak Janko Muzykant - wyjdzie ze studia (zgaduję ;) i
    jeszcze sam po polach pobiega z aparatem... ;)

    > razem, ale jakbys chcial w pazdzierniku wypasc w Bieszczady,
    > to zapraszam - jesli umowimy sie w jakims miejscu, na pewno
    > sie spotkamy na jakis jeden czy drugi wypad :)

    OK. Czytuję obie grupy foto dość regularnie, więc mamy punkt zaczepienia ;)
    Zobaczymy jak szybko wydobrzeję i jakie plany będą...

    Pozdrawiam,
    syriusz